تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آبان 1402 - 20:28
کد خبر : 147541

تولید اندام‌های مصنوعی برای نخستین‌بار در ایران

تولید اندام‌های مصنوعی برای نخستین‌بار در ایران

  اقتصاددان : معاون جمعیت هلال احمر فارس از تولید تمام ارتز، پروتز و اندام‌های مصنوعی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی بدون دخالت دست در کشور خبر داد. غلامرضا ایرانی معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر فارس گفت: مرکز ارتوپدی فنی هلال احمر فارس با مساحت ۷۰۰ متر مربع و فعالیت هشت

  اقتصاددان : معاون جمعیت هلال احمر فارس از تولید تمام ارتز، پروتز و اندام‌های مصنوعی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی بدون دخالت دست در کشور خبر داد.

غلامرضا ایرانی معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر فارس گفت: مرکز ارتوپدی فنی هلال احمر فارس با مساحت ۷۰۰ متر مربع و فعالیت هشت پرسنل متخصص و مجرب و همچنین بهره‌مندی از به‌روز‌ترین دستگاه‌های توانبخشی و فعالیت بخش‌های مختلف، به عنوان بزرگترین مرکز فنی ارتوپدی هلال احمر در جنوب کشور به شمار می‌آید.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر فارس با بیان اینکه طی هفت ماه نخست سال ۱۴۰۲، دو هزار و ۶۸۱ خدمت مختلف به ۵۲۷ مراجعه کننده ارائه شده است، تصریح کرد: در این مرکز فنی تمام زمینه‌های لازم در حوزه خدمت‌رسانی به مردم از جمله آموزش نیرو‌های متخصص، خرید دستگاه‌ها و آماده کردن زیرساخت‌های لازم فراهم شده است تا مراجعه کنندگان به ویژه معلولان عزیز بتوانند از بهترین امکانات لازم بهره‌مند گردند.

ایرانی افزود: طی هفت ماه یاد شده در این مرکز فنی ارتوپدی، تعداد ۲۰۴ اندام مصنوعی، ۳۰۲ وسایل کمکی و همچنین ۲۲ کفش و کفی طبی به ارزش تقریبی هفت میلیارد ریال ساخته و ارائه شده و در این بین با مساعدت مالی ۹۲۰ میلیون ریالی جهت مددجویان محترم، خدمت ویژه به صورت رایگان یا نیم بها به این عزیزان صورت گرفته است.

معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر فارس در پایان گفته‌های خود از تولید تمام ارتز، پروتز و اندام‌های مصنوعی با تکنولوژی اسکن و پرینت سه بعدی بدون دخالت دست و نیاز به قالب‌گیری برای اولین بار در مراکز دولتی ایران، در مرکز جامع توانبخشی هلال احمر استان فارس تا پایان سال جاری خبر داد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....