تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 - 13:51
کد خبر : 35194

مالزی،سالاد فرهنگ ها

مالزی،سالاد فرهنگ ها

مالزی یک مقصد شناخته شده گردشگری به ویژه برای ایرانیان است که به خاطر آب و هوای استوایی و امکانات خوب تفریحی مشهور است. مالزی به وجود سواحل و جزایر استوایی، پارک آبی ، باغ پرندگان و بلندترین برج دو قلوی جهان و… معروف است ولی در کنار همه این موارد، به دلیل وجود تنوع

مالزی یک مقصد شناخته شده گردشگری به ویژه برای ایرانیان است که به خاطر آب و هوای استوایی و امکانات خوب تفریحی مشهور است.
مالزی به وجود سواحل و جزایر استوایی، پارک آبی ، باغ پرندگان و بلندترین برج دو قلوی جهان و… معروف است ولی در کنار همه این موارد، به دلیل وجود تنوع زیاد فرهنگی و مذاهب مختلف یک مقصد عالی برای علاقه مندان فرهنگ است.
اسلام از طریق بازرگانان مسلمان به شبه جزیره مالایی رسید و کم کم گسترش یافت و از قرن چهارده میلادی با مسلمان شدن یکی از سلاطین ، این دین در این کشور گسترش یافت و در حال حاضر دین شست درصد مردم مالزی و دین رسمی کشور اسلام است.
ولی مالزی از قرن شانزدهم به صورت مستعمره پرتغال و هلند و نهایتا بریتانیا درآمد و چینی ها و هندی های زیادی روانه این منطقه شدند و باعث ایجاد یک کشور چند فرهنگی شدند.

 

photo 2021 02 13 13 02 01 اقتصاددان نوشته

مالایی های مسلمان در کنار جمعیت زیادی از پیروان ادیان بودایی ، مسیحی ، هندو و درصد کمی از بومیانی که پیرو ادیان شمنیستی هستند، در مالزی زندگی میکنند.
چهار سال پیش در همین ایام یعنی در بهمن ماه سال ۹۵، سفری به این کشور داشتیم . این ماه همزمان با مراسم عجیب مربوط به یک عید هندو به نام “تایپوسام” و نیز ایام جشن سال نو چینی به نام “جشن بهاره “و “جشن فانوس” در این کشور است.
مالزی، اولین سفر دوری بود که ما به اتفاق ایمان کوچولو می رفتیم . من قبلا فرصت ارسال سفرنامه آن را پیدا نکرده بودم و قصد دارم در چند روز ،عکس ها و خاطرات خود را از این سفر با شما به اشتراک بگذارم.

 

 

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....