تاریخ انتشار : یکشنبه 10 دی 1402 - 15:04
کد خبر : 152354

سکه گران می‌شود؟/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 10 دی

قیمت سکه در یک قدمی ۳۰ میلیون تومان

قیمت سکه در یک قدمی ۳۰ میلیون تومان

قیمت سکه امامی در معاملات نقدی روز گذشته مسیر افزایش را دنبال کرد اما در معاملات پشت خطی شنبه شب نوسان خاصی را ثبت نکرد. بنابراین سکه بازارن در انتظار تعیین تکلیف نرخ دلار رد دومین روز هفته هستند تا مسیر بعدی خود را مشخص کنند . اقتصاددان: به دنبال افزایش قیمت دلار در معاملات

قیمت سکه امامی در معاملات نقدی روز گذشته مسیر افزایش را دنبال کرد اما در معاملات پشت خطی شنبه شب نوسان خاصی را ثبت نکرد. بنابراین سکه بازارن در انتظار تعیین تکلیف نرخ دلار رد دومین روز هفته هستند تا مسیر بعدی خود را مشخص کنند .

اقتصاددان: به دنبال افزایش قیمت دلار در معاملات نقدی روز گذشته جسارت سکه بازان هم بیشتر شد و قیمت سکه امامی رشد شارپی را تجربه کرد. همچنین دیروز دلار توانست نزدیک به ۵۰۰ تومان افزایش را ثبت کند و تا سطح ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان بالا برود.

همین امر موجب شد که فشار خریدران به بازار سکه زیاد شود .این فلز گران‌بهای داخلی دیروز تا ۲۹ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بالا رفت که نسبت به‌ روز پنجشنبه گذشته ۲۵۰ هزار تومان افزایش را ثبت کرده است. در همین راستا نیم و ربع سکه نیز در بازار دیروز به صورت مشترک ۱۰۰ هزارتومان رشد کردند و در ارقام ۱۵ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان برای نیم‌سکه و ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان برای ربع معامله شدند. البته در معاملات پشت خطی سکه نوسان خاصی را ثبت نکرد و در مقایسه با عصر شنبه رنج بود.

فعالان اقتصادی می‌گویند در حال حاضر قیمت دلار و سکه در مرز حساسی قرار گرفته اند. به عقیده این دسته در صورتی که نرخ دلار در روز جاری بتواند بالای مرز ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان ماندگار شود این احتمال وجود دارد که قیمت سکه امامی به سمت ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خیز بردارد . تکنیکالیست ها می گفتند اگر سکه به این مرز برسد در گام بعد احتمال شکست مرز ۳۰ میلیون تومان وجود دارد .البته این اتفاق نیازمنداخبار قوی و حمایت تمام قد طلا و دلار از بازار سکه خواهد بود .

در حال حاضر برخی از سکه بازان در انتظار بازگشایی اونس جهانی طلا است در صورتی که نزول شاخص دلار و تقویت اونس جهانی ادامه داشته باشد همچنان می‌توان به بالا رفتن بازار طلا و سکه امیدوار بود. با این حال با توجه باه اینکه روز گذشته سکه روز گذشته با اهرم دلار بالا رفت اگر نرخ دلار در روز جاری اصلاح شود احتمال عقب نشینی قیمت سکه وجود دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....