تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آبان 1402 - 19:00
کد خبر : 144337

برگزاری انتخابات الکترونیکی نیازمند تایید شورای نگهبان

برگزاری انتخابات الکترونیکی نیازمند تایید شورای نگهبان

برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک نیازمند تایید شورای نگهبان هستیم اسلامی گفت: قانون اکنون اشاره کرده است که یک هشتم حوزه‌های دارای تعدد کرسی این امکان برایشان فراهم است که انتخابات الکترونیک برگزار کنند. محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفت‌و‌گویی تلویزیونی در ارتباط با برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به

برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک نیازمند تایید شورای نگهبان هستیم

اسلامی گفت: قانون اکنون اشاره کرده است که یک هشتم حوزه‌های دارای تعدد کرسی این امکان برایشان فراهم است که انتخابات الکترونیک برگزار کنند.

محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفت‌و‌گویی تلویزیونی در ارتباط با برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیک اظهار کرد: انتخابات ۲۵ فرآیند دارد که ما در سامانه جامع انتخابات آن را به صورت الکترونیک دنبال می‌کنیم.

وی گفت: فرآیند روز رای‌گیری یعنی اخذ رای و شمارش، باید با هماهنگی و تایید شورای نگهبان به صورت الکترونیکی برگزار شود و یا این موضوع عملی نشود.

وی ادامه داد: قانون اکنون اشاره کرده است که یک هشتم حوزه‌های دارای تعدد کرسی این امکان برایشان فراهم است که انتخابات را به صورت الکترونیک برگزار کنند یعنی ما صندوق رای الکترونیکی بگذاریم و رای‌دهندگان بیایند و به صورت الکترونیک رای خود را بدهند و بر اساس قانون این موضوع را در محل‌هایی با تعدد کرسی یعنی جایی که بیش از یک نماینده دارد، می‌خواهیم انجام دهیم.

وی ادامه داد: امکان برگزاری الکترونیکی انتخابات وجود دارد یعنی ما بستری را برای برگزاری داریم چون هم صندوق الکترونیکی و هم زیرساخت ارتباطی آن را داریم، اما به دلیل آنکه  قانون اشاره کرده در حوزه‌های مشخص یعنی حوزه‌های دارای تعدد کرسی برگزار شود و هم شورای نگهبان باید آن را تایید کند فعلا در مرحله مذاکره با شورا هستیم و اگر نظر آن‌ها بر برگزاری انتخابات در برخی حوزه‌ها به صورت الکترونیکی باشد حتما اعلام و اطلاع رسانی می‌کنیم.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....