تاریخ انتشار : جمعه 10 شهریور 1402 - 13:09
کد خبر : 137838

در پاسداشت یاد و راه برادر نادیده ام: شهید محمد فهیم دشتی

در پاسداشت یاد و راه برادر نادیده ام: شهید محمد فهیم دشتی

افسوس می خورم برای واژه ها که ذره ذره له می شوند زیر چکمه ی بنگاههای دروغ پراکنی، و تطهیر می شود طالبان که به شکل مسالمت آمیز خون پارسی می ریزد و تحقیر می کند انسانیت را در هنگامه ای که غرب و شرقِ عالم همان ریاکاران عرصه ی معنویت و آزادی روزه سکوت

افسوس می خورم
برای واژه ها
که ذره ذره
له می شوند
زیر چکمه ی
بنگاههای دروغ پراکنی،
و تطهیر می شود
طالبان که
به شکل مسالمت آمیز
خون پارسی می ریزد
و تحقیر می کند انسانیت را
در هنگامه ای که
غرب و شرقِ عالم
همان ریاکاران عرصه ی معنویت و آزادی
روزه سکوت گرفتند!

ابوالفضل بابادی شوراب

بعد از آن که ابرقدرتهای شرق و غرب و ایادی شان با برگزاری جلسات بدنبال زمینه سازی مشروعیت بخشی به گروهک بدطینت طالبان جهت سلطه بر افغانستان_تکه جدا نشدنی از ایران بزرگ و کهن_ بودند و طالبان هم با ترور روشنفکرانی چون “فرشته کوهستانی” فضای ترس را بوجود آورده بود، جبهه مقاومتی در افغانستان توسط دلیرمردان شمال به رهبری فرزند شهید احمد شاه مسعود بوجود آمد.

من نیز بعنوان یک ژورنالیست ایرانی که مسائل افغانستان را دنبال میکرد و خط جدایی مرزی بین افغانستان و ایران قائل نبود و نیست، در تلاش که در فضای مجازی با جریان مقاومت پارسی زبان ارتباط بگیرم.

بالاخره در فیسبوک شماره ای یافتم که البته در آغاز نمی دانستم این شماره دستیار رسانه ای احمدمسعود، جناب “محمد فهیم دشتی” عضو و سخنگوی جبهه مقاومت دوم است.

یادداشت هایم درباره افغانستان و پنجشیر را برای او ارسال می کردم و او با حوصله، صبر و مهربانی، دیدگاه ها و نظراتش را برایم ارسال می کرد.

درباره نزدیکی سه ملت ایران، افغانستان و تاجیکستان و پیوندهایی که زبان پارسی موجب آن بوده با او سخن گفتم و او در پاسخ گفت “از شام تا به کاشغر از سند تا خجند جغرافیایی معنوی پارسی است”.

سه روز قبل از شهادتش، در واتساپ شخصی از او خواستم تا اجازه دهد که مصاحبه ای درباره ی افغانستان و جبهه مقاومت با وی داشته باشم و او نیز موافقت خود را اعلام کرده بود.

البته قبلتر، درباره اهداف طالبان از محاصره بدون پیشروی در پنجشیر، یادداشت کوتاهی نگارش کردم که او آن را دقیق ترین و بهترین نوشته ام درباره افغانستان میدانست.

از نگاه من، شهادت فهیم دشتی، بی انتهاییِ رذالت و بی شرمی جهان نسبت به هویت و جغرافیای تاریخی پارسی را بیش از پیش اثبات کرد.

بعد از شهادت برادر نادیده ام محمد فهیم دشتی که در ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ اتفاق افتاد، به همت دوستان رسانه ای بیانیه ای با تیتر “چرا روزه سکوت گرفته اید” در افکار عمومی منتشر کردیم که لینک ها در زیر به پیوست می آید:

لینک خبرگزاری اقتصاددان

لینک شوشان

لینک دیده بانی ایران

لینک بولتن نیوز
لینک مستقل آنلاین

پنجشیر
در این شقاوتِ تاریخ
و شطرنجِ زجرآورِ دستانِ پلید روزگارِ
تنها و بی کَس و رنجورست
در هنگامه ای که حقیقت جعل می شود
تا تاریکی
در لنز دوربین ها
با رقصی خونین
آرام آرام
حماسه ی آرشِ امروز را
به تباهی بکشاند
و این آخرین آرزوی اربابانِ تاجر مسلک جهان
برای انقراضِ
افسانه ی امپراطوری باستانی شرق میانه
به حقیقت بپیوندد!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....