تاریخ انتشار : یکشنبه 8 اسفند 1400 - 19:11
کد خبر : 79419

رکورد زنی تولید سیگار و قانون مالیاتها

رکورد زنی تولید سیگار و قانون مالیاتها

ما افتخار داریم تنها صنعت موفق در هشت سال اخیرصنعت دخانیات بوده است . تعداد واحد های تولیدی از ۶ به ۲۸ واحد رسیده است و تولید سیگار از حدود ۱۰ میلیارد نخ به نزدیک۴۵ میلیارد نخ رسیده است که بیش از ۹۰ درصد نیاز داخلی را تامین می کند . اقتصاددان: قیمیت پاکت سیگار

ما افتخار داریم تنها صنعت موفق در هشت سال اخیرصنعت دخانیات بوده است . تعداد واحد های تولیدی از ۶ به ۲۸ واحد رسیده است و تولید سیگار از حدود ۱۰ میلیارد نخ به نزدیک۴۵ میلیارد نخ رسیده است که بیش از ۹۰ درصد نیاز داخلی را تامین می کند .

اقتصاددان: قیمیت پاکت سیگار در یک سال قبل یعنی از بهمن پارسال تا بهمن امسال بین ۳۰ تا ۱۲۰ درصد افزایش داشته است یعنی مصرف کنندگان گران تر می خرند اما رقمی ازاین عاید بیت المال نمی شود این جهش چشم گیر در تولید مسلما همراه با افزایش مصرف است که گریبانگیر جوانان ما شده و سن شروع به ۱۳ و ۱۴ سالگی رسیده است البته همه می دانیم استعمال دخانیات در نوجوانی دروازه ورود به اعتیاد است مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۸۵ گامی بزرگی برداشت و قانون جامع کنترل دخانیات را تصویب کرد اما دولت ها پایبند به آن نبوده و نظارت مجلس نیز مورد انتظار نبوده است بر اساس ماده ۸ این قانون هر سال می بایست قیمیت مواد دخانی به میزان ۱۰ درصد از طریق افزایش مالیات بالاتر برود. ارقام بالاتر رفت ولی مالیات از سقف مورد انتطار بسیار پایین تر است .

این پیشرفت چشم گیر در صنعت دخانیات سالانه سبب مرگ ۶۵ هزار ایرانی به علت بیماری های ناشی از آن می گردد . سکته قلبی سکته مغزی سرطان ها و بیماریهای مزمن ریوی از جمله مهمترین آنها است . مرگ ناشی از استعمال دخانیات بیش از مرگ ناشی از کرونا می باشد صنعت و تجارت دخانیات سالانه بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان سود به جیب می زند این محاسبات فقط بابت تولیداتی است که رسماً اعلام شده است سیگارهای قاچاق که در برخی از این شرکتها بدون نظارت تولید میشود و آماری از آنها داده نمیشود بماند ضعف دستگاه نظارتی آیا باید باعث عدم تصویب قانون جدید پیشنهادی فراکسیون و کمیسیون تلفیق در سحن مجلس بشود چه کسی یا چکسانی از نگرفتن مالیات بر دخانیات سود خواهند برد از مجلس و نمایندگان ولایت مدار آن انتظار می‌رفت بنفع نظام و سلامتی مردم رای بدهند نه بر خلاف منافع مردم.

وستان و نمایندگان با شرف مجلس شورای اسلامی لطفاً توجه بنمایید که مردم و دولت سالانه بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان هزینه بیماری های ناشی از آن را می پردازد بر اساس تصویب مجلس شورای اسلامی ایران عضو معاهده جهانی کنترل دخانیات است ( هماننده معاهده هسته ای) و هر ۶ ماه ایران هماننده سایر کشور ها پایش می شود . بر اساس آمار منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهانی وبانک جهانی ایران کمترین مالیات دخانیات را اخذ می کند : کمتر از ۳۰ درصد نرخ خرده فروشی این رقم در ترکیه ۷۶ درصد اردن ۸۴ درصد پاکستان ۷۸ درصد . ریاست محترم مجلس و نمایندگان محترم بیایید برای سلامت مردم تجدید نظر بنمایید تا دیر نشده این تصمیمات در رزومه شما ثبت خواهد شد .
مردم شریف و عزتمند ایران برای سلامی فرزندان و آیندگان و آنهایی که دوستشان دارید این مطالب که فقط برای آگاهی یافتن شماها نشر داده شده است را انقدر برای دیگران ارسال کنید تا بدست نمایندگان انقلابی و ولایت مداری شهرستان شما برسد که ان شاءالله در برگردانده لایحه افزایش مالیات بر دخانیات و رای خود تجدید نظر بنمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....