تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 اسفند 1402 - 20:50
کد خبر : 160165

بعد از دارو، دندانپزشکی پول بیماران را می‌بلعد

بعد از دارو، دندانپزشکی پول بیماران را می‌بلعد

بر اساس آخرین پیمایش‌ها در سال ۱۴۰۰، سهم دندانپزشکی از کل پرداخت از جیب هزینه‌های سلامت در سطح کل جمعیت ۲۱.۱۴ درصد است. یعنی پس از دارو، دندانپزشکی در رتبه دوم سهم پرداخت از جیب کل را دارد. درمان دندانپزشکی جزء گران‌ترین درمان‌ها در میان بیماری‌های شایع و مزمن به شمار می‌رود. اخیرا مرکز پژوهش‌های

بر اساس آخرین پیمایش‌ها در سال ۱۴۰۰، سهم دندانپزشکی از کل پرداخت از جیب هزینه‌های سلامت در سطح کل جمعیت ۲۱.۱۴ درصد است. یعنی پس از دارو، دندانپزشکی در رتبه دوم سهم پرداخت از جیب کل را دارد.

درمان دندانپزشکی جزء گران‌ترین درمان‌ها در میان بیماری‌های شایع و مزمن به شمار می‌رود.

اخیرا مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی به وضعیت دندانپزشکی در ایران پرداخت. در این گزارش آمده، توزیع نامناسب دندانپزشکان در استان‌ها و عدم پوشش کافی هزینه‌ها توسط بیمه‌ها از جمله چالش‌های مهم این حوزه است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز ،   بر اساس آخرین پیمایش‌ها در سال ۱۴۰۰، سهم دندانپزشکی از کل پرداخت از جیب هزینه‌های سلامت در سطح کل جمعیت ۲۱٫۱۴ درصد است. یعنی پس از دارو، دندانپزشکی در رتبه دوم سهم پرداخت از جیب کل را دارد.

در سال ۹۵، پیمایشی درباره وضعیت بهداشت دهان و دندان در کشور انجام شد. بر اساس این پیمایش، میانگین ملی دندان‌های پوسیده، ازدست‌رفته و پرشده در کودکان ۶ و ۱۲ ساله به ترتیب ۸۴.۵ و ۸۴.۱ است.

طبق این پیمایش، در میان استان‌های ایران، کردستان در دو رده سنی کودکان ۶ و ۱۲ ساله بیشترین میانگین دندان پوسیده، از دست رفته و پرشده را داشت. استان تهران در رده سنی کودکان ۶ سال، کمترین تعداد در شاخص‌های گفته شده را داشت. در رده سنی کودکان ۱۲ سال، نیز استان هرمزگان کمترین میانگین را این شاخص‌ها داشت.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....