تاریخ انتشار : سه شنبه 7 فروردین 1403 - 19:20
کد خبر : 161890

تیم‌آپ منظور با مافیا

اظهارات ضد و نقیض داود منظور درباره واردات خودرو

اظهارات ضد و نقیض داود منظور درباره واردات خودرو

پس از انتشار خبری مبنی بر مخالفت رئیس سازمان برنامه و بودجه با واردات خودرو، حالا داوود منظور اظهارات منتسب به خود را تکذیب کرده است. اما اصل ماجرا چیست؟ روز چهارم فروردین بود که خبرگزاری ایسنا به نقل از رئیس سازمان برنامه و بودجه نوشت: تخصیص ارزهای کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست.

پس از انتشار خبری مبنی بر مخالفت رئیس سازمان برنامه و بودجه با واردات خودرو، حالا داوود منظور اظهارات منتسب به خود را تکذیب کرده است. اما اصل ماجرا چیست؟

روز چهارم فروردین بود که خبرگزاری ایسنا به نقل از رئیس سازمان برنامه و بودجه نوشت: تخصیص ارزهای کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست. فرض کنیم که سال ۱۴۰۳ حدود دو – سه میلیارد دلار واردات خودرو انجام شود؛ می‌دانیم به صلاح کشور نیست منابع ارزی کشور به واردات خودرو اختصاص یابد در حالی که داخل کشور ظرفیت تولید ۱.۵ میلیون خودرو وجود دارد.

در حالی که انتشار این خبر در یک رسانه دولتی در همین ابتدای سال سیگنال جدیدی را به بازار مخابره کرد، اما معاون رئیس دولت پس از سه روز سکوت، امروز، ۷ فروردین ۱۴۰۳، در شبکه‌ی فیلترشده ایکس نوشت: ضمن تکذیب هر گونه اظهار نظر منتسب به این‌جانب در سال جاری نسبت به موضوع واردات خودرو تاکید می‌کنم مواضع دولت در این خصوص توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز   ، در این زمینه به نظر می‌رسد ایسنا در انتشار این خبر دچار اشتباه شده و اظهارات منظور در همایش اقتصاد ایران که ۲۰ آذر ۱۴۰۲ برگزار شد را با تاریخی نادرست بازنشر کرده است.

با این حال باید گفت باز هم در اصل خبر که مخالفت رئیس سازمان برنامه و بودجه با قانون آزادسازی خودروست تغییری ایجاد نمی‌شود. مگر آنکه معاون رئیس دولت هر سه ماه یک بار مواضع خود را تغییر دهد.

به‌ویژه آنکه او در پست جدید خود در شبکه ایکس تاکید کرده است که مواضع دولت در این زمینه از طریق وزارت صمت اطلاع‌رسانی می‌شود. اما همان‌طور که در ویدئوی پایین هم مشخص است و قابل تکذیب هم نیست، منظور در همایش اقتصاد ایران صراحتا در رابطه با واردات خودرو موضع‌گیری و اعلام کرده است که اختصاص ارز به این امر به‌صلاح نیست.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....