تاریخ انتشار : شنبه 21 تیر 1399 - 19:19
کد خبر : 12069

دستگاههای اجرایی باید تسهیل گر امور تولیدکنندگان باشند

دستگاههای اجرایی باید تسهیل گر امور تولیدکنندگان باشند

به گزارش اقتصاددان، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بوین زهرا روز پنجشنبه با حضور روح اله عباسپور نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای، قبادی معاون اقتصادی استانداری، مصطفی آقا علی سرپرست فرمانداری شهرستان بویین زهرا و مدیران صنعت و دستگاه‌های اجرایی در ناحیه صنعتی چرم سازی شهرستان بویین زهرا برگزار

به گزارش اقتصاددان، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بوین زهرا روز پنجشنبه با حضور روح اله عباسپور نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای، قبادی معاون اقتصادی استانداری، مصطفی آقا علی سرپرست فرمانداری شهرستان بویین زهرا و مدیران صنعت و دستگاه‌های اجرایی در ناحیه صنعتی چرم سازی شهرستان بویین زهرا برگزار شد.

روح الله عباسپور در این جلسه با تاکید بر اینکه در سال جهش اقتصادی باید موانع و مشکلات حوزه تولید رفع شود گفت: یکی از اولویت‌های مجلس یازدهم در حوزه تولید و اشتغال است لذا دستگاه‌های خدمات رسان باید بستر و زیر ساخت‌های لازم را برای تسهیل در امر تولید و صنعت فراهم کنند تا تولید کنندگان با انگیزه بیشتری در این عرصه تلاش کنند.

عباسپور افزود: در شرایطی که تولید کنندگان و صنعتگران با مشکلات عدیده ای مواجه هستند نباید دستگاه‌های خدمات رسان، هزینه‌های مازاد را بر واحدهای تولیدی و صنعتی تحمیل کنند.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: منطقه صنعتی چرم سازی در حال حاضر به صورت ناحیه مدیریت می‌شود ولی از آنجا که واحدهای بزرگی در آن مستقر شده آن ضرورت دارد در نوع مدیریت این منطقه بازنگری شود.

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سال ۱۳۹۳ تاکنون در این ناحیه صنعتی هیت امنا تشکیل شده و فعالان و مدیران واحدهای مستقر درخواست دارند این منطقه تبدیل به شهرک صنعتی شود.

عباسپور تاکید کرد: اگر ناحیه صنعتی چرم سازی تبدیل به شهرک صنعتی شود واحدهای مستقر در این منطقه با انگیزه بیشتری به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی گفت: بخش اصلی محصولات تولیدی واحدهای صنعتی در منطقه چرم سازی صادر می‌شود و در شرایطی که کشور در فروش نفت با محدودیت و مانع مواجه شده باید از صنایعی که برای کشور ارزی آوری دارند به طور ویژه حمایت شود.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با ارتقا منطقه چرم سازی به شهرک صنعتی، واحدهای مستقر در این شهرک می‌توانند از ظرفیت‌های قانونی هم در بخش‌های مختلف بهره مند شوند.

عباسپور افزود: با توجه به نوع فعالیت و تولیداتی که واحدهای مستقر در منطقه چرم سازی دارند نیاز است که برای رفع مسائل زیست محیطی توجه بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی در خصوص مردمی کردن اقتصاد که مورد تاکید مقام معظم رهبری است گفت: پس از ارتقا منطقه به شهرک صنعتی غیردولتی هر یک از طرفین باید بر اساس مقررات و آئین نامه‌های مربوطه در بخش های مختلف وظایف و مسئولیت‌های خود را انجام دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....