تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 شهریور 1400 - 11:54
کد خبر : 58641

حجم بسته‌های اینترنتی چطور مصرف می‌شود؟

حجم بسته‌های اینترنتی چطور مصرف می‌شود؟

از عوامل موثر بر افزایش میزان مصرف اینترنت در سال‌های اخیر می‌توان به افزایش حجم وب‌سایت‌ها، افزایش کیفیت تصاویر و ویدیوهای آنلاین، افزایش کیفیت تصاویر و ویدیوهای مورد استفاده در شبکه‌های اجتماعی، افزایش مصرف اینترنت اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها و انجام به‌روزرسانی‌های مکرر اشاره کرد. براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در سال ۱۳۹۵، سقف تعرفه

از عوامل موثر بر افزایش میزان مصرف اینترنت در سال‌های اخیر می‌توان به افزایش حجم وب‌سایت‌ها، افزایش کیفیت تصاویر و ویدیوهای آنلاین، افزایش کیفیت تصاویر و ویدیوهای مورد استفاده در شبکه‌های اجتماعی، افزایش مصرف اینترنت اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها و انجام به‌روزرسانی‌های مکرر اشاره کرد.

براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در سال ۱۳۹۵، سقف تعرفه هر کیلوبایت اینترنت برای سیم‌کارت‌های دایمی ۰.۴ ریال و برای سیم‌کارت‌های اعتباری ۰.۶ ریال تعیین شده است. بدین‌معنی که هزینه یک گیگابایت اینترنت در سیم‌کارت‌های دایمی براساس تعرفه عادی حدود ۴۰ هزار ریال و برای خطوط اعتباری حدود ۶۳۰ هزار ریال است اما اپراتورهای تلفن همراه به منظور رفاه حال مشترکان بسته‌های تشویقی اینترنتی را با تخفیف مناسبی تعریف و از طریق کانال‌های مختلف (کدهای دستوری USSD، پورتال رسمی اپراتور و سایر پورتال‌های فروش، اپلیکیشن‌ها) در اختیار آنها قرار می‌دهند.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....