تاریخ انتشار : جمعه 17 شهریور 1402 - 21:04
کد خبر : 138494

سیلاب در استان‌های شمالی کشور

سیلاب در استان‌های شمالی کشور

سازمان هواشناسی با پیش‌بینی سیلاب برای استان‌های شمالی کشور، به مردم توصیه کرد که از تردد در مناطق پرخطر که احتمال طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها را دارد، پرهیز کنند. اقتصاددان :  براساس اعلام این سازمان، امروز در مناطقی از اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات گلستان و شمال آذربایجان شرقی رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و

سازمان هواشناسی با پیش‌بینی سیلاب برای استان‌های شمالی کشور، به مردم توصیه کرد که از تردد در مناطق پرخطر که احتمال طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها را دارد، پرهیز کنند.

اقتصاددان :  براساس اعلام این سازمان، امروز در مناطقی از اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات گلستان و شمال آذربایجان شرقی رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

از روز شنبه در گیلان، مازندران و شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش پراکنده را شاهد خواهیم بود.

یکشنبه بارش در استان‌های ساحلی تشدید شده و در سایر مناطق به‌صورت پراکنده ادامه خواهد داشت.

دوشنبه و سه‌شنبه نیز بارش در غرب مازندران، گیلان، مناطقی از اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و غربی ادامه خواهد داشت.

طی پنج روز آینده در برخی مناطق هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب و غرب فارس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، ابرهای همرفتی و رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزرش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی همچنین اعلام کرد: در روزهای یکشنبه و دوشنبه دمای هوا در سواحل شمالی کشور (سه تا ۶ درجه) و در شمال شرق (پنج تا ۸ درجه) کاهش محسوس خواهد داشت.

یکشنبه، شمال خلیج فارس و از بعدازظهر شنبه تا دوشنبه، دریای خزر مواج است.

شنبه در بخش‌هایی از نوار غربی کشور، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز و روزهای یکشنبه و دوشنبه در بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد.

این سازمان با اعلام اینکه آب‌های شمال کشور مواج و متلاطم است، به هموطنان هشدار داد با توجه به شدت بارش‌ها در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و شمال شرق آذربایجان شرقی نسبت به جاری شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های نامبرده توجه داشته باشند.

تهران، امروز بعدازظهر وزش باد دارد و بیشینه دما۳۶ درجه پیش‌بینی شده است اما هوای پایتخت از فردا (شنبه) خنک می‌شود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....