تاریخ انتشار : جمعه 27 بهمن 1402 - 22:14
کد خبر : 157881

تلفن‌های همراه از شارژ بی‌نیاز می‌شوند؟

ساخت باتری اتمی با عمر ۵۰ ساله

ساخت باتری اتمی با عمر ۵۰ ساله

تامین باتری برای موبایل‌ها و لپ‌تاپ‌ها، یکی از نگرانی‌های بشر است. یک استارتاپ چینی مدعی شده که با ساخت باتری اتمی، ۵۰ سال شارژ هر موبایل را تضمین می‌کند. مسأله تامین باتری برای دستگاه‌هایی چون تلفن‌های همراه و لپ‌تاپ‌ها، سال‌هاست که به یکی از نگرانی‌های بشر تبدیل شده. این نگرانی از آنجایی شدت گرفت که بحث

تامین باتری برای موبایل‌ها و لپ‌تاپ‌ها، یکی از نگرانی‌های بشر است. یک استارتاپ چینی مدعی شده که با ساخت باتری اتمی، ۵۰ سال شارژ هر موبایل را تضمین می‌کند.

مسأله تامین باتری برای دستگاه‌هایی چون تلفن‌های همراه و لپ‌تاپ‌ها، سال‌هاست که به یکی از نگرانی‌های بشر تبدیل شده. این نگرانی از آنجایی شدت گرفت که بحث کمبود لیتیوم و آسیب به محیط زیست نیز مطرح شد. در چنین شرایطی، یک استارتاپ چینی با نام Betavolt مدعی شده که با ساخت باتری اتمی، توانسته است تا ۵۰ سال شارژ هر موبایل را تضمین کند.

اهمیت تامین باتری و نگرانی از چالش‌های آن

در واقع، از زمانیکه تلفن‌های همراه و لپ‌تاپ‌ها پیوند ناگسستنی با زندگی بشر پیدا کردند، تداوم استفاده از آنها نیز تبدیل به مسأله مهمی شد. این تداوم نیاز به باتری دارد، باتری‌هایی که برای ساخت آن‌ها سلول‌های الکتروشیمیایی با چند قطعه مختلف دخیل هستند. لیتیوم حاضر در این باتری ها بارها مورد اعتراض فعالان محیط زیست قرار گرفته و نگرانی‌ها بابت آلودگی خاک و آب را افزایش داده است.

  به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز   ، نگرانی بعدی مسأله تأمین این باتری ها برای نیاز تمامی جهان است؛ وقتی بدانیم سالانه بیش از ۱۵ میلیارد باتری به فروش می‌رسد؛ این نگرانی شدت دیگری می‌یابد.

در این بین پسماند الکتریکی نیز به عنوان آخرین حلقه این چرخه‌ آسیب‌زا خود را نمایان می‌کند. پلاستیک، سرب، آلومینیوم، طلا، نقره و فلزات سنگین مانند جیوه، کادمیوم و آرسنیک موادی هستند در اثر استفاده از این باتری ها به طبیعت وارد می‌شوند.

انفجار اینگونه محصولات و انحصار تولید و توزیع آنها نیز مباحث حاشیه‌ای اما مهم دیگر در این حوزه هستند. در چنین شرایطی استارتاپ‌ها و صاحبان ایده‌های خلاق، همواره به دنبال راه حلی برای عبور از بحران باتری ها و حفظ بقای الکترونیکی بشر بوده‌اند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....