تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1402 - 20:25
کد خبر : 155131

صندوق توسعه ملی اعلام کرد

رقم صادرات نفت ایران از سال ۱۴۱۲ به صفر می‌رسد

رقم صادرات نفت ایران از سال ۱۴۱۲ به صفر می‌رسد

طبق گزارش صندوق توسعه ملی، این احتمال وجود دارد که از سال ۱۴۱۲ تولید و مصرف نفت ایران با هم برابر شده و حتی بدون وجود تحریم‌های آمریکا نیز با افزایش مصرف و کاهش برداشت‌ها، رقم صادرات نفت ایران به صفر برسد. صندوق توسعه ملی در گزارشی اعلام کرد (تصویر ۲) که با ادامه روند

طبق گزارش صندوق توسعه ملی، این احتمال وجود دارد که از سال ۱۴۱۲ تولید و مصرف نفت ایران با هم برابر شده و حتی بدون وجود تحریم‌های آمریکا نیز با افزایش مصرف و کاهش برداشت‌ها، رقم صادرات نفت ایران به صفر برسد. صندوق توسعه ملی در گزارشی اعلام کرد (تصویر ۲) که با ادامه روند فعلی افت تولید و افزایش مصرف، «ایران تنها حدود یک دهه با تبدیل‌شدن از صادرکننده به واردکننده نفت فاصله دارد» و در سال ۱۴۱۲ تراز نفت ایران نیز صفر می‌شود.

گزارش صندوق توسعه

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز  ،   طبق گزارش شرکت ملی نفت، در ابتدای دولت سیزدهم تولید نفت ایران روزانه ۲٫۱ میلیون بشکه بود اما امروز این رقم به ۳٫۴ میلیون بشکه افزایش یافته و ظرفیت تولید نفت نیز به ۳٫۸ میلیون بشکه پیش از تحریم‌ها بازگشته است که البته حفظ آن به انجام سرمایه‌گذاری وابسته است.

هشدارها درباره افت تولید نفت ایران درحالی است که وزیر نفت جواد اوجی از برنامه افزایش ظرفیت تولید نفت ایران به ۵٫۷ میلیون بشکه در روز در ۸ سال آینده خبر می‌دهد، برنامه‌ای که البته به سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد دلاری منوط شده است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....