تاریخ انتشار : جمعه 24 آذر 1402 - 21:12
کد خبر : 150456

رنوتالیسمان 350 میلیون ارزان شد + جدول

کاهش معامله در بازار خودروهای وارداتی

کاهش معامله در بازار خودروهای وارداتی

ارزیابی بازار خودروهای وارداتی در سومین هفته آذرماه نشان‌ می‌دهد برخی از وارداتی‌ها با کاهشی حدود ۳۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شدند و برخی دیگر تغییر قیمت نداشتند. اقتصاددان: ارزیابی بازار نشان می‌دهد در این هفته حجم معاملات نسبت اوایل آذرماه شکل کاهشی داشته و ظاهرا خریداران و فروشندگان این دسته از خودروها به تماشای بازار

ارزیابی بازار خودروهای وارداتی در سومین هفته آذرماه نشان‌ می‌دهد برخی از وارداتی‌ها با کاهشی حدود ۳۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شدند و برخی دیگر تغییر قیمت نداشتند.

اقتصاددان: ارزیابی بازار نشان می‌دهد در این هفته حجم معاملات نسبت اوایل آذرماه شکل کاهشی داشته و ظاهرا خریداران و فروشندگان این دسته از خودروها به تماشای بازار نشسته‌اند و وارد میدان معامله نمی‌شوند، با این شرایط شاهد نوسان قیمت در این بازار بوده‌ایم. به گفته فعالان بازار خودرو در هفته سپری شده اعلام نتایج عرضه خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه این خودروها و تعیین تکیف خریداران این خودرو‌ها موجب شد تا شاهد کاهش معامله و عقب‌نشینی این دسته از خودروها در بازار باشیم. اما نواسان اندک نرخ دلار و تثبت آن در یک کانال در بیش از سه هفته گذشته هم در کاهش معاملات در بازار خودرو‌های وارداتی بی‌تاثیر نبوده است.

قیمت برخی از وارداتی در بازار

اما خودروهای وارداتی در سومین هفته آبان با چه قیمتی در بازار معامله شدند؟ ارزیابی بازار نشان می دهد، «آزرا» مدل ۲۰۱۹ در هفته جاری با کارکرد ۵۸ هزار کیلومتر با قیمتی در حدود ۵ میلیارد تا ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شد و با توجه به میزان کارکرد رشدی حدود ۳۰۰ میلیونی را نسبت به هفته گذشته داشت.

از دیگر خودروهایی وارداتی می توان به «رنوتالیمسان» مدل ۲۰۱۸ اشاره کرد. این خودرو در این هفته با کارکرد ۴۵ هزار کیلومتر در بازار ۳میلیارد و ۲۰۰ تا ۳میلیارد و ۴۵۰ قیمت‌گذاری شد که نسبت به بازه زمانی مورد بررسی می‌توان گفت افتی ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومانی داشته است.

اما «النترا» مدل ۲۰۱۸ هم در هفته سپری شده با کارکرد ۳۲ هزار تا کارکرد با دامنه نوسانی ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تا ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون در بازار قیمت‌گذاری شد و افتی ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیونی را تجربه کرد.

از سوی دیگر «میتسوبیشی اوتلندر» در هفته سپری شده با کارکرد ۱۰ هزار کیلومتر ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری خورد. این خودرو در بازه زمانی مورد بررسی افتی در حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون قیمت داشته است.

همچنین ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که «توسان IX35» مدل ۲۰۱۸ بدون کارکرد هم در هفته سپری شده با قیمت ۴ میلیارد در بازار قیمت گذاری شد و تغییر قیمت نداشت. از سوی دیگر رصد بازار نشان دهنده آن است که «هیوندا سانتافه» نیز در این هفته ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان معامله شد.

کاهش معامله در بازار خودروهای وارداتی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....