تاریخ انتشار : سه شنبه 30 مهر 1398 - 22:15
کد خبر : 1861

تاثیرپذیری بازار سهام از انتشار گزارش‌های ۶ماهه/شاخص کل ۶هزار واحد رشد کرد

تاثیرپذیری بازار سهام از انتشار گزارش‌های ۶ماهه/شاخص کل ۶هزار واحد رشد کرد

شاخص کل بورس تهران با یک افت محسوس طی هفته قبل و اوایل هفته جاری، روز گذشته به مدار مثبت بازگشت و یک ساعت پس از شروع معاملات امروز با رشد قابل توجه هفت هزار و ۲۰۰ واحدی همراه شد و تا آستانه ۳۱۰ هزار واحد هم پیش‌روی کرد. نکته قابل توجه در جریان دادوستدهای

شاخص کل بورس تهران با یک افت محسوس طی هفته قبل و اوایل هفته جاری، روز گذشته به مدار مثبت بازگشت و یک ساعت پس از شروع معاملات امروز با رشد قابل توجه هفت هزار و ۲۰۰ واحدی همراه شد و تا آستانه ۳۱۰ هزار واحد هم پیش‌روی کرد. نکته قابل توجه در جریان دادوستدهای روزجاری هیجان بالا به خصوص در قسمت خرید بود، بسیاری از نمادهای برای دقایقی صف خرید شد و پس از گذشت چند دقیقه از آن کاسته شد که این نمایان‌گر اوج هیجان در روند معاملات است.

گفتنی است یک ساعت پیش از پایان ساعات معاملات، تقاضا در بسیاری از نمادها به وضوح دیده شد، به گونه‌ای که تعدادی از نمادهای پتروشمی همچون «نوری» و «پارس» صف خرید شد و در گروه حمل و نقل«توریل» و «حتاید» هم شرایط مشابه نمادهای پتروشیمی را به خود دیدند.

لازم به ذکر معاملات امروز بیش از هر چیز تحت تاثیر انتشار گزارش‌های شش ماهه قرار گرفته و عملکرد به نسبت مثبت بسیاری از شرکت‌ها زمینه را برای افزایش تقاضا دو چندان ساخته است.

شایان ذکر است در پایان معاملات، روند رو به رشد نماگر بورس کمی تعدیل یافت و در ارتفاع ۳۰۸ هزار واحدی متوقف شد، مهم‌ترین نکته در این بین را می‌توان منوط به رشد هزارو ۵۷۰ واحدی شاخص کل وزن دانست که در که پس از گذشت حدود ده روز روند نزولی ۱.۹۵ درصد رشد کرد.

همچنین در میان گروه‌های معاملاتی هم بیش‌ترین بازدهی با ۴.۸ درصد به همانند روز قبل به گروه استخراج تعلق گرفت و کم‌ترین آن به نام گروه انتشار و چاپ رقم خورد.

در میان گروه‌های صنعتی، خودرویی‌ها با ارزش معاملات هزارو ۵۷۱ میلیارد تومان رتبه نخست را از آن خود کردند و پس آن‌ها دارویی‌ها که گزارش‌های شش ماهه مثبتی را منتشر از خود منتشر کردند رتبه دوم را کسب کردند و مواد شیمیایی هم حائز رتبه سوم شدند.

شایان ذکر است در پایان، ارزش معاملات بورس تهران نزدیک به هزارو ۶۷۰ میلیارد تومان و ارزش معاملات خرد هم هزار و ۳۵۳ میلیارد تومان ثبت شد.

گفتنی است، در سمت دیگر بازار آیفکس نزدیک ۱۰۰ واحد رشد کرد و به ارتفاع ۳هزارو ۸۰۰ واحدی رسید.

همچنین در میان نمادهای فرابورسی «مارون»، «کگهر» و «دماوند» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «زاگرس» مانع از رشد بیشتر دماسنج شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....