تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1402 - 15:21
کد خبر : 150566

ارائه مجوز به واردات سیگار مارلبورو قانونی است

ارائه مجوز به واردات سیگار مارلبورو قانونی است

«نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را به‌صورت گذرا و در میان اخبار و گزارش‌های منتشرشده در مطبوعات مرور کنیم: اقتصاددان: بررسی روندی موضوعات و اخبار اقتصادی کمک می‌کند تا درک درستی از وضع امروزمان در حوزه اقتصادی داشته باشیم.در این

«نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را به‌صورت گذرا و در میان اخبار و گزارش‌های منتشرشده در مطبوعات مرور کنیم:

اقتصاددان: بررسی روندی موضوعات و اخبار اقتصادی کمک می‌کند تا درک درستی از وضع امروزمان در حوزه اقتصادی داشته باشیم.در این بررسی تاریخی برخی موضوعات، نهادها و اشخاص به صورت خاص مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مخاطب با مطالعه آنها به شناخت نسبی از اوضاع اقتصادی ایران دست یابد.

در سال ۱۴۰۲، اقتصادنیوز در نیم‌قرن با اقتصاد ایران با استفاده از اخبار و گزارش‌های روزنامه‌های «اطلاعات» و «دنیای اقتصاد» هر روز روایتی اختصاصی از اقتصاد ایران و جهان در سال‌های ۱۳۵۳، ۱۳۶۳، ۱۳۷۳، ۱۳۸۳ و ۱۳۹۳ تقدیم مخاطبان می‌شود.

۲۵ آذر ۱۳۵۳؛ سازمان مسکن دو آسمانخراش ۲۲ طبقه می‌سازد

سازمان مسکن طرح دو آسمان‌خراش ۲۲ طبقه را در اراضی عباس‌آباد و خیابان تاج در دست مطالعه نهایی دارد که از سال آینده بنای آن شروع می‌شود.

آپارتمان‌های دو ساختمان از نوع لوکس شبیه ساختمان‌های بهجت‌آباد خواهد بود.

دولت در سال آینده بیشتر از ۷۰ تا ۸۰ هزار آپارتمان پیش‌ساخته در تهران و شهرستان‌ها با نظارت و کنترل وزارت مسکن و شهرسازی به دست بخش خصوصی می‌سازد که قراردادهای آن در دست تهیه است، اما نوع آن از نوع استاندارد ارزان قیمت است.

آسمان‌خراش‌های مذکور در هر طبقه چند آپارتمان ۱۸۰ متری و دو آپارتمان سه اتاقی دارد. هر مترمربع این آپارتمان‌ها که مربوط به متقاضیان مرفه است، نزدیک به ۲۵۰۰ تومان هزینه برمی‌دارد. در حقیقت بنای این نوع آپارتمان‌ها قیمت آپارتمان‌های لوکس را که در حال حاضر مترمربعی ۵ تا ۷ هزار تومان تقلیل خواهد داد.

۲۵ آذر ۱۳۶۳؛ آیین‌نامه اجرایی خرید ارز صادرکنندگان

وزارت بازرگانی با انتشار اطلاعیه‌ای آیین‌نامه اجرایی نحوه خرید ارز حاصل از صادرات و شرایط واردات در مقابل صادرات و تصویب نامه هیات وزیران در این زمینه را اعلام کرد.

براساس این اطلاعیه اگر صادرکننده بخواهد ارز حاصل از صادرات اقدام به واردات کالا کند باید ارز حاصله را به نرخ رسمی به سیستم بانکی بفروشد.

۲۵ آذر ۱۳۸۳؛ همایش ۹ هفته‌ای ۱۱۰ اقتصاددان برای نقدی کردن یارانه‌ها
۱۱۰ اقتصاددان در یک همایش ۹ هفته‌ای که با همکاری وزارت بازرگانی و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود، تکلیف نقدی کردن یارانه‌ها را مشخص می‌کنند.

این همایش با عنوان اقتصاد یارانه و با موضوع کاربردی نقدی کردن یارانه‌ها از پنجم دی‌ماه با همکاری وزارت بازرگانی و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می‌شود و احتمالا زیربنای طرح نقدی کردن یارانه‌ها ازسوی مجلس شورای اسلامی براساس نتایج نهایی این همایش تهیه می‌شود.

تورم تا ۵ سال آینده تک‌رقمی می‌شود

محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور در پنجمین همایش ملی کار گفت: براساس پیش‌بینی در پایان برنامه چهارم توسعه نرخ تورم یک رقمی شده و به ۹٫۹ درصد می‌رسد.

وی افزود: براساس پیش بینی برنامه چهارم برای رسیدن به نرخ تورم تک‌رقمی نیازمند برخورداری از رشد اقتصادی سالانه ۸ درصدی هستیم.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به نیاز به رشد سرمایه گذاری گفت: برای تحقق هدف های برنامه چهارم نیاز به رشد ۱۲٫۲ درصدی نرخ سرمایه گذاری هست؛ درحالیکه در دهه ۷۰ تا ۸۰ این نرخ فقط ۳/۰ درصد بوده است.

عارف با اشاره به اینکه چهارم توسعه که نخستین بخش از برنامه چشم انداز ۲۰ ساله کشور است، گفت: اگر هدف‌های برنامه محقق شود، می‌توان به تحقق هدف های چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور امیدوار بود.

بنابراین همکاری دولت، مجلس و هم ارکان نظام ضروری است.

ادغام ایران خودرو و سایپا شایعه است

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع گفت: خبر ادغام ایران خودرو سایپا تنها یک شایعه است.

رضا ویسه اظهار کرد: گسترش همکاری بین المللی ایران خودرو و سایپا جهت انجام پروژه‌های مشترک به منظور بهبود کیفیت تولیدات و پایین آوردن قیمت یکی از اهداف شرکت‌های خودروساز و سازمان گسترش و نوسازی صنایع است؛ اما در این میان حرفی از ادغام دو شرکت نیست.

ویسه اظهار کرد: تولید پلت‌فرم مشترک و همکاری نزدیک ایران خودرو و سایپا در پروژه ال-۹۰ کفایت می‌کند و لزومی به ادغام آنها نیست.

۲۵ آذر ۱۳۹۳؛ ارائه مجوز به واردات سیگار مارلبورو قانونی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در واکنش به مهلت دوهفته‌ای مجلس به این وزارتخانه برای لغو مجوز واردات سیگار مارلبورو گفت: از این مساله اطلاعی ندارم و اقدام وزارت صنعت در ارائه مجوز به واردات سیگار مارلبورو صحیح و قانونی است.

نعمت‌زاده تصریح کرد: وزارت صمت وظیفه‌ای برای لغو مجوز واردات سیگار مارلبورو ندارد و اقدام ما صحیح و براساس قانون بوده است. اگر نمایندگان مجلس سوالی دارند، از خودمان بپرسند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در این خصوص گفت: براساس اطلاعات و مستندات موجود صهیونیستی بودن شرکت فیلیپ موریس محرز است اما در شرایط فعلی تا زمانی که تکلیف اصل و فرع موضوع مشخص نشود؛ یعنی بحث صهیونیستی نبودن شرکت فیلیپ موریس و فرع آن یعنی مجوز شرکت زرین تجارت ثابت نشود، فعالیت‌ها متوقف خواهد ماند. از طرف دیگر وزارت صنعت، معدن و تجارت فاقد نمایندگی از شرکت فیلیپ موریس است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....