تاریخ انتشار : جمعه 6 بهمن 1402 - 21:31
کد خبر : 155438

کاهش ۸۰۰ میلیون تومانی توسان Ix35 در ۸ ماه

کاهش ۸۰۰ میلیون تومانی توسان Ix35 در ۸ ماه

توسان کراس‌اوور کامپکت هیوندای است که از سال ۲۰۰۴ وارد بازار جهانی شد و تا کنون سه نسل از آن به بازار راه یافته است. اقتصاددان: نسل اول آن تا سال ۲۰۰۹ روی خط تولید بود و هیوندای در همین سال، نسل دوم را به جهان معرفی کرد. توسان در هر سه نسل در ایران

توسان کراس‌اوور کامپکت هیوندای است که از سال ۲۰۰۴ وارد بازار جهانی شد و تا کنون سه نسل از آن به بازار راه یافته است.

اقتصاددان: نسل اول آن تا سال ۲۰۰۹ روی خط تولید بود و هیوندای در همین سال، نسل دوم را به جهان معرفی کرد. توسان در هر سه نسل در ایران حضور داشته و اولین حضور آن در کشور مربوط به سال ۲۰۰۷ می‌شود. نسل دوم این خودرو همزمان با بازار جهانی به ایران راه یافت و فیس‌لیفت این نسل نیز در بازار کشور به صورت گسترده عرضه شد.

هیوندای توسان نسل سوم نیز در نسخه‌هایی محدود و پیش از توقف واردات خودرو توسط آسان موتور وارد شدند که از محبوبیت بسیاری نیز برخوردارند.

هیوندای توسان در هر سه نسل وارد شده به ایران از معدود کراس‌اوورهای شهری کامپکت و سایز کوچک است که ضمن قابلیت‌های مناسب برای رانندگی‌های شهری، امکانات و توانایی‌های لازم برای مسیرهای برون شهری را نیز دارد. هیوندای توسان در هر سه نسل به شکل دو دیفرانسیل عرضه شده است.

روند قیمت توسان Ix35 در ۸ ماه

توسان Ix35 مدل ۲۰۱۸ از جمله معدود خودروهای وارداتی است که هنوز می‌توان مدل صفر این خودرو را در بازار پیدا کرد. بررسی بازه قیمتی این خودرو در ۸ ماه سال جاری نشان می‌دهد توسان Ix35 در بازه زمانی مورد بررسی این خودرو نوسان قیمتی بسیاری را تجربه کرد و با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت این خودرو در آذر ماه نسبت به اردیبهشت ماه افتی ۸۰۰ میلیونی داشته است.

ارزیابی قیمت این خودرو در بازه زمانی مورد بررسی نشان می‌دهد این خودرو در اریبهشت، بیشترین رشد قیمت را تجربه کرد، بازه قیمتی این خودرو در این ماه‌ ۵میلیارد و ۳۰۰ تومان بوده است، روندی که با جدی شدن خبر ورود خودروهای وارداتی و شکست طلسم ۷ ساله واردات خودرو در مرداد سال جاری تغییر کرد و با این شرایط قیمت این خودرو در مهرماه به ۳ میلیارد و ۵۰۰ (پایین‌ترین سطح در سال جاری) رسید، اما در آبان و آذر‌ماه و اجرایی نشدن وعده‌های داده شده برای ورود خودروهای جدید شاهد بازگشت رشد قیمت در بازار این خودرو بودیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....