تاریخ انتشار : دوشنبه 7 تیر 1400 - 11:48
کد خبر : 51647

سرمایه مردم در بازار رمزارزها به باد خواهد رفت

سرمایه مردم در بازار رمزارزها به باد خواهد رفت

 حجم بازار از دو تریلیون به یک دوم رسیده است علیزاده عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اکنون حجم بازار رمز ارزها به یک دوم رسیده و این یعنی سرمایه مردم از بین رفته است و هیچ جایی وجود ندارد تا برویم و آن را پیگیری و سرمایه را برگردانیم. محسن علیزاده ، با بیان اینکه

 حجم بازار از دو تریلیون به یک دوم رسیده است

علیزاده عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اکنون حجم بازار رمز ارزها به یک دوم رسیده و این یعنی سرمایه مردم از بین رفته است و هیچ جایی وجود ندارد تا برویم و آن را پیگیری و سرمایه را برگردانیم.

محسن علیزاده ، با بیان اینکه در حوزه رمز ارزها احساس خطر می کنیم، گفت: متاسفانه سرمایه مردم در این بازار– بازار رمز ارزها – در حال به باد رفتن است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار  ،    وی با بیان اینکه سرمایه مردم در حوزه رمز ارزها نابود و به باد خواهد رفت، بیان داشت: وقتی مردم در بازار بورس مشکلی داشته باشند حداقل ما می‌توانیم برخی اقدامات را از طریق مذاکرات با مسئولین انجام دهیم اما برای بازار رمز ارزها که منشاء داخلی ندارد چه کار می‌توانیم بکنیم؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاً مشخص نیست رمز ارز کجا استخراج می شود، تاکید کرد: حتی این موارد رمز ارز نبوده و رمز کالا است و ما در این زمینه تذکرات جدی به وزرای اقتصاد، کشور و اطلاعات داده ایم که این وزرا از رشد چنین بازاری در کشور جلوگیری کنند ما نمی‌توانیم به این شکل سرمایه های مردم را یک جا در اختیار یک عده و بدون چشم انداز قرار دهیم تا این سرمایه‌ها به باد برود.

وی تاکید کرد: شاید کل حجم بازار رمز ارزها در سال گذشته ۵۰ میلیارد دلار بوده و در این سال هم که گذشت حجم این بازار به دو تریلیون و نیم رسیده است. اما در حال حاضر حجم این بازار به یک دوم رسیده و این یعنی سرمایه مردم از بین رفته است و هیچ جایی هم وجود ندارد تا برویم و آن را پیگیری کنیم و سرمایه را برگردانیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رمز ارزها یک بازار پرریسک و خطرناک است، بیان داشت: البته نمی‌توان این بازار را نادیده گرفت و باید حتماً بیاییم و آن را ساماندهی کنیم لذا امکان دارد در آینده نه چندان دور بانک‌های مرکزی در سایر کشورها – البته بانک مرکزی خودمان هم  ممکن است همچین برنامه ای داشته باشد- بیاید و یک بلاکچینی را تعریف کند و در واقع پول ملی خود را تبدیل به رمز ارز کند و مبادلاتش را در آنجا انجام دهد، اما در حال حاضر چیزی که تولید می شود را اصلاً نمی توانیم تایید کنیم.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....