تاریخ انتشار : شنبه 12 تیر 1400 - 11:42
کد خبر : 52245

ضرورت ماندن مخبر در ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره)

ضرورت ماندن مخبر در ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره)

  یکی از مهمترین دلایل موفقیت سازمانی ،ثبات مدیریتی و اتمام ماموریت های مهم و استراتژیک توسط یک مدیر حرفه ای است.ثبات مدیریتی ضامن حفظ دستاوردهای مهم سازمانی و ارتقاء سطح ماموریت های کیفی و راهبردی است. در این میان برخی ماموریت های سازمانی آنقدر حساس ، استراتژیک و مهم هستند که تحت شرایط های

 

یکی از مهمترین دلایل موفقیت سازمانی ،ثبات مدیریتی و اتمام ماموریت های مهم و استراتژیک توسط یک مدیر حرفه ای است.ثبات مدیریتی ضامن حفظ دستاوردهای مهم سازمانی و ارتقاء سطح ماموریت های کیفی و راهبردی است.
در این میان برخی ماموریت های سازمانی آنقدر حساس ، استراتژیک و مهم هستند که تحت شرایط های خاص و حتی جبر زمانی و مکانی، ایجاب می کند تا هیچگونه تغییری در راس هرم مدیریتی آن سازمان ایجاد نشود.
این مقدمه را از آن جهت مد نظر قرار دادم تا در ادامه آن ،به مطلبی بپردازم که شاید در آستانه روی کارآمدن دولت جدید در ایران، بویژه در پروسه جابجایی در مدیریت های خاص و مهم مد نظر قرار بگیرد.
متاسفانه یکی از ضعف های ساختاری در نظام انتخاباتی و مدیریت سیاسی کشورمان این است که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در کوران رقابت انتخاباتی چند گزینه اصلی خود بویژه معاون اول، رئیس دفتر و دستیار ویژه یا ارشد را تعیین و به مردم معرفی نمی کنند و همین مساله بعد از اتمام انتخابات و مشخص شدن نامزد پیروز ،منجر به انبوهی از شایعات و گمانه زنی های غلط و بعضا افراطی در جامعه می شود.
این در حالی است که معمولا و بر اساس یک عرف شناخته شده بالاترین مقام تصمیم گیر در ستاد نامزد پیروز از همان ابتدا عهده دار پست معاون اولی می شود.

لذا یکی از مواردی که باید مورد توجه قرار بگیرد، پرهیز از در نظر گرفتن گزینه هایی است که در مسئولیت فعلی خود مامور به انجام مسئولیت های بسیار حساسی هستند و ترک فعل در چنین موقعیتی ممکن است بشدت برای کشور خسارت بار باشد.
بر زبان بودن نام رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ( ره) برای معاون اولی رئیس جمهور با توجّه به ماموریت خطیر ملی این نهاد در تولید و تامین واکسن کرونا از جمله مصادیق بارز مطلب فوق است که حتی شایعه سازی بر سر آن ممکن است روند این ماموریت بسیار حساس ملی را که پای موضوع مهم سلامت جامعه در میان است، کاری بسیار اشتباه است ، چه برسد به این‌که از ایشان در سمت معاون اولی استفاده شود که در صورت چنین اتفاقی و باتوجه به رویه های مرسوم در جایجایی های مدیریتی در ایران، و زمان های زیادی که برای پذیرش مدیران جدید صرف می شود. به شدت به ماموریت بسیار حساس ستاد اجرایی در تولید واکسن کرونا لطمه بزند.
منطق مدیریتی ایجاب می کند تا تنها به همین دلیل مهم ، ثبات مدیریتی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) حفظ بشود.و از ظرفیت های نیروهای بسیار ماهر و ارزنده ای دیگر برای معاون اولی بهره گرفته شور.
جابجایی آقای مخبر در شرایط فعلی با هیچ یک از اصول مدیریت حرفه ای سازگاری ندارد و صرف مجذوب شدن به عنوانی دیگر ممکن است در آن ماموریت خطیر پیش رو خلل ایجاد کند که قطعا گناهی نابخشودنی است.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....