تاریخ انتشار : شنبه 1 مرداد 1401 - 15:51
کد خبر : 95389

بهبود معاملات خرد در روز سبز شاخص بورس

بهبود معاملات خرد در روز سبز شاخص بورس

در اولین روز معاملاتی مرداد ماه با بهبود معاملات خرد سهام، شاخص بورس تهران اندکی رشد کرد. اقتصاددان: در معاملات روز شنبه یکم مرداد ماه، شاخص کل بورس پایتخت با افزایش هزار و ۵۹۹ واحدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک میلیون و ۴۷۳ هزار و ۴۹۸ واحد رسید. شاخص هم وزن بورس نیز

در اولین روز معاملاتی مرداد ماه با بهبود معاملات خرد سهام، شاخص بورس تهران اندکی رشد کرد.

اقتصاددان: در معاملات روز شنبه یکم مرداد ماه، شاخص کل بورس پایتخت با افزایش هزار و ۵۹۹ واحدی نسبت به روز چهارشنبه به رقم یک میلیون و ۴۷۳ هزار و ۴۹۸ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد ۷۰۳ واحدی در سطح ۴۰۴ هزار و ۴۸۵ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۲۴ واحد پائین آمد و در سطح ۱۹ هزار و ۴۱۵ واحد قرار گرفت.

امروز نمادهای «پارسان»، «تاپیکو» و «شپدیس» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و نمادهای «کگل»، «ومعادن» و «نوری» بیشترین تأثیر کاهشی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «بپاس»، «هرمز» و «کگهر» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «شاوان»، «شگویا» و «غصینو» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و نوری و وتجارت در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز دی، ددانا و هرمز پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

رشد ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۹ هزار و ۹۵۲ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۴ هزار و ۲۱۲ میلیارد تومان بود که ۴۲ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۶۶ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۸۱۴ میلیارد تومان رسید.

رشد صف‌های پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل افزایش یافت و ۱۷ میلیارد تومان بود. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته ۴۳ درصد رشد کرد و در رقم ۱۰۷ میلیارد تومان ایستاد.

امروز نماد وبملت (بانک ملت) با صف‌ خرید ۵۰ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از وبملت، نمادهای تاپیکو (شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین) و غمینو (شرکت صنایع غذایی مین شرق) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد سپاها (شرکت سیمان سپاهان) تعلق داشت که ارزش آن ۱۵ میلیارد تومان بود. پس از سپاها، نمادهای سدبیر، حپترو، فسپا و پارتا بیشترین صف فروش داشتند.

در اولین روز معاملاتی مرداد ماه با بهبود معاملات خرد سهام، شاخص بورس تهران اندکی رشد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....