تاریخ انتشار : دوشنبه 21 فروردین 1402 - 20:19
کد خبر : 121941

سئو تکنیکال یا سئوی فنی چیست؟

سئو تکنیکال یا سئوی فنی چیست؟

سئو تکنیکال یا سئوی فنی، فرآیند حصول اطمینان از مطابقت یک وب‌سایت با الزامات فنی موتورهای جستجوی مدرن و تأمین هدف بهبود رتبه‌بندی ارگانیک آن وب‌سایت است. عناصر مهم سئو تکنیکال عبارتند از: خزش (Crawling)، ایندکس / نمایه‌سازی / فهرست‌بندی (Indexing)، رندرینگ / ارائه (Rendering) و معماری وب‌سایت (Website Architecture).   مزایای سئو تکنیکال چیست؟ اقتصاددان :

سئو تکنیکال یا سئوی فنی، فرآیند حصول اطمینان از مطابقت یک وب‌سایت با الزامات فنی موتورهای جستجوی مدرن و تأمین هدف بهبود رتبه‌بندی ارگانیک آن وب‌سایت است. عناصر مهم سئو تکنیکال عبارتند از: خزش (Crawling)، ایندکس / نمایه‌سازی / فهرست‌بندی (Indexing)، رندرینگ / ارائه (Rendering) و معماری وب‌سایت (Website Architecture).

 

مزایای سئو تکنیکال چیست؟

اقتصاددان :  وب‌سایت‌ها از بخش‌های مختلفی ساخته شده‌اند، به ‌طوری که موفقیت بازاریابی یک وب‌سایت به بهینه‌سازی آن‌ها از لحاظ سرعت، کاربرپسندی، کاربرد و عملکرد بستگی دارد. یکی از تأثیرگذارترین مؤلفه‌ها در این زمینه سئو تکنیکال است که زیرمجموعه‌ای از سئو یا همان بهینه‌سازی موتورهای جستجو است و بهینه‌سازی زیرساخت وب‌سایت شما را بر عهده دارد. سئو تکنیکال باعث می‌شود تا سایت شما به ‌راحتی توسط موتورهای جستجو بخزد و ایندکس شود. سئو تکنیکال با اجزای فنی وب‌سایت شما مانند: نقشه‌ی سایت، سرعت صفحه، ساختار URL، طرحواره / اسکیما (Schema)، قدرت ناوبری (Navigation) سایت و موارد دیگر سروکار دارد. اگر می‌خواهید ترافیک ارگانیک را از موتورهای جستجو جذب کنید، داشتن یک وب‌سایت بهینه‌سازی‌شده ضروری است، زیرا اگر کاربران نتوانند به سایت شما دسترسی پیدا کنند یا نتوانند در سایت شما به‌آسانی فعالیت کنند، طراحی و ارائه‌ی محتوای سایت بی‌فایده خواهد بود. بنابراین، سئو تکنیکال مهم است زیرا اساساً تضمین می‌کند که کار با وب‌سایت شما به راحتی صورت بگیرد و عاری از هرگونه مشکل فنی باشد که در جایگاه خود باعث درک و رتبه‌بندی هر چه بهتر سایت توسط موتورهای جستجو می‌گردد.

مزیت نهایی سئو تکنیکال این است که در صورت داشتن یک سایت کاملاً بهینه، احتمالاً وب‌سایت شما، بازدیدکنندگان بیشتری را از موتورهای جستجو دریافت خواهد کرد و شما با ترافیک ارگانیک بیشتری روبه‌رو خواهید بود، اما مزایای فردی بی‌شماری هم برای پیاده‌سازی سئو تکنیکال وجود دارد که به‌ طور مختصر، مواردی به شرح زیر را در بر می‌گیرند:

– پایبندی به بهترین شیوه‌های گوگل (Google) برای بهینه‌سازی وب‌‌سایت؛

– داشتن یک وب‌سایت سازگار با موبایل که امکان دسترسی کاربران به آن از هر دستگاهی مقدور باشد؛

– اطمینان از بارگیری سریع وب‌سایت شما برای همه‌ی کاربران؛

– تسهیل خزیدن، ایندکس کردن و رتبه‌بندی وب‌سایت برای موتورهای جستجو؛

– حذف پاپ‌آپ‌ها و سایر عناصر مزاحمی که مانع سر زدن کاربران به سایت شما می‌شوند؛

– راحت کردن کار پیمایش و جستجوی سایت شما برای کاربران جهت پیدا کردن اطلاعات مورد نیازشان؛

– ایمن نگه داشتن وب‌سایت شما؛

– ایجاد یک ساختار URL (URL Structure) مناسب برای موتورهای جستجو؛

– حذف لینک‌های شکسته / از دست رفته (Broken Links) و عدم‌لینک شدن به صفحات ۴۰۴ (۴۰۴ pages) از وب‌سایت شما؛

– افزودن داده‌های ساختار‌یافته / سازمان‌یافته (Structured Data) برای بهبود نحوه‌ی نمایش صفحات شما در نتایج جستجو؛

– شامل یک فایل robots.txt است که به موتورهای جستجو نشان می‌دهد، چه‌چیزی را باید و چه‌چیزی را نباید بخزند؛

– تنظیم نقشه‌ی سایت (Sitemaps) به‌عنوان یک «نقشه‌ی راه (Roadmap)» برای وب‌سایت‌تان که ایندکس شدن را بهبود می‌بخشد؛

علاوه بر این، یک سایت از نظر فنی سالم به ‌راحتی می‌تواند کاربران را برای مدت طولانی‌تری در سایت شما نگه دارد. این یک هدف مهم است، زیرا ترافیک باید به مشتری تبدیل شود.

636363 اقتصاددان نوشته

 

چرا سئو تکنیکال مهم است؟

 

شما می‌توانید بهترین سایت را با بهترین محتوا داشته باشید. اما اگر سئو تکنیکال شما به‌هم‌بریزد یا با مشکل مواجه شود، چه؟ در همان وهله‌ی نخست، قرار اصلی شما بر رتبه‌بندی سایت نیست. در ابتدایی‌ترین سطح، گوگل و سایر موتورهای جستجو باید قادر به یافتن صفحات وب‌سایت شما باشند، بخزند، رندر کنند و ایندکس نمایند. اما این هنوز شروع کار است و راهی طولانی در پیش است. حتی اگر گوگل تمام محتوای سایت شما را ایندکس کند، به این معنی نیست که کار شما تمام شده است. برای این که سایت شما به ‌طور کامل برای سئو تکنیکال بهینه شود یا به‌عبارتی بهینه‌سازی فنی کامل انجام پذیرد، صفحات سایت شما باید ایمن شوند، برای استفاده در موبایل بهینه گردند، عاری از محتوای تکراری شوند و بارگذاری آن‌ها به سرعت انجام پذیرد و هزاران مورد دیگر نیز مدنظر قرار گرفته و تأمین گردند. این بدان معنا نیست که سئو تکنیکال برای ارتقاء رتبه‌بندی باید در حد بسیار عالی مهندسی و اجرا شود، اما نشاندهنده‌ی این مسئله است که هرچه دسترسی گوگل به محتوای شما آسان‌تر صورت بگیرد، شانس سایت شما برای قرارگیری در رتبه‌بندی‌های بالاتر نیز بیشتر خواهد شد. گرچه بسیاری از صاحبان وب‌سایت به اهمیت سئوی داخلی (On-Page SEO) و محتوا واقفند، اما این سئو را نادیده می‌گیرند زیرا از دید آن‌ها پیچیده به‌نظر می‌رسد. در واقع، سئو تکنیکال شامل تمام اجزایی است که وب‌سایت شما را سریع، موبایل‌پسند، آسان برای ناوبری و استفاده، کاربردی و کاربر‌پسند می‌کند و به‌دلایلی که پیشتر توضیح دادیم آنقدر حائز اهمیت هست که توجهات را به‌سوی خود جلب کند. بدون سئو تکنیکال، شما ممکن است سایت جذابی داشته باشید اما این سایت به کندی بارگیری می‌شود؛ قابل‌استفاده در دستگاه‌های تلفن‌همراه نیست؛ کاربران را به اطلاعاتی که نیاز دارند، هدایت نمی‌کند؛ و زمانی که کاربران سعی می‌کنند با شما تماس بگیرند یا محصولات شما را خریداری کنند با مشکل مواجه می‌شوند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....