تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1402 - 20:53
کد خبر : 157208

اینستاگرام چگونه صدای ما را می‌شنود؟

اینستاگرام چگونه صدای ما را می‌شنود؟

نگرانی از بابت نفوذ اپ‌ها به موبایل‌ها، از زمانی که مشخص شد از برخی داده‌ها برای اهداف خاص استفاده می‌شود، جدی‌تر شد. اینستاگرام چگونه صدای ما را می‌شنود؟  نگرانی از بابت امنیت شبکه‌های اجتماعی و نفوذ آن‌ها در تلفن‌های همراه، از سال ۲۰۱۰ مطرح است. ابرقدرت‌ها با استفاده از جمع‌آوری اطلاعات کاربران، در تلاش برای

نگرانی از بابت نفوذ اپ‌ها به موبایل‌ها، از زمانی که مشخص شد از برخی داده‌ها برای اهداف خاص استفاده می‌شود، جدی‌تر شد. اینستاگرام چگونه صدای ما را می‌شنود؟  نگرانی از بابت امنیت شبکه‌های اجتماعی و نفوذ آن‌ها در تلفن‌های همراه، از سال ۲۰۱۰ مطرح است. ابرقدرت‌ها با استفاده از جمع‌آوری اطلاعات کاربران، در تلاش برای مدیریت جهان و انحصار قدرت هستند. این مسأله درباره اینستاگرام، ابعاد تازه‌تری یافته و گزارش‌های متعددی از احتمال شنود کاربران در راستای ارائه تبلیغات شنیده می‌شود.

تجربه جمعی درباره اینستاگرام

گزارش‌های متعددی در رسانه‌های داخلی و خارجی درباره احتمال شنود اینستاگرام منتشر شده است.چنین روایت‌هایی بر مبنای شواهدی قرار دارد که در مورد ارائه تبلیغ‌های این شبکه اجتماعی در زمان‌های خاص مطرح می‌شود. به این معنا که کاربران درباره موضوعی با دیگران صحبت می‌کنند و چند روز یا حتی چند ساعت بعد، یک پست درباره آن موضوع در بخش اکسپلور اینستاگرام آنها به نمایش در می‌آید. این اتفاق شگفت‌انگیز، زمانی بسیاری از شهروندان را متعجب می‌‌کرد. در آغاز برخی تصور می‌‌کردند که دچار نوعی توهم شدند، یا مثلا دلیل آن را جستجوی پیشین خود می‌دانستند، حتی ممکن بود فکر کنند که بر حسب اتفاق، با همان موضوع برخورد کرده‌اند.

حالا اما عموم مردم به صورت تجربی به این نتیجه رسیده‌اند که احتمال شنیده شدن صدای آنها توسط اینستاگرام، تحلیل داده‌ها و ارائه تبلیغات یا محتوایی مربوط به آن وجود دارد.

پاسخ اینستاگرام چیست؟

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت‌نیوز  ، پس از افزایش تعداد گزارش‌ها از شنود اینستاگرام، این مجموعه اعلام کرد که اینستاگرام به صدای کاربران خود گوش نمی‌دهد زیرا چنین اقدامی برای آنها مشکل‌ساز است. این ادعا چنین تفسیر شد که اینستاگرام می‌تواند صدای کاربران خود را بشود اما احتمالاً دو عامل سد راه اقدام مستقیم به شنود باشد؛ نخست عدم صرفه اقتصادی در مورد پردازش اطلاعات و دوم محدودیت‌های سیاسی و قانونی.

فیسبوک (که چند سالی در یک مجموعه متا با اینستاگرام همراه است) نیز در بازه‌ای اعلام کرده بود که صرفه اقتصادی در این کار وجود ندارد. این مجموعه در پاسخ به چنین پرسشی که آیا کاربران خود را شنود می‌کند یا خیر گفته است: «نه. ما می‌دانیم که گاهی اوقات تبلیغات می‌توانند آنقدر خاص باشند، به نظر می‌رسد که باید از طریق میکروفون شما به مکالمات شما گوش دهیم، اما اینطور نیست.»

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....