تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مرداد 1402 - 19:44
کد خبر : 136624

افزایش سرعت گوشی اندروید با چند ترفند ساده

افزایش سرعت گوشی اندروید با چند ترفند ساده

گوشی‌های اندرویدی اقتصادی به‌طور معمول بعد از مدتی با چالش اجرای کُند دستورها مواجه می‌شوند. اقتصاددان :   اگر سرعت پایین گوشی اندرویدی‌تان اعصاب‌تان را خرد کرده، بد نیست بدانید راه حل معجزه‌آسایی وجود ندارد که گوشی را از یک میان‌رده یا اقتصادی به یک گوشی پرچم‌دار با سرعت بالا تبدیل کند، اما با راه‌حل‌هایی لااقل

گوشی‌های اندرویدی اقتصادی به‌طور معمول بعد از مدتی با چالش اجرای کُند دستورها مواجه می‌شوند.

اقتصاددان :   اگر سرعت پایین گوشی اندرویدی‌تان اعصاب‌تان را خرد کرده، بد نیست بدانید راه حل معجزه‌آسایی وجود ندارد که گوشی را از یک میان‌رده یا اقتصادی به یک گوشی پرچم‌دار با سرعت بالا تبدیل کند، اما با راه‌حل‌هایی لااقل سرعت گوشی‌تان دیگر روی مخ نیست؛ به‌خصوص این‌که هزینه خرید یک گوشی خوب چنان بالاست که بهترین راه‌حل، افزایش بهره‌وری گوشی قدیمی است.

 ۱. از به‌روز بودن گوشی خود اطمینان حاصل کنید

به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری لزوما تجربه کار با گوشی را بهتر نمی‌کنند، ولی تجربه نشان داده است شرکت‌های توسعه‌دهنده، چون آن دستگاه را با نرم‌افزار جدید بهینه می‌کنند، یک سری از اپلیکیشن‌ها هم مصرف بهینه‌تری پیدا می‌کنند و در نتیجه گوشی می‌تواند سبک‌تر از قبل شود. مهم‌تر این که وجود رخنه‌های امنیتی هم می‌تواند باعث به وجود آمدن باگ‌های متعدد و در نتیجه کند شدن گوشی شود. به روزرسانی‌های نرم‌افزاری به همراه خود، به روزرسانی‌های امنیتی را هم به همراه دارند که باعث می‌شوند این ضعف‌ها پوشش داده شوند. نکته مهم این است که مسیر تنظیمات در هرگوشی ممکن است مختص خودش باشد بنابراین نوع اجرای تمام نکاتی که در این مطلب مرور می‌شود، بستگی به گوشی شما دارد.

۲. اپلیکیشن‌های از قبل نصب‌شده را غیرفعال کنید

با خرید هر گوشی هوشمندی، می‌بینیم که پر شده از اپلیکیشن‌های از پیش نصب‌شده که برخی از آن‌ها اصلا هیچ استفاده‌ای برای ما ندارند. این موضوع به‌خصوص در گوشی‌های پایین‌رده و اقتصادی که اصلا شرایط خوبی هم ندارند که کاربر بخواهد از قابلیت‌های خوب در آن‌ها استفاده کند، صدق می‌کند. این اپ‌ها باعث می‌شوند گوشی سنگین شود و هنگ کند، چون فقط حافظه را اشغال می‌کنند. در حالی که شرکت‌های سازنده گوشی سعی می‌کنند جلوی پاک کردن این اپ‌ها توسط شما را بگیرند، با این حال غیرفعال کردن آن‌ها هم دقیقا همین وظیفه را انجام می‌دهد، چون نمی‌توانید آن‌ها را به صورت کامل حذف کنید.

۳. اجازه دسترسی را از اپ‌ها بگیرید

اگر نمی‌خواهید یک اپلیکیشن را حذف یا غیرفعال کنید، اما از طرفی می‌خواهید به منابع سیستم شما دسترسی نداشته باشد و در واقع کمترین تعامل را با گوشی شما برقرار کند، کافی است اجازه دسترسی آن به منابع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گوشی را قطع کنید. دسترسی به بخش‌های مختلف گوشی می‌تواند روی کیفیت کار محصول شما اثر بگذارد، در نتیجه پیشنهاد می‌شود اگر از اپلیکیشنی به ندرت استفاده می‌کنید، اما نمی‌خواهید آن را پاک کنید، به بخش تنظیمات رفته و در بخش حریم خصوصی یا همان اپلیکیشن‌ها، یک سری از مجوز‌ها را غیرفعال کنید.

۴. گوشی را گهگاهی ری استارت کنید

ری استارت کردن گوشی، اپ‌های در حال اجرا را به صورت کامل می‌بندد و فعالیت‌های پس‌زمینه را هم کاملا متوقف می‌کند. این کار باعث می‌شود گوشی جان تازه‌ای بگیرد.

۵. پاک کردن حافظه کش

یکی از مشکلاتی که بار‌ها و بار‌ها در گوشی با آن مواجه می‌شویم، پر شدن حافظه داخلی گوشی است. یکی از مواردی که باعث می‌شود این گوشی‌ها خیلی زود به این مشکل دچار شوند و مرتب هنگ کنند، حافظه کش اپلیکیشن‌هاست.

اپلیکیشن‌هایی نظیر اینستاگرام، گوگل کروم یا هر مرورگر دیگری، بازی‌ها و… که زیاد از آن‌ها استفاده می‌کنید، بیشترین کش را به خود اختصاص می‌دهند و گاهی اوقات دیده شده که این میزان حتی به بیش از یک گیگابایت هم می‌رسد. در نتیجه توصیه می‌شود کاربر حتما کش اپلیکیشن‌ها را پاک کند.

۶. پاک کردن فایل‌های دانلود شده

گاهی اوقات پیش می‌آید که یک اپلیکیشن را دانلود و نصب کرده باشید یا فایل‌های گوناگونی از طریق پیام‌رسان‌ها برای شما ارسال شده باشد، اما بعد از نصب یا مشاهده محتوا، دیگر آن را پاک نمی‌کنید. شما هر وقت یک اپلیکیشن را نصب می‌کنید، به سرعت به محل دانلود آن بروید و حتما فایل دانلودی را پاک کنید، چون دیگر به آن نیازی نخواهید داشت. همچنین وقتی یک فایل ویدئویی، صوتی و… را از پیام‌رسان‌ها دریافت کردید، بدانید که این فایل‌ها درون گوشی شما ذخیره می‌شوند؛ بنابراین بعد از مشاهده آن‌ها، یا پاکشان کنید یا از طریق فلش یا کابل به رایانه یا دستگاه دیگری منتقل کنید تا حافظه گوشی اشغال نشود.

 ۷. استفاده از نسخه سبک اپلیکیشن‌ها

یکی از بهترین راه‌هایی که پیشنهاد می‌شود حتما برای بهبود سرعت کار با گوشی خود انجام دهید، حذف اپلیکیشن‌های سنگین و نصب نسخه لایت یا همان سبک آن‌هاست. نسخه سبک اپلیکیشن‌های مختلف به شما کمک می‌کند تا به قابلیت‌های کاربردی هر اپلیکیشن دسترسی داشته باشید که شاید مثل همان اپ اصلی خوب و جذاب نباشند، اما نیاز شما را به احتمال زیاد برطرف می‌کنند.

۸. استفاده از نسخه تحت وب اپلیکیشن‌ها

یک راه حل دیگر استفاده از نسخه تحت وب اپلیکیشن‌هایی است که از این حالت پشتیبانی می‌کنند. برای مثال فتوشاپ، پاک کردن اشیای ناخواسته از تصاویر، تبدیل فرمت‌های ویدئویی و… که برای تمامی آن‌ها نسخه تحت وب وجود دارد.

۹. منوی خانه (هوم) را خلوت نگه دارید

گاهی اوقات پیش می‌آید که می‌بینیم شخصی صفحه اصلی گوشی خود را پر کرده از ویجت‌های مختلف، تصاویر زمینه‌ای متحرک، تم‌های گوناگون، گزینه‌های دینامیکی و… که تمام این موارد حتی به یک گوشی پرچم‌دار هم فشار زیادی وارد می‌کنند. به خصوص یک سری از ویجت‌ها که هر بار خود را برای نمایش اطلاعات به روزرسانی می‌کنند.

۱۰. غیرفعال کردن دستیار صوتی هوشمند

اگر از آن دسته کاربرانی هستید که به صحبت کردن با دستیار صوتی خود علاقه‌مند هستند، باید بدانید این دستیار صوتی یک سرویس همیشه در حال اجراست که می‌تواند روی منابع سخت‌افزاری شما فشار نسبتا زیادی وارد کند. به همین دلیل باید آن را غیرفعال کنید تا بتوانید از یک سری قابلیت‌های خوب و کاربردی‌تر گوشی خود به شکل بهتری استفاده کنید.

۱۱. از به روزرسانی خودکار اپلیکیشن‌ها جلوگیری کنید

اگرچه نخستین راه حلی که به شما گفتیم، به روزرسانی سیستم یا اپلیکیشن‌ها بود، اما اکنون می‌خواهیم بگوییم اگر این فرایند دارد برای اپلیکیشن‌های پلی استور به صورت خودکار انجام می‌شود، حتما جلوی آن را بگیرید، چون به روزرسانی اپلیکیشن‌ها به صورت خودکار حتی گوشی‌های قدرتمند را هم با کندی مواجه می‌کند.

۱۲. افزایش سرعت پویانمایی‌ها

هر سیستم‌عاملی، پویانمایی‌های بسیار زیادی هم دارد تا بتواند تجربه جالبی از کار با گوشی را به کاربر ارائه دهد. به صورت کلی شما هر کاری که با گوشی انجام می‌دهید، از باز کردن قفل صفحه تا خاموش کردن آن، یک پویانمایی خاص دارد که توسط شرکت سازنده طراحی می‌شود. اگرچه این پویانمایی‌ها جذابیت کار با گوشی را دوچندان می‌کنند، اما گاهی اوقات می‌توانند فشار زیادی روی گوشی اعمال کنند. خوشبختانه اندروید آن قدر قابلیت شخصی‌سازی در اختیار شما قرار می‌دهد که بتوانید به لطف آن، پویانمایی‌ها را اندکی سریع‌تر کنید.

۱۳. گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید

بازگشت گوشی به تنظیمات کارخانه، یکی از روش‌هایی است که معمولا وقتی می‌بینیم راهی برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی وجود ندارد پیشنهاد می‌کنیم. این گزینه تمام اطلاعات گوشی شما را اعم از حساب‌های کاربری، مخاطبان، فایل‌ها و هرآن چه تصورش را بکنید، پاک می‌کند و تنها راه در امان ماندن از آن، این است که از گوشی یک فایل پشتیبان تهیه کنید تا بعد از آماده کار شدن دوباره آن، بتوانید اطلاعات را از طریق وارد کردن حساب کاربری بازگردانید. وقتی گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید، گویا دوباره آن را خریداری کرده‌اید؛ بنابراین تا یکی دو ماه می‌توانید با سرعت بیشتری با آن کار کنید که زمان نسبتا زیادی است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....