تاریخ انتشار : شنبه 11 بهمن 1399 - 11:09
کد خبر : 33296

آیا سرمایه مردم جای جبران کسری بودجه است؟

آیا سرمایه مردم جای جبران کسری بودجه است؟

«بالغ بر ۵۰ میلیون نفر از جمعیت ۸۰ میلیونی کشور سهام دار بورس هستند و وقتی این جمعیت گستره که موکل نمایندگان هستند متضرر شوند، وظیفه نمایندگان پیگیری حقوق آنهاست».    به گزارش اقتصاددان به نقل ازبازار، این روزها تقریباً همه سرمایه گذاران در بورس از اوضاع آشفته این بازار گلایه دارند و در روزهای گذشته نیز

«بالغ بر ۵۰ میلیون نفر از جمعیت ۸۰ میلیونی کشور سهام دار بورس هستند و وقتی این جمعیت گستره که موکل نمایندگان هستند متضرر شوند، وظیفه نمایندگان پیگیری حقوق آنهاست».

   به گزارش اقتصاددان به نقل ازبازار، این روزها تقریباً همه سرمایه گذاران در بورس از اوضاع آشفته این بازار گلایه دارند و در روزهای گذشته نیز شاهد تجمعات مردم مقابل ساختمان بورس بوده‌ایم؛ فارغ از همه جناح های سیاسی، سرمایه گذاران می‌خواهند مقصر این نا به سامانی به آنها معرفی شده و حقوق از دست رفته آنها بازگردانده شود.

واعظی مسئول دفتر رئیس جمهور در حالی مدعی شده است که موضوع نگران کننده ای درباره بورس وجود ندارد که بسیاری از مردم به اصرار و تشویق دولت به ویژه شخص رئیس جمهور، سرمایه‌های خود را وارد بازار سرمایه کرده و امروز با وجود چند برابر شدن قیمت کالاها، سرمایه آنها در بورس به یک سوم نیز تقلیل پیدا کرده است.

در همین راستا سید ناصر موسوی لارگانی در یادداشتی شفاهی به این اظهارات پاسخ داده است که آن را در زیر می خوانید:

در ابتدا باید به دولت به ویژه مسئول دفتر آقای روحانی متذکر شویم که قانون به نمایندگان مجلس شورای اسلامی اجازه اظهارنظر در هر زمینه ای را داده است چراکه نمایندگان وکیل مردم بوده و با رأی مردم به مجلس راه پیدا می‌کنند.

هم اکنون بالغ بر ۵۰ میلیون نفر از جمعیت ۸۰ میلیونی کشور سهام دار بورس هستند و وقتی این جمعیت گستره که موکل نمایندگان هستند متضرر شوند، وظیفه نمایندگان پیگیری حقوق آنهاست.

بر همه روشن شده است که میزان دارایی آن ها به واسطه دخالت بی مورد بعضی از دولتی ها و حقوقی ها به یک سوم رسیده است و مردم از نمایندگان مجلس می خواهند که به این موضوع رسیدگی کنند.

ورود افرادی مانند آقایان واعظی، جهانگیری و دعوت شخص رئیس جمهور از مردم برای سرمایه گذاری در بورس یکی از علت های گرایش مردم و ورود به عرصه بازار سرمایه بود. این در حالی است که رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است که کسری بودجه از محل فروش اوراق مشارکت و بازار سرمایه تامین شده است که همین گفته ها به معنای دخالت دولتی ها در بازار بورس است.

دولت چگونه از مجلس می خواهد دست روی دست بگذارد در حالی که افرادی بی بضاعت که تمام سرمایه آن ها ۱۰ تا ۲۰ میلیون بوده  که همه آن را در این حوزه سرمایه گذاری کردند و هم اکنون با ریزش های سنگین در بازار سرمایه، دارایی خود را از دست داده اند.

باید از دولت پرسید آیا سرمایه های عمر مردم جای جبران کسری بودجه است؟ این سوال را باید از دولت پرسید تا کنون که شما در بورس دخالت کرده اید در نهایت چه چیزی نصیب مردم شده است  آیا باید دولت در بورس دخالت نکنند و یا نمایندگانی که از روی دلسوزی پیگیر گرفتاری های موکلین خود هستند؟

این را باید آقای رئیس جمهور و آقای واعظی بدانند که نمایندگان مجلس محکم پای تخلفات در بورس ایستانده اند و پیگیر مطالبات مردم هستند که چه کسانی توانستند در این برهه زمانی هزاران میلیارد به جیب بزنند.

در همین راستا جمعی از نمایندگان مجلس در حال امضای طرحی برای  تحقیق و تفحص از بورس هستند تا مشخص شود چه کسانی از این بازار سود می برند که در برخی از روزها مانند دو روز گذشته یک مرتبه بعضی از افراد از بازار بیرون رفته و سبب ضرر و زیان رسیدن به سهامداران می شوند.

تعدادی از افراد هستند که از این آب گل آلود ماهی گرفته و با خرید و فروش در بعضی روزها با استفاده از رانت های خاص که در اختیار آنهاست، این بازار را به محلی برای سو استفاده و درآمد های کلان تبدیل کرده‌اند و همه این ها به قیمت بدبخت تر شدن مردم است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....