تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 تیر 1402 - 1:35
کد خبر : 130380

دست خالی موحد در معادلات دانشگاه علوم پزشکی استان

دست خالی موحد در معادلات دانشگاه علوم پزشکی استان

در تمام معادلات‌ سه سال اخیر دانشگاه، نماینده کهگیلویه بزرگ به جز انتصاب پورصمد به عنوان رئیس دفتر دانشگاه هیچ نقشی نداشته است. حتی در اتفاقاتی که بین جاودان سیرت و سید ناصر پیش آمده بود، جاودان سیرت ترجیح داد نیروی روشنفکر را منصوب نکند . اما وی به جای آنکه طاعتی گزینه موحد را

در تمام معادلات‌ سه سال اخیر دانشگاه، نماینده کهگیلویه بزرگ به جز انتصاب پورصمد به عنوان رئیس دفتر دانشگاه هیچ نقشی نداشته است. حتی در اتفاقاتی که بین جاودان سیرت و سید ناصر پیش آمده بود، جاودان سیرت ترجیح داد نیروی روشنفکر را منصوب نکند

. اما وی به جای آنکه طاعتی گزینه موحد را منصوب کند، فردی را به عنوان معاون توسعه انتخاب کرد که در معادلات نمایندگان قرار ندارد

به گزارش اقتصاد دان به نقل از اَفتونیوز دانشگاه علوم پزشکی استان در کنار اداره کل جهاد کشاورزی و اداره آموزش و پرورش استان جز دستگاه های اداری عریض و طویل هستند که به جهت کمیت و کیفیت کنشگران همواره نقش بسیار مهمی در مناسبات سیاسی ایفا می کنند.

دانشگاه علوم پزشکی طی سالهای اخیر میان رفت و آمد ها اسیر حاشیه های متعدد شد به گونه ای که نمایندگان استان همواره یکی از حلقه های حواشی و عزل و نصب ها بودند.

مصادف شدن شروع به کار مهدی روشنفکر با دوران مدیریتی پرویز یزدانپناه موجب شد نماینده بویراحمد بازیگر اصلی در دانشگاه باشد.

اما همه داستان به بر وفق مراد تیم روشنفکر _ یزدانپناه پیش نرفت و با آمدن سید ناصر حسینی در میانه دوره اولین تحرکات را علیه یزدانپناه آغاز کرد و مسیر به برکناری وی بود و در نهایت با حاشیه هایی مانند نامه نگاری و … این امر محقق شد.

با رفتن یزدانپناه فضا برای روی کار آمدن تیم منتسب به سید ناصر باز شد و محمد غلام نژاد و سامر مرادیان در کمتر یک سال حلقه مدیریتی دانشگاه را با هم طراحی کردند اما دیری نپایید مخالفت های نمایندگان با رئیس دانشگاه و معاون اش علنی شد و روز به روز بر شدت آن افزوده شد تا جایی که غلام نژاد شرط ماندگاری اش یعنی برکناری مرادیان از سید ناصر را نپذیرفت و بعد از گذشت کمتر از یکسال از عمر مدیریتی اش با فشار نمایندگان او نیز از کار برکنار شد.

فشارهای نمایندگان برای دخالت در امور دانشگاه در دوره غلام نژاد و عدم پذیرش وی حتی موجب شد بحث استیضاح وزیر بهداشت نیز پیش بیاید برخی نامه به دست از وزارت برای به کارگیری در دانشگاه آمده بودند که با مخالفت غلام نژاد روبرو شد. گفته می‌شد غلام نژاد روی نفوذ حلقه پر نفوذ اصولگرایان بویراحمد(هدایت خواه ) حساب باز کرده بود و گرنه با نمایندگان به تعامل می‌کرد و عذر مرادیان را میخواست!

این حواشی و برخی مسائل دیگر باعث شد به یک سال نرسیده عمر مدیریتی اش به پایان برسد و کسی سرپرست دانشگاه شود که در فایل صوتی منتسب به غلام نژاد گفته شده بود حتی یک گونی آرد هم نباید دست او داد. اما ورق برگشت و سعید جاودان سیرت به عنوان سرپرست دانشگاه منصوب شد.

جاودان سیرت برآمده از توافق مهدی روشنفکر و سید ناصر حسینی پور بود. به نظر می‌رسد تفاهم شده بود معاون توسعه دانشگاه به دست سید ناصر برسد. هر چند این اتفاق افتاد اما بعد از جنجال بر سر برکناری امور قراردادهای دانشگاه جمعی از مدیران و معاون توسعه نامه استعفای خود را آماده کردند که هواداران روشنفکر از آن به عنوان شورش اداری یاد شد. چند روز بعد نیز با استعفایش موافقت شد. سید ناصر نیز که از اقدام جاودان سیرت برآشفته بود نامه‌ای کوتاه اما به شدت تند و نیش دار علیه سرپرست دانشگاه منتشر کرد.

در تمام معادلات‌ سه سال اخیر دانشگاه، نماینده کهگیلویه بزرگ به جز انتصاب پورصمد به عنوان رئیس دفتر دانشگاه هیچ نقشی نداشته است. حتی در اتفاقاتی که بین جاودان سیرت و سید ناصر پیش آمده بود، جاودان سیرت ترجیح داد نیروی روشنفکر را منصوب نکند. اما وی به جای آنکه طاعتی گزینه موحد را منصوب کند، فردی را به عنوان معاون توسعه انتخاب کرد که در معادلات نمایندگان قرار نداشت.

گویی تنها ره آورد موحد هت‌تریک (انتصاب سه‌باره) منصور تقوی در شبکه بهداشت کهگیلویه بوده است.

عدم توانایی موحد در ایفای نقش در معادلات دانشگاه از این حیث دارای اهمیت است که به عقیده هواداران اش او همواره دست برتر را در عزل و نصب مدیران استانی داشته است و با همین استدلال ضعف های موحد در حوزه های عمومی و عمرانی می پوشاندند، به نظر میرسد در سال منتهی به انتخابات نماینده کهگیلویه در نقطه ای که روزگاری متخصص آن نامیده می‌شد دچار ضعف مفرط است.
منبع خبر اَفتونیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....