تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 فروردین 1402 - 13:24
کد خبر : 122271

جمعیت ۳.۵ میلیون نفری جاماندگان سهام عدالت

جمعیت ۳.۵ میلیون نفری جاماندگان سهام عدالت

چه کسی با تخصیص سهام عدالت به جاماندگان مخالفت کرد؟ قرار بود واگذاری سهام عدالت به جاماندگان تا پایان سال ۱۴۰۱ اجرایی شود، اما خبرها حاکی از آن است که اختصاص سهام عدالت با مخالفت معاونت حقوقی رئیس‌جمهور در سال جاری منتفی شد.   اقتصاددان  :   با وجود همه وعده‌های مسئولان در سال ۱۴۰۱ مبنی

چه کسی با تخصیص سهام عدالت به جاماندگان مخالفت کرد؟

قرار بود واگذاری سهام عدالت به جاماندگان تا پایان سال ۱۴۰۱ اجرایی شود، اما خبرها حاکی از آن است که اختصاص سهام عدالت با مخالفت معاونت حقوقی رئیس‌جمهور در سال جاری منتفی شد.

  اقتصاددان  :   با وجود همه وعده‌های مسئولان در سال ۱۴۰۱ مبنی بر اعطای سهام عدالت به ۳.۵ میلیون جامانده از سه دهک کم درآمد،‌ هنوز این وعده عملی نشده است.

طبق آخرین اظهارات مسئولان، قرار بود واگذاری سهام عدالت برای جاماندگان تا پایان سال ۱۴۰۱ اجرایی شود، اما خبرها حاکی از آن است که اختصاص سهام عدالت با مخالفت معاونت حقوقی رئیس‌جمهور در سال جاری منتفی شد.

در این زمینه سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد طرح سهام عدالت جاماندگان گفت: ما مصوبه هیات دولت را برای سه و نیم نفر میلیون نفر از اعضای تحت پوشش نهادهای حمایتی گرفتیم، در آذرماه هیات تطبیق مصوبات مجلس اعلام کرد که این مصوبه باید اول در شورای عالی اصل ۴۴ تصویب شود. متاسفانه از آنجایی که برخی از وزارتخانه‌ها حاضر به واگذاری برخی از شرکت‌های زیرمجموعه خود نبودند، این سهام تا انتهای سال ۱۴۰۱ بلاتکلیف ماند.

گرچه در قانون بودجه ۱۴۰۱ دولت مکلف به شناسایی جاماندگان سه دهک کم‌درآمد جامعه شد و در این زمینه جامعه آماری ۳.۵ میلیون نفری هم از سوی سازمان خصوصی سازی در خرداد سال قبل شناسایی و اعلام شد، در نهایت در اواخر اسفند گذشته اعلام شد که معاون حقوقی رئیس‌جمهور با دادن سهام عدالت به این افراد مخالفت کرد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....