تاریخ انتشار : دوشنبه 25 مرداد 1400 - 19:01
کد خبر : 57474

امنیت غذایی مهمترین برنامه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

امنیت غذایی مهمترین برنامه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین برنامه وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی امنیت غذایی و حرکت به سمت اقتدار غذایی به واسطه فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور و تقویت ظرفیت‌های علمی است. اقتصاددان: مجید نصیرایی عصر یکشنبه پس از نشست اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزیر

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین برنامه وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی امنیت غذایی و حرکت به سمت اقتدار غذایی به واسطه فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور و تقویت ظرفیت‌های علمی است.

اقتصاددان: مجید نصیرایی عصر یکشنبه پس از نشست اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزیر پیشنهادی گزارش برنامه‌های خود را به نمایندگان ارایه کرد.

وی افزود: مهمترین برنامه وزیر پیشنهادی ایجاد امنیت غذایی و حرکت به سمت اقتدار غذایی به واسطه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و تقویت ظرفیت‌های علمی کشور است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر پیشنهادی در این جلسه تاکید کرد که جهاد کشاورزی می‌تواند با نگاه اقتصادی به حوزه کشاورزی علاوه بر ایجاد امنیت غذایی در کشور زمینه های صادرات محصولات کشاورزی را فراهم کند.

نصیرایی ادامه داد: وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی همچنین معتقد است بخش کشاورزی با داشتن زیربخش‌های چهارگانه زراعت، دامپروری، شیلات و جنگل‌داری یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی ایران محسوب می‌شود که تقویت آن در سطح غرب آسیا می‌تواند کشور را به قدرت برتر منطقه تبدیل کند.

نماینده مردم طبس و فردوس در مجلس خاطر نشان کرد: در ادامه این نشست به مسئله خشکسالی ایران توجه ویژه‌ای شد و ساداتی‌نژاد برنامه‌های خود را در جهت حل معضل بی‌آبی در کمیسیون مطرح کردند، در پایان جلسه مقرر شد نمایندگان سوالات خود را از وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در سامانه بارگذاری کنند تا پاسخگوی این سوالات باشد.

تامین سوخت زمستانی مناطق محروم و سردسیر از برنامه‌های وزیر پیشنهادی نفت

نصیرایی در ادامه سخنانش به نشست اعضای کمیسیون فر هنگی با جواد اوجی وزیر پیشنهادی نفت اشاره کرد و گفت: در این نشست نمایندگان طرح‌ها، پیشنهادات و سوالات خود را مطرح کردند و همچنین موضوع نفت و گاز یکی از مطالبات جدی اعضای کمیسیون بود.

وی ادامه داد: در این جلسه در مورد تولید و فروش نفت پیشنهاداتی مطرح و مقرر شد سوخت زمستانی به ویژه در مناطق محروم و سردسیر در اولویت وزیر پیشنهادی نفت باشد. همچنین استفاده از تولیدات داخلی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و مبارزه با فساد در تمام مراحل تولید نفت یکی از دغدغه‌های وزیر پیشنهادی بود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی خاطرنشان کرد: بحث کمبود انرژی و سوخت از جمله مباحث مطرح شده در نشست امروز بود که تمام این موضوعات را وزیر پیشنهادی نفت در برنامه‌های کاری خود گنجانده بود .

وی اضافه کرد: صادرات نفت از طریق بخش خصوصی، تعیین تکلیف میادین مشترک نفت و گاز کشور، جلوگیری از خام فروشی و ضرورت توجه به موضوع فرآوری از جمله موارد مطرح شده این نشست بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....