تاریخ انتشار : دوشنبه 27 فروردین 1403 - 20:03
کد خبر : 163808

بازاری که پتانسیل مصرف چین را آزاد می‌کند

بازاری که پتانسیل مصرف چین را آزاد می‌کند

میزبانی نمایشگاه‌های بزرگ بین‌المللی یک تلاش چند وجهی است که می‌تواند منافع اقتصادی، فرهنگی، دیپلماتیک و توسعه‌ای قابل توجهی را برای یک کشور به ارمغان آورد و آن را به ابزاری با اهمیت برای ترویج منافع ملی و تعامل با جامعه بین‌المللی تبدیل کند. چهارمین «نمایشگاه بین‌المللی محصولات مصرفی چین» (CICPE) که از ۱۳ آوریل

میزبانی نمایشگاه‌های بزرگ بین‌المللی یک تلاش چند وجهی است که می‌تواند منافع اقتصادی، فرهنگی، دیپلماتیک و توسعه‌ای قابل توجهی را برای یک کشور به ارمغان آورد و آن را به ابزاری با اهمیت برای ترویج منافع ملی و تعامل با جامعه بین‌المللی تبدیل کند.

چهارمین «نمایشگاه بین‌المللی محصولات مصرفی چین» (CICPE) که از ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین) در شهر «هایکوئو» مرکز استان «های‌نان» شروع شده و تا ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین) ادامه دارد، نخستین نمایشگاه در سطح ملی چین با مضمون کالاهای مصرفی و بزرگترین نمایشگاه در منطقه آسیا-اقیانوسیه است.

نمایشگاه امسال در مساحت گسترده ۱۲۸ هزار متر مربعی بر پا شده به گونه‌ای که از دوره‌های قبلی خود پیشی گرفته و کالاهای مصرفی کیفی را از داخل و خارج از کشور و همچنین خریداران و فروشندگان جهانی را در کنار هم آورده است.

ایرلند به عنوان مهمان افتخاری چهارمین CICPE انتخاب شده و در عین حال ایتالیا، فرانسه، جمهوری چک، ژاپن، کانادا و سوئیس غرفه‌های ملی برپا کرده‌اند.

این نمایشگاه به عنوان نخستین نمایشگاه بین‌المللی عظیم چین در سال جاری میلادی، نقشی برجسته در ترویج تجارت فرامرزی در چین و تقویت واردات محصولات با کیفیت بسیار خوب، بازی می‌کند. این رویداد به طور خاص یک سکو برای برندها و شرکت‌های بین‌المللی برای دسترسی به بازار مصرف گسترده چین محسوب می‌شود.

بازار مصرف کننده چین یکی از بزرگ‌ترین و سریع‌الرشد‌ترین‌ها در دنیا قلمداد می‌شود که فرصت‌های بسیار زیادی را برای شرکت‌های جهانی به ارمغان آورده تا حضور خود را توسعه دهند.

سیاست‌های مهاجرتی های‌نان و جایگاه آن به عنوان یک بندر تجارت آزاد، تاثیر این نمایشگاه بر تجارت برون مرزی را بیش از پیش کرده است.

هدف سیاست جدید ورود بدون ویزای ۳۰ روزه برای اتباع ۵۹ کشور که از ۹ فوریه امسال به تصویب شورای دولتی چین رسید، جذب غرفه‌داران و بازدیدکنندگان بین‌المللی، تسهیل تراکنش‌ها و شراکت میان شرکت‌های جهانی و طرف‌های چینی است.

طیف گسترده‌ای از کالاهای مصرفی کیفی از لوازم الکترونیکی و مد گرفته تا غذا و نوشیدنی در این نمایشگاه مورد توجه قرار گرفته‌ است. شهروندان چینی که در این نمایشگاه شرکت می‌کنند، فرصت کشف و تجربه کالاهایی را دارند که احتمالا به سهولت در بازارهای داخلی موجود نباشند.

این نمایش محصولات می‌تواند تقاضا برای کالاهای وارداتی را تحریک کند و آگاهی را در خصوص برندهای بین‌المللی بالا ببرد.

از آنجا که خریداران چینی به شکل روزافزونی به دنبال محصولات متنوع و درجه یک هستند، این نمایشگاه یک پنجره مهم برای تامین کنندگان بین‌المللی به حساب می‌آید تا پیشنهادات خود را معرفی و تبلیغ کنند.

این سیل واردات قادر است به گسترش بازار مصرف چین و پاسخگویی به تقاضای روزافزون برای کالاهای منحصر به فرد و کیفی کمک کند.

نمایشگاه بین‌المللی کالاهای مصرفی می‌تواند با در معرض نمایش قرار دادن محصولات نوآورانه و مطلوب، ظرفیت مصرف چینی‌ها را آزاد کند.

معرفی طیف متنوعی از محصولات بین‌المللی به شهروندان چینی نه تنها حق انتخاب‌های آنها را به غیر از محصولات داخلی بیشتر می‌کند، بلکه به توسعه بازار مصرفی رقابتی و پویا در چین کمک می‌نماید.

در عین حال مشارکت در CICPE به شرکت‌های بین‌المللی اجازه می‌دهد تا محصولاتشان را مستقیما برای مصرف کنندگان و شرکت‌های چینی نمایش دهند. تعامل مستقیم اجازه می‌دهد شرکت‌های خارجی با اولویت‌های محلی آشنا شوند و راهبردهای برندینگ، بسته بندی و بازاریابی خود را بر اساس آن، منطبق سازند.

این رویکرد بومی‌سازی ارتباط بهتری با کاربران چینی ایجاد می‌کند، آگاهی از برندهای خارجی را تقویت می‌نماید و راه را برای افزایش فروش و سهم بازار هموار می‌کند.

میزبانی یک نمایشگاه عظیم همچنین پیامدهای مهمی از لحاظ گردشگری و ذهنیت سازی دارد. این رویداد می‌تواند با جذب بازدیدکنندگان بین‌المللی سفرهای داخلی را افزایش دهد و در عین حال با افزایش وجهه و اعتبار جهانی یک کشور، توانمندی‌ها آن را در برگزاری رویدادهای بزرگ و تقویت حسن نیت در میان کشورهای شرکت‌کننده به نمایش بگذارد.

علاوه بر این، این رویداد قادر است تعامل و برقراری ارتباط سطح بالا میان مقامات دولتی، سران تجاری، پژوهشگران و کارآفرینان کشورهای مختلف را تسهیل کند.

این می‌تواند به ایجاد شراکت‌ها، توافقات و اتحادهایی منجر شود که به نفع روابط بین‌المللی و دیپلماسی است.

به طور کلی، برگزاری چهارمین CICPE در شهر هایکوئو موجب تحریک تجارت فرامرزی می‌شود و به عنوان یک سکوی حیاتی برای کسب و کارهای بین‌المللی که خواستار سرمایه گذاری روی بازار مصرف در حال رشد چین هستند، عمل می‌کند.

این نمایشگاه همچنین اهداف اقتصادی چین برای تنوع واردات، رشد هزینه‌های مصرف کننده و توسعه تجارت بین‌المللی را نیز ترویج می‌کند.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....