تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 شهریور 1400 - 21:49
کد خبر : 59391

یارانه محسن رضایی در دولت رییسی شدنی است؟!

یارانه محسن رضایی در دولت رییسی شدنی است؟!

سوم شهریور بود. رسانه ها از انتصاب محسن رضایی به عنوان معاون اقتصادی رییس جمهور باخبر شدند. خبری که بسیاری را شوکه کرد و این انتصاب را نشان از فراجناحی بودن دولت سیزدهم دانستند. انتخاب محسن رضایی به عنوان معاون اقتصادی رئیس جمهور، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و دبیر ستاد اقتصادی دولت

سوم شهریور بود. رسانه ها از انتصاب محسن رضایی به عنوان معاون اقتصادی رییس جمهور باخبر شدند. خبری که بسیاری را شوکه کرد و این انتصاب را نشان از فراجناحی بودن دولت سیزدهم دانستند.

انتخاب محسن رضایی به عنوان معاون اقتصادی رئیس جمهور، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و دبیر ستاد اقتصادی دولت حالا بسیاری از متفکران و اندیشمندان حوزه های اقتصادی امیدوارند دولت سیزدهم بتواند ضمن بهره گیری از توانمندی های این شخصیت اقتصادی و سیاسی بسیاری از بحران های اقتصادی را مرتفع کند.

این انتخاب و انتصاب غیر منتظره در حالی رخ داد که بسیاری تصور می کردند رئیس جمهور شخصیت‌های دیگری را برای سمت معاون اقتصادی انتخاب کرده و اساساً شخصیتی مثل محسن رضایی حاضر به پذیرش این معاونت آن هم در دولت دیگری مثل دولت آقای رئیسی نخواهد بود.

با این همه از سویی رئیس جمهور منتخب نشان داد که با انتخاب محسن رضایی برای این سمت به دنبال تشکیل یک دولت فراگیر و فراجناحی است و تلاش دارد تا از تمامی ظرفیت های انقلاب اسلامی برای عبور از بحران و چالش های موجود بهره بگیرد و از سوی دیگر نیز محسن رضایی با پذیرش چنین پیشنهادی نشان داد حاضر است برای عبور از چالش های موجود در مقامی پایین تر از مقام ریاست جمهوری قرار گرفته و فراتر از عناوین و نام ها توانمندی های خود را برای کمک به دولت به خدمت بگیرد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از پرسون   ،  در چنین شرایطی حالا سوال مهم این است که معاون اقتصادی رئیس جمهور آن هم با وعده‌های پرشماری که در حوزه اقتصادی در انتخابات ۱۴۰۰ به مردم ایران داد، آیا اساساً در مقامی که قرار گرفته است به سمت اجرایی کردن آن وعده ها خواهد رفت و یا اینکه تنها تلاش خواهد کرد نسبت به ساماندهی برنامه های اقتصادی رئیس‌جمهور کنونی و تیم هم فکر او اقدام کند؟

از جمله مهم‌ترین وعده‌هایی که محسن رضایی در انتخابات داد و حالا باید ببینیم آیا عملیاتی خواهد شد یا خیر پرداخت ماهیانه ۴۵۰ هزار تومان یارانه نقدی به ۴۰ میلیون ایرانی است.

می دانیم که بسیاری از وعده‌های اقتصادی محسن رضایی در انتخابات ۱۴۰۰ با وعده‌های اقتصادی سید ابراهیم رئیسی تفاوت‌هایی داشتند و حتی در مناظرات انتخاباتی نیز بعضاً همفکران رئیس جمهور منتخب مثل علیرضا زاکانی گریزی انتقادی به برنامه های محسن رضایی زده بودند.

از جمله مهم‌ترین وعده‌هایی که محسن رضایی در انتخابات داد و حالا باید ببینیم آیا عملیاتی خواهد شد یا خیر پرداخت ماهیانه ۴۵۰ هزار تومان یارانه نقدی به ۴۰ میلیون ایرانی است.

همچنین محسن رضایی در انتخابات ۱۴۰۰ پرداخت حقوق به زنان خانه دار را مطرح کرد و علاوه بر آن اختصاص ۳۰ درصد از سهام نفتی به مردم را در وعده های خود متذکر شد.

او همچنین به مردم وعده داد خانواده های فاقد مسکن را به شرط ۱۰ درصد آورده از کل قیمت مسکن صاحبخانه خواهد کرد و همچنین در مدیریت خودروسازی ها تغییرات مدیریتی اساسی ایجاد خواهد کرد و تعرفه‌های خودرو را برای ایجاد رقابت حذف خواهد کرد.

همچنین محسن رضایی در انتخابات ۱۴۰۰ تصحیح زیر ساخت‌ها و بهبود فضای کسب و کار را مورد اشاره قرار داده بود.

از سویی نیز سید ابراهیم رئیسی آن زمان وعده ساماندهی بازار سرمایه و همچنین وعده ساخت سالانه یک میلیون مسکن را به مردم داده بود.

حالا و در شرایطی که معاون اقتصادی و دبیر شورای عالی هماهنگی سران قوا محسن رضایی است، و بسیاری از وعده‌های اقتصادی او هنوز در یاد مردم باقی مانده است، باید ببینیم این شخصیت سیاسی اقتصادی امروز و شخصیت نظامی روزهای قبل تا چه میزان در تحقق وعده های خود و رئیس جمهور منتخب موفق خواهد بود.

بدون شک زمان به سرعت عملیاتی شدن یا عملیاتی نشدن وعده ها را اثبات خواهد کرد و مردم خیلی زود خواهند توانست در این رابطه بدون هیچ گونه جانبداری به قضاوت عادلانه بنشینند.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....