تاریخ انتشار : جمعه 31 شهریور 1402 - 20:30
کد خبر : 139927

این استان صاحب خانه خلاق فرش می‌شود

این استان صاحب خانه خلاق فرش می‌شود

اقتصاددان :   استاندار همدان گفت: در راستای تقویت صنعت فرش بافی و حمایت از فعالان این حوزه خانه خلاق فرش در استان راه اندازی می‌شود. علیرضا قاسمی‌فرزاد شامگاه پنجشنبه در پنجمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان همدان گفت: مقرر شده تا معاونت امور اقتصادی استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره‌کل میراث

اقتصاددان :   استاندار همدان گفت: در راستای تقویت صنعت فرش بافی و حمایت از فعالان این حوزه خانه خلاق فرش در استان راه اندازی می‌شود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد شامگاه پنجشنبه در پنجمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان همدان گفت: مقرر شده تا معاونت امور اقتصادی استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری «خانه‌ خلاق فرش» را در مکان مناسبی در همدان راه‌اندازی کنند.

نماینده عالی دولت در استان همدان اظهار کرد: حدود ۹ هزار نفر از فعالان عرصه‌ هنر صنعت فرش تحت پوشش بیمه‌ تامین اجتماعی هستند.

وی با اشاره به حمایت های دولت از فرشبافان اضافه کرد: ۲۰ درصد از ۲۷ درصد حق بیمه‌ قالیبافان توسط دولت پرداخت می‌شود.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: پیگیری‌های لازم برای بیمه‌ تمامی فعالان حوزه فرش در دستور کار است.

وی همچنین یاداور شد: در حمایت از هنر صنعت فرش ۴۵ نقشه به‌روزرسانی شده و ۵۰ نقشه نیز در حال طی فرآیند به‌روزرسانی است که به تقویت صنعت فرش کمک خواهد کرد.

قاسمی فرزاد همچنین گفت: پژوهش در مورد فرش با همکاری اتاق بازرگانی و اتحادیه‌ فرش و مجموعه مدیریتی استان به صورت مشترک انجام می‌شود.

وی افزود: در زمینه‌ ثبت جهانی فرش استان همدان در شهرهای ملایر، تویسرکان و کبودرآهنگ اقداماتی صورت گرفته است که امیدواریم به نتیجه برسد.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست #دولت_مردمی_ایران_قوی، از هنر صنعت فرش در استان حمایت تام و تمام و حداکثری داریم.

این مسوول در ادامه بر برگزاری یک همایش برای فعالین عرصه فرش، پژوهشگران و کسانی که ایده‌های نوین برای ارتقای کیفیت، افزایش فعالیت اقتصادی و صادرات فرش دارند، تأکید کرد.

در این نشست، تدابیر لازم در راستای در اختیارگذاشتن «پشم» به عنوان ماده اولیه فرش برای اتحادیه فرش همدان اتخاذ شد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....