تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 تیر 1402 - 21:48
کد خبر : 132077

کاش فرافکنی هم فیلتر بود

کاش فرافکنی هم فیلتر بود

در روزهای گذشته نامه‌‌ای از سوی سازمان تنظیم ارتباطات و مقررات رادیویی خطاب به شرکت مخابرات منتشر شد که در آن آمده بود، رگولاتوری حوزه ارتباطات درخواست شرکت مخابرات ایران مبنی‌بر تمدید اعتبار پروانه را امکان‌پذیر نمی‌داند. در روزهای گذشته نامه‌‌ای از سوی سازمان تنظیم ارتباطات و مقررات رادیویی خطاب به شرکت مخابرات منتشر شد

در روزهای گذشته نامه‌‌ای از سوی سازمان تنظیم ارتباطات و مقررات رادیویی خطاب به شرکت مخابرات منتشر شد که در آن آمده بود، رگولاتوری حوزه ارتباطات درخواست شرکت مخابرات ایران مبنی‌بر تمدید اعتبار پروانه را امکان‌پذیر نمی‌داند.

در روزهای گذشته نامه‌‌ای از سوی سازمان تنظیم ارتباطات و مقررات رادیویی خطاب به شرکت مخابرات منتشر شد که در آن آمده بود، رگولاتوری حوزه ارتباطات درخواست شرکت مخابرات ایران مبنی‌بر تمدید اعتبار پروانه را امکان‌پذیر نمی‌داند. روز گذشته نیز وزیر در حاشیه نشست هیات دولت آب پاکی را روی دست خبرنگاران ریخت و گفت فیلترینگ، خارج از چهارچوب تصمیم‌گیری دولت بوده و بازنگری در سیاست‌ها و مصادیق فیلترینگ یکی از خواسته‌های رئیس‌جمهور از دبیر جدید شورای‌عالی فضای مجازی است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از فرهیختگان  ،  زارع‌پور در ادامه برخلاف سه ماه پیش که مدعی بود سرعت اینترنت کشور طی دو سال اخیر به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته، گفت مقصر کندی اینترنت شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات و ازجمله شرکت مخابرات ایران است که سال‌ها وظایف خود را به‌درستی انجام نداده و شبکه اشباع شده است. فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات معتقدند فارغ از اینکه زارع‌پور هیچ‌گاه مسئولیت فیلترینگ و سرعت اینترنت را نپذیرفته، انتشار نامه اخیر و رسانه‌ای کردن دعواهای فنی و تخصصی در این شرایط، در کنار مقصر جلوه دادن شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات، شاید معنی خاصی داشته باشد. اما تناقضات مدیریتی وزیر ارتباطات تمامی ندارد. وی درحالی مرتبا اعلام می‌کند که تا پایان دولت سیزدهم ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری باید ایجاد شود و البته مدعی است ۸ تا ۱۰ میلیون آن امسال اجرایی خواهد شد، اما آمارها نشان می‌دهد از بهمن ۱۴۰۰ تاکنون ۳٫۲ میلیون پورت فیبر نوری در کشور ایجاد شده است. به عبارتی، طی ۱۶ ماه حدود ۱۶ درصد از برنامه اجرایی شده است. همچنین بررسی آمارهای بین‌المللی توسعه فیبر نوری در جهان نشان می‌دهد انتظارات وزیر با واقعیت‌های میدانی از زمین تا آسمان فاصله دارد.

متن کامل را اینجا بخوانید.

1688591433Page 08WEB اقتصاددان نوشته

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....