تاریخ انتشار : دوشنبه 20 مرداد 1399 - 20:02
کد خبر : 14928

عدم رؤیت تغییر رویکرد انتخاباتی

عدم رؤیت تغییر رویکرد انتخاباتی

اختصاصی اقتصاددان : همکنون بحث‌های زیادی در خصوص عملکرد ضعیف دولت‌های پس از جنگ و بروز مشکلات اقتصادی در کشور مطرح است . نگاهی به سوابق و آمار انتخابات‌ ریاست جمهوری ،نشان میدهد که شورای محترم نگهبان بر اساس قانون چند کاندید از بین افراد مشهور و یا مسئولان همیشگی را معرفی نموده و مردم

اختصاصی اقتصاددان : همکنون بحث‌های زیادی در خصوص عملکرد ضعیف دولت‌های پس از جنگ و بروز مشکلات اقتصادی در کشور مطرح است .

نگاهی به سوابق و آمار انتخابات‌ ریاست جمهوری ،نشان میدهد که شورای محترم نگهبان بر اساس قانون چند کاندید از بین افراد مشهور و یا مسئولان همیشگی را معرفی نموده و مردم نیز با افتادن در هیجانات کاذب انتخاباتی انواع گروه های سیاسی با اکثریت قاطع آراء به یکی از آنها رأی داده و جشن و پایکوبی براه انداخته اند.

حالا پس از نتیجه نگرفتن از چنین انتخاب‌هایی هم نظام و هم مردم به فکر تغییر شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور هستند ولی هنوز هیچکس بفکر تغییر شرایط برگزاری انتخابات نیست.
این مانند آن است که شما بخواهید یک خودروی خراب را بدون تعمیر درست کنید.

اگر میخواهیم ، وضعیت مدیریت کشور بهبود یابد ابتدا بایستی شاخصها عوض شده و زمینه برای ورود افراد جدیدی که واقعا شایستگی ریاست جمهوری را دارند ، فراهم شود.

شاخصهای جدید پیشنهادی برای نامزدهای ریاست جمهوری:

– حداقل ده سال سابقه کار بعنوان کارشناس در مجموعه های دولتی
– سابقه کار صف و ستاد در دولت
– سابقه مدیریت و راه اندازی مجموعه های تولیدی با عملکرد درخشان
– سابقه بیرون آوردن حداقل یک مجموعه ورشکسته یا رو به تعطیلی با اعمال مدیریت تحول
-حضور مستقیم در انجام بازرسی و تهیه گزارشات آسیب شناسی مجموعه های بزرگ کشور
-سابقه مبارزه با فسادهای سازمان یافته
– سابقه اخراج ، جابجایی یا پایان یافتن خدمت توسط مدیران فاسد
– سابقه تدریس در دانشگاه
– سابقه تهیه قوانین و دستورالعمل‌های کاربردی
– دارا بودن دکترینی دانش محور و عملیاتی برای مدیریت تحول نظام مقرراتی- اجرایی کشور

اگر دارا بودن تمامی این شرایط ، ملاک معرفی کاندیداهای ریاست جمهوری شود ، هیچکدام از مسئولان فعلی نمیتوانند کاندید شوند و زمینه برای یک تغییر اساسی در رویکار آمدن یک رییس جمهور جدید و کاردان و تشکیل هیئت دولتی کارآمد جهت ایجاد تغییرات بنیادین برای سامان یافتن اوضاع فراهم میگردد.

چگونه افرادی که بدون گذراندن سلسله مراتب یک شبه مدیر شدند و تاکنون هم مدیر باقیمانده اند و حتی یکبار بخاطر مبارزه با فساد از کار بیکار نشده اند میتوانند بدون پختگی و بیرون آمدن از آزمون های سخت ، کشور را از مشکلات بیرون آورند؟

وقت آن است که پس از سی سال تجربه انواع کاندیدهایی که با روش های سوخته شده ای نظیر افشاگری‌های کاذب و یا دادن وعده های بی پشتوانه ، همگی بدون داشتن مهارت کشورداری باعث افت همیشگی ارزش پول ملی ، بدتر شدن روز به روز شرایط اقتصادی و تولید انواع مشکلات برای نظام و مردم شدند، خاتمه یابد.

اینها پیشنهاداتی برای «نظام و مردم» جهت درس گیری از گذشته و علاج واقعه پیش از وقوع بحران‌هایی است که بسود هیچکس نخواهد بود.

۲۰:۴۰،۴۱

وَفَتَنَّاکَ فُتُونًا فَلَبِثْتَ سِنِینَ فِی أَهْلِ مَدْیَنَ ثُمَّ جِئْتَ عَلَى قَدَرٍ یَا مُوسَى وَاصْطَنَعْتُکَ لِنَفْسِی

ای موسی سالها در اهل مدین ماندی و تو را در آزمونهای بسیار آزمودیم و پس از آنکه به پختگی و منزلت لازم رسیدی برای خود انتخاب کردیم. ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....