تاریخ انتشار : جمعه 16 تیر 1402 - 22:04
کد خبر : 131380

آموزش هوش مصنوعی در مدارس

آموزش هوش مصنوعی در مدارس

مژگان رودساز، تحلیلگر اقتصاد آموزش و پرورش با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت : در دنیایی که به سرعت در حال تکامل است و توسط فناوری هدایت می شود، تجهیز دانش آموزان به دانش و مهارت های لازم برای پیشرفت امری ضروری است. آموزش هوش مصنوعی (AI) در مدارس به عنوان یک جز حیاتی برای

مژگان رودساز، تحلیلگر اقتصاد آموزش و پرورش با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت :

در دنیایی که به سرعت در حال تکامل است و توسط فناوری هدایت می شود، تجهیز دانش آموزان به دانش و مهارت های لازم برای پیشرفت امری ضروری است. آموزش هوش مصنوعی (AI) در مدارس به عنوان یک جز حیاتی برای آماده سازی دانش آموزان برای آینده ظاهر شده است. هوش مصنوعی در کلاس های درس به دانش آموزان در یادگیری مهارت های قرن ۲۱ کمک می کند و آنها را برای عصر دیجیتال آماده می کند.

۱ . پرورش خلاقیت در کلاس درس با هوش مصنوعی
آموزش هوش مصنوعی دانش‌آموزان را تشویق می‌کند تا به جای مصرف‌کنندگان منفعل فناوری، خالق باشند. با درگیر شدن در پروژه های هوش مصنوعی، دانش آموزان تجربه عملی به دست می آورند و مهارت های مهمی مانند استدلال منطقی، تفکر الگوریتمی و حل مسئله را توسعه می دهند.

قرار گرفتن زودهنگام در معرض آموزش هوش مصنوعی مزایای زیادی برای دانش آموزان دارد زیرا آنها در دانشگاه پیشرفت می کنند و مسیرهای شغلی خود را انتخاب می کنند. با ادغام روزافزون هوش مصنوعی در صنایع مختلف، داشتن دانش هوش مصنوعی مزیت رقابتی در بازار کار را برای دانش آموزان فراهم می کند. ادغام آموزش هوش مصنوعی دانش آموزان را با پرورش تفکر انتقادی، حل مسئله و خلاقیت توانمند می کند. از آنجایی که بخش قابل توجهی از مشاغل آینده به فناوری‌های هوش مصنوعی متکی خواهند بود، دانش‌آموزانی که با مهارت‌های هوش مصنوعی مجهز هستند، موقعیت بهتری برای استخدام و موفقیت شغلی دارند.

۲ . ادغام هوش مصنوعی در کلاس درس برای آزادسازی قوه تخیل
در دنیای امروز، کودکان به طور مرتب در زندگی روزمره خود با فناوری هوش مصنوعی مواجه می شوند، از گوشی های هوشمند گرفته تا برنامه های کاربردی نرم افزاری و ماشین ها. کنجکاوی طبیعی آنها آنها را به درک اصول اساسی پشت این فناوری ها سوق می دهد. با معرفی آموزش هوش مصنوعی، معلمان می توانند به اشتیاق ذاتی خود برای درک نحوه عملکرد هوش مصنوعی پاسخ دهند و آنها را با دانش در مورد این فناوری تحول آفرین توانمند کنند. از طریق اکتشاف و یادگیری، معلمان می توانند حس کنجکاوی خود را تقویت کنند و راه را برای نسل آینده ای که پتانسیل هوش مصنوعی را در آغوش می گیرند و شکل می دهند، هموار کنند.

۳.مزایای یکپارچه سازی هوش مصنوعی برای معلمان
هوش مصنوعی نه تنها به دانش‌آموزان کمک می‌کند، بلکه به مربیان در فرآیند تدریس نیز قدرت می‌دهد. ابزارهای هوش مصنوعی به معلمان در ایجاد تجربیات یادگیری شخصی، شناسایی شکاف های یادگیری فردی و ارائه بازخورد هدفمند کمک می کنند. با کمک آزمایشگاه ها و ابزارهای هوش مصنوعی، معلمان می توانند به راحتی مفاهیم هوش مصنوعی را در موضوعات مختلف ادغام کنند و یادگیری را تعاملی تر، لذت بخش تر و موثرتر کنند.

۴. منابع مورد نیاز برای آموزش هوش مصنوعی در مدارس
آموزش هوش مصنوعی (AI) در مدارس در عصر دیجیتال امروز اهمیت فزاینده ای پیدا می کند. این دانش آموزان را به مهارت ها و دانش های ارزشمندی مجهز می کند که برای آینده آنها حیاتی است. با این حال، اجرای آموزش هوش مصنوعی در مدارس نیازمند برنامه ریزی دقیق و تخصیص منابع مناسب است.

هوش مصنوعی یک کلاس درس را با تمام ابزارهای مورد نیاز برای آموزش هوش مصنوعی در مدارس فعال می کند.

کلاس های درس مجهز به هوش مصنوعی با جایگزینی تخته گچی با فناوری پیشرفته، یادگیری سنتی را متحول کرده است.

کلاس درس مجهز به هوش مصنوعی به محیط فیزیکی مجهز به منابع تکنولوژیکی اشاره دارد که آموزش و یادگیری مفاهیم هوش مصنوعی را تسهیل می کند. ممکن است شامل دستگاه هایی مانند رایانه، تبلت، بردهای هوشمند تعاملی و اتصال به اینترنت باشد. برای مثال، دانش‌آموزان می‌توانند از رایانه‌ها برای دسترسی به پلتفرم‌های یادگیری هوش مصنوعی آنلاین استفاده کنند یا با استفاده از بردهای هوشمند تعاملی در پروژه‌های هوش مصنوعی همکاری کنند.

photo 2023 07 07 22 11 57 اقتصاددان نوشته

۵.برنامه درسی ساختار یافته هوش مصنوعی
برنامه درسی باید شامل پیشرفت گام به گام مفاهیم هوش مصنوعی، شروع از اصول اولیه و پیشرفت تدریجی به موضوعات پیچیده تر باشد. هیئت‌های آموزشی مختلف چارچوب‌های مختلفی از برنامه درسی هوش مصنوعی باشد.

برنامه درسی باید حوزه هایی مانند یادگیری ماشینی، شبکه های عصبی، بینایی کامپیوتر و پردازش زبان طبیعی را پوشش دهد. به عنوان مثال، دانش‌آموزان می‌توانند با یادگیری برنامه‌های هوش مصنوعی در زندگی روزمره شروع کنند و بعداً به درک الگوریتم‌ها و کدنویسی در هوش مصنوعی بروند.

الزامات سخت افزاری و نرم افزاری برای آموزش هوش مصنوعی در مدارس

آموزش هوش مصنوعی به منابع سخت افزاری و نرم افزاری مناسب نیاز دارد. الزامات سخت‌افزاری ممکن است شامل رایانه‌ها، لپ‌تاپ‌ها یا سایر دستگاه‌هایی باشد که قادر به اجرای نرم‌افزارهای مرتبط با هوش مصنوعی هستند. سخت افزار همچنین به کیت های رباتیک آموزشی DIY اشاره دارد که می تواند دانش آموزان را در برنامه نویسی ربات درگیر کند. نرم افزار آموزش هوش مصنوعی برای مدرسه ممکن است شامل زبان های برنامه نویسی مانند برنامه نویسی مبتنی بر بلوک، برنامه نویسی پایتون باشد، همچنین ممکن است شامل یادگیری ماشینی، ویژگی های واقعیت مجازی سه بعدی و واقعیت مجازی و سایر ابزارهای تجسم داده باشد.

photo 2023 07 07 22 11 43 اقتصاددان نوشته

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....