تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مرداد 1402 - 10:12
کد خبر : 133703

صادرات نفت ارزان خوشحالی دارد؟

صادرات نفت ارزان خوشحالی دارد؟

یکم- برخی رسانه‌ها هر چند روز یک بار با هیاهو و دستاوردسازی از افزایش میزان صادرات نفت ایران خبر می‌دهند و آن را یک پیروزی در برابر دولت حسن روحانی عنوان می‌کنند. آیا این رخداد را باید به فال‌نیک گرفت و با آنها همراه شد؟ تا جایی که رقابت سیاسی داخلی با همین شکل و

یکم- برخی رسانه‌ها هر چند روز یک بار با هیاهو و دستاوردسازی از افزایش میزان صادرات نفت ایران خبر می‌دهند و آن را یک پیروزی در برابر دولت حسن روحانی عنوان می‌کنند. آیا این رخداد را باید به فال‌نیک گرفت و با آنها همراه شد؟ تا جایی که رقابت سیاسی داخلی با همین شکل و محتوا ادامه دارد و قرار نیست در سیاست خارجی اتفاقی برای عبور از بن‌بست رخ دهد، می‌توان خرسند بود، اما باید همه حقیقت روشن شود.
دوم- همه حقیقت چیست؟ اول اینکه تحریم نفت صادراتی روسیه از سوی اروپای غربی، بایدن را در وضعیتی قرار داد تا فشار تحریم نفتی ایران را شل کند و این چیزی است که دستاوردسازان می‌خواهند با پاشیدن خاک بر چشم مردم، آن را از دیدشان خارج کنند. نکته بعدی این است که در این وضعیت که نفت ایران با تخفیف کلی تنها به یک کشور فروخته می‌شود و استقلال اقتصادی ایران در چنگ چین افتاده است جای خوشحالی نداریم و هر بشکه نفت صادراتی به زیان کل مردم است که دارایی‌شان به تاراج چین می‌رود.
سوم- آمریکا با ادامه این روند توانسته است ایران را از بازار جهانی نفت بیرون کند و هرگاه بخواهد کار را بر ایران سخت می‌کند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....