تاریخ انتشار : یکشنبه 18 تیر 1402 - 20:42
کد خبر : 131509

روابط با ایران بسیار مهم است

روابط با ایران بسیار مهم است

جیحون بایراموف در سخنانی تاکید کرد که کشورش همواره علاقمند به توسعه روابط با ایران است. اقتصاددان : جیحون بایراموف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان به خبرنگاران گفت: روابط جمهوری آذربایجان و ایران از نظر توسعه و امنیت منطقه‌ای بسیار مهم است. او افزود: ایران کشوری بزرگ و همسایه است و جمهوری آذربایجان همواره علاقمند

جیحون بایراموف در سخنانی تاکید کرد که کشورش همواره علاقمند به توسعه روابط با ایران است.

اقتصاددان : جیحون بایراموف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان به خبرنگاران گفت: روابط جمهوری آذربایجان و ایران از نظر توسعه و امنیت منطقه‌ای بسیار مهم است.

او افزود: ایران کشوری بزرگ و همسایه است و جمهوری آذربایجان همواره علاقمند به توسعه مثبت روابط با ایران است.

جیحون بایراموف به ترندنیوز نیز گفت: پروژه‌های اقتصادی زیادی بین جمهوری آذربایجان و ایران وجود دارد که برخی از آن‌ها در حال اجرا و برخی در حال بحث و گفتگو هستند.

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان افزود: «نشست روسای مشترک کمیسیون بین دولتی جمهوری آذربایجان و ایران در آینده برنامه ریزی شده است. در این نشست مذاکراتی در مورد حمل و نقل، انرژی، اشتراک منابع آب و تعدادی دیگر از مسائل انجام خواهد شد. ما باور داریم که این جلسه نتایج مثبتی خواهد داشت.»

او در بخش دیگری از سخنانش هم گفت: تحقیقات در مورد حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در ایران در حال تکمیل شدن است. ما انتظار داریم که عاملان به جدی ترین شکل مجازات شوند.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان خاطرنشان کرد: پس از تامین کامل امنیت سفارت جمهوری آذربایجان، امکان برنامه ریزی برای از سرگیری فعالیت‌های سفارت جمهوری آذربایجان در ایران وجود خواهد داشت.

نشست وزیران خارجه جنبش عدم تعهد با عنوان «جنبش عدم تعهد؛ متحد و استوار در مواجهه با چالش‌های نوظهور» با حضور کشور‌های عضو و برخی سازمان‌های بین المللی روز چهارشنبه ۱۴ تیر آغاز شد. حسین امیرعبداللهیان برای حضور در این اجلاس  به باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان سفر کرد.

پس از آن وزیر امور خارجه ایران در توئیتی دیدار با رئیس جمهور آذربایجان را سازنده، مفصل و ثمربخش توصیف کرد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....