تاریخ انتشار : جمعه 13 مرداد 1402 - 21:15
کد خبر : 134692

تداوم اختلالات در اینترنت کشور بر خلاف ادعای وزارت ارتباطات

تداوم اختلالات در اینترنت کشور بر خلاف ادعای وزارت ارتباطات

شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرده است اختلال در یکی از مراکز زیرساخت رخ داده بود که برطرف شده و کلیه ارتباطات پایدار است. طبق اظهارات برخی کاربران اختلالات مقطعی در نیمه شب گذشته و صبح امروز هم اتفاق افتاده است. این در حالی است که در اطلاعیه شرکت ارتباطات در اطلاعیه خود آورده است: بروز

شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرده است اختلال در یکی از مراکز زیرساخت رخ داده بود که برطرف شده و کلیه ارتباطات پایدار است.

طبق اظهارات برخی کاربران اختلالات مقطعی در نیمه شب گذشته و صبح امروز هم اتفاق افتاده است.

این در حالی است که در اطلاعیه شرکت ارتباطات در اطلاعیه خود آورده است: بروز اختلال مجدد در زیرساخت کشور از ساعت ۲۰:۳۰ شب گذشته آغاز شد و بر این اساس، ارتباط کاربران داخل کشور در اپراتورهای مختلف با اختلال مواجه بود. طبق اعلام برخی کارشناسان، سوییچ های تبادل ترافیک در دو مرکز دارای ناپایداری بودند.

پس از بروز این اختلال، شرکت ارتباطات زیرساخت در اطلاعیه ای اعلام کرد اختلالی که در مرکز IXP تهران از ساعت ۲۰:۲۸ دقیقه ایجاد شده بود، با تلاش همکاران شرکت ارتباطات زیرساخت مرتفع گردید و هم اکنون کلیه ارتباطات پایدار می باشند. این اختلال حدود یک ساعت شبکه را تحت تاثیر قرار داده بود.

طبق اظهارات برخی کاربران این اختلالات مقطعی، نیمه شب گذشته و صبح امروز هم اتفاق افتاده بود.

ما دومین کشور دارای اختلال اینترنت در دنیا نیستیم!

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت‌نیوز  ،  البته عیسی زارع‌پور در اوایل مردادماه درباره وضعیت اینترنت کشور واکنش نشان داده است و برخی از اطلاعات گزارش انجمن تجارت الکترونیک تهران در مورد وضعیت اینترنت  را «بی‌انصافی» خوانده و برخی از نکات آن را «خوب» ارزیابی کرد.

زارع‌پور در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره این که اینترنت ایران دومین اینترنت پراختلال در دنیاست، به صراحت اعلام کرد: «به هیچ وجه این شکلی نیست که ما دومین کشور دارای اختلال اینترنت در دنیا هستیم.»

او در مورد یکی دیگر از یافته‌های این گزارش که مربوط به موضوع فیلترینگ سایت‌های پرکاربر جهان در کشور ماست نیز گفت: «یکی از پایه‌های این گزارش این است که از ۱۰۰ سایت پربیننده در دنیا، ۳۰ درصد در ایران فیلتر است. در حالی که یک‌سوم از آن سایت‌ها در همه جای دنیا با محدودیت روبه‌رو شده و غیر اخلاقی هستند.»

به گفته وزیر ارتباطات، تهیه‌کنندگان این گزارش به بعضی از اشکالات گزارششان اذعان دارند: «به تهیه‌کنندگان این گزارش گفتیم که گزارشتان اشکالاتی دارد و آن‌ها هم اشکالات را قبول داشتند.»

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....