تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 اردیبهشت 1402 - 14:27
کد خبر : 123781

اکبرپور : پنالتی صددرصد استقلال گرفته نشد

اکبرپور : پنالتی صددرصد استقلال گرفته نشد

علیرضا اکبرپور؛ پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: پنالتی صد درصد استقلال گرفته نشد. آن صحنه و برخورد توپ به دست مدافع پرسپولیس را همه دیدند جز آقای داور. در همه جای دنیا چنین صحنه‌هایی را پنالتی می‌گیرند. دست گولسیانی در حالت عادی نبود و داور باید اعلام پنالتی می‌کرد. دربی شماره ۱۰۰ با برتری قرمزها به اتمام

علیرضا اکبرپور؛ پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: پنالتی صد درصد استقلال گرفته نشد. آن صحنه و برخورد توپ به دست مدافع پرسپولیس را همه دیدند جز آقای داور. در همه جای دنیا چنین صحنه‌هایی را پنالتی می‌گیرند. دست گولسیانی در حالت عادی نبود و داور باید اعلام پنالتی می‌کرد.

دربی شماره ۱۰۰ با برتری قرمزها به اتمام رسید. پرسپولیس با تک‌گل عیسی آل کثیر موفق به شکست رقیب سنتی شد. یحیی گل محمدی به ترکیب تیم برنده دست نزد و با همان سیستم بازی قبل به مصاف حریف رفت. در سمت مقابل ریکاردو ساپینتو تیم خود را با یک تغییر روانه میدان کرد.

پیمان بابایی در این بازی جایگزین ارسلان مطهری شد. استقلال برخلاف بازی‌های گذشته خود نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و درنهایت مغلوب شد. در این دیدار خبری از پرس کشنده تیم ساپینتو نبود و هافبک‌های پرسپولیس بهتر از هافبک‌های استقلال عمل کردند. بازی در نیمه اول چنگی به دل نزد و دروازه‌های دو تیم به شکل جدی تهدید نشد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از گسترش نیوز   ، علیرضا بیرانوند و حسین حسینی در نیمه اول کار سختی برای محافظت از دروازه‌هایشان نداشتند. در نیمه دوم پرسپولیس خیلی زود به گل رسید. عیسی آل کثیر که جایگزین مهدی عبدی شده بود، موفق شد با فرصت‌طلبی دروازه استقلال را به زیبایی باز کند.

آل کثیر دومین گل خود در دربی‌ها را به ثمر رساند. مدافع عنوان قهرمانی در ادامه بازی حملاتی را برای جبران نتیجه انجام داد که ثمری نداشت. تعویض‌های ساپینتو در نیمه دوم دردی از استقلال دوا نکرد تا چهارمین شکست آبی‌ها رقم بخورد.

با این باخت امیدهای قهرمانی استقلال بسیار کمرنگ شد اما روی کاغذ هنوز شانس جبران و بازگشت به صدر جدول برای آبی‌ها وجود دارد. علیرضا-اکبرپور1

غرور کاذب؛ عامل باخت استقلال!

علیرضا اکبرپور درباره شکست استقلال در دربی حساس پایتخت گفت: بازیکنان استقلال در این بازی دچار غرور کاذب شده بودند و خود را از قبل برنده می‌دانستند. این غرور موجب شد تا موفق به نشان دادن تمام توانایی خود نشوند.

او در مورد ترکیب اولیه استقلال و تغییر مهاجم اصلی بیان کرد: مربی در طول هفته کنار تیم حضور دارد و به‌خوبی نسبت به میزان آمادگی و توانایی‌های بازیکنان شناخت دارد. آقای ساپینتو نیز قصد داشت ترکیب را طوری بچیند که برنده بازی شود ولی متأسفانه چنین نشد.

اکبرپور ادامه داد: ما باید به طرز تفکر مربی و نظر کادر فنی احترام بگذاریم. ارسلان برای نیمه دوم ذخیره‌ شده بود تا در صورت تساوی بودن بازی، به فاز هجومی استقلال کمک کند. دریافت گل در شروع نیمه دوم برنامه‌های کادر فنی را برهم زد و تعویض‌های بعدی هم تأثیری بر روند بازی نداشت.

دربی-صدم1

پنالتی صد درصد استقلال گرفته نشد

بازیکن پیشین آبی‌ها در ارتباط با اعتراضات کادر فنی و بازیکنان استقلال نسبت به قضاوت پیام حیدری اظهار کرد: یک پنالتی صد درصد به سود استقلال گرفته نشد. آن صحنه و برخورد توپ به دست مدافع پرسپولیس را همه دیدند جز آقای داور!

اکبرپور‌ افزود: در همه جای دنیا چنین صحنه‌هایی را پنالتی می‌گیرند. بی‌احتیاطی بازیکن پرسپولیس واضح بود. دست گولسیانی در حالت عادی نبود و داور باید اعلام پنالتی می‌کرد. در صورت اتخاذ تصمیم درست از سوی داور و گل شدن ضربه پنالتی توسط یامگا، جریان بازی به‌کلی عوض می‌شد.

این کارشناس فوتبال خاطرنشان کرد: زدن گل اول در این بازی بسیار مهم بود. بازگشت به بازی در دربی‌ها خیلی سخت است. اگر استقلال گل اول را می‌زد، دیگر کسی از ارنج و تصمیمات ساپینتو هم ایراد نمی‌گرفت.

اکبرپور در پیوند با شرایط داوری در دربی توضیح داد: ای‌کاش باز هم در دربی از داور خارجی استفاده شود. داورهای ایرانی خوب هستند و در خوب بودن این عزیزان شکی نیست اما در برخی صحنه‌ها بسیار ضعیف عمل کرده و حق تیمی را پایمال می‌کنند. وجود وی‌ای‌آر می‌توانست در این بازی برای استقلال گره‌گشا شود.

دربی-صدم

اکبرپور در ادامه مطرح کرد: اگر سیستم داور ویدئویی در فوتبال ما وجود داشت، وضعیت جدول به گونه دیگری بود و استقلال با اختلاف در صدر قرار داشت. آمارها بیانگر این مطلب هستند که در نیم فصل اول، استقلال بیشترین ضرر را از بابت داوری‌ها متحمل شد.

او در مورد امید به قهرمانی استقلال پس از باخت مقابل پرسپولیس عنوان کرد: استقلال باید سه بازی بعدی خود را ببرد و توجهی به نتایج دو تیم دیگر نداشته باشد. سرنوشت قهرمانی دیگر در دست استقلال نیست و این بدترین اتفاق برای ما محسوب می‌شود. درهرصورت فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و هر اتفاقی در بازی‌های پیش رو ممکن است. بازیکنان استقلال نباید امید خود را از دست بدهند.

پیشکسوت استقلال در رابطه با عملکرد کلی ساپینتو در فصل جاری گفت: یک مربی را برحسب نتایج و شخصیتی که به تیم می‌دهد، می‌توان قضاوت کرد. با وجود باخت در دربی و کمرنگ شدن شانس قهرمانی، استقلال در فصل جاری عملکرد بسیار خوبی داشت و بازی‌های تماشاگرپسندی ارائه کرد. ساپینتو ازنظر فنی مربی فوق‌العاده‌ای به شمار می‌رود.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....