تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تیر 1402 - 22:15
کد خبر : 132709

کاشت پول آلوده در بخش کشاورزی هند

کاشت پول آلوده در بخش کشاورزی هند

مهرداد حاجی زاده فلاح عضو شورای سردبیری با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت : حسابداران و حسابرسان روز پرمشغله‌ای را برای نهایی کردن حساب‌ها سپری می‌کنند، به طور مشابه، مغزهای هوشمندی کار می کنند تا با استفاده از روشهای رنگارنگ به منظور اجتناب از پرداخت مالیات یا پنهان کردن پول‌های به دست‌آمده استفاده می‌کنند. ابزار

مهرداد حاجی زاده فلاح عضو شورای سردبیری با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت :

حسابداران و حسابرسان روز پرمشغله‌ای را برای نهایی کردن حساب‌ها سپری می‌کنند، به طور مشابه، مغزهای هوشمندی کار می کنند تا با استفاده از روشهای رنگارنگ به منظور اجتناب از پرداخت مالیات یا پنهان کردن پول‌های به دست‌آمده استفاده می‌کنند. ابزار مهم چنین طرح هایی استفاده از درآمد حاصل از فعالیت های کشاورزی برای پنهان کردن پول های غیرقانونی است.

همانطور که می گویند، کشاورزی ستون فقرات اقتصاد هند بوده است، اما برخی از فعالین اقتصادی جامعه از آن برای پنهان کردن پول های آلوده و تضعیف ستون فقرات ملت ما استفاده می کنند.

درآمد کشاورزی چیست؟

درآمد کشاورزی طبق بند ۲ ۱a قانون مالیات بر درآمد هندوستان از مالیات بر درآمد معاف است. از این رو درک معنای درآمد کشاورزی ضروری است.
اجاره به دست آمده از زمین کشاورزی که برای مصارف کشاورزی استفاده می شود، درآمد حاصل از زمین توسط عملیات کشاورزی از جمله فرآوری محصولات کشاورزی ، زمین کشاورزی به عنوان “دارایی سرمایه ای” در نظر گرفته نمی شود، بنابراین مالیات بر عایدی سرمایه برای فروش زمین کشاورزی وجود ندارد.
حتی اگر تصاحب اجباری یا اجباری زمین توسط دولت وجود داشته باشد (به عنوان مثال توسعه بزرگراه، مسیر راه آهن، و غیره). غرامت دریافت شده برای چنین تملکی بدون مالیات است.

اخیراً وزیر دارایی هند به پارلمان توضیح داد که مقامات مالیاتی آگاه هستند و در حال انجام تحقیقات هستند، زیرا افراد برجسته درآمدهای مشمول مالیات را به عنوان درآمدهای کشاورزی پنهان می کنند. برخی از اعداد گیج کننده از پرس و جو، بین سال‌های ۲۰۱۰-۱۱، سطح زیر کشت، تولید محصولات کشاورزی ثابت می‌ماند. اما درآمد کشاورزی نزدیک به ۲۰ برابر بیشتر از تولید ناخالص داخلی است.
این قشر به سختی ۲ درصد از درآمد خود را برای ارزیابا مالیات بر درآمد، درآمد ناشی از کار کشاورزی اعلام می کنند، با این حال این مبلغ به تریلیون روپیه است.
جالب است بدانید که افزایش درآمد کشاورزی در همان زمان نضج گرفت که دولت هند شروع به بررسی پول سیاه در حساب‌های خارج از کشور کرد.

در سال ۲۰۱۶، زمانی که دولت هند اعلام کرد پول‌زدایی از اسکناس‌های ارزی را صادر می‌کند. در این مدت مأموران مالیات بر درآمد مشکوک بودند که درآمد منتسب به فعالیت های غیرکشاورزی به عنوان درآمد کشاورزی اعلام شده است. اظهارنامه مالیات بر درآمد (ITR) درآمد بیش از حد را بدون افزودن به بدهی مالیات بر درآمد نشان داد.

 

چرا مسیر کشاورزی مرتع سرسبزتری برای پولشویی هاست؟

این را تصور کنید، اگر یک سیاستمدار هندی، رشوه هایش ناشی از تحریم پروژه ها باشد، چنین پول نقدی برای او بسیار آسان است که آن را به عنوان درآمد کشاورزی اعلام کند. تنها چیزی که نیاز دارد این است که زمین کشاورزی را با درآمد قانونی بخرد، زمین را به نام خود ثبت کند و حق تمبر بپردازد و برخی محصولات را فقط برای اینکه واقعی به نظر برسند، کشت کند. بنابراین ۲ فصل زراعی در یک بازه زمانی یک ساله و پول نقد به راحتی به حساب بانکی او منتقل می شود. این سیاستمدار اطمینان می‌دهدکه این پول نقد را به مؤسسات بانکی Co-op منتقل می‌کند، جایی که سیستم‌ها ضعیف هستند، کنترل‌ها ضعیف هستند. در این حالت او فقط به یک حساب پارکینگ نیاز دارد. به تدریج، او این مبالغ را از طریق چک یا RTGS درست زیر حد آستانه، بدون شک، به «بانک های فای» خود منتقل می کند. پس از اتمام، مبلغ را به خارج از هند انتقال می دهد.
و البته آن را به عنوان درآمد کشاورزی اظهار می کند، از سایر درآمدهای خود مالیات می پردازد. در واقع، این شخص پول نقد آلوده را در مزرعه خود کاشته و درآمد قانونی را به دست آورده است.

مقامات مالیاتی در این مورد چه می کنند؟

از آنجایی که درآمد کشاورزی مشمول مالیات نمی شود، حتی اگر ارزیابی شونده خاصی برای ارزیابی «بررسی» انتخاب شود، که معمولاً پس از ۲۴ تا ۳۶ ماه اتفاق می افتد. نشان دادن اسناد مالکیت زمین برای او آسان است. اثبات کشت را می توان با یک نوشته کوچک از حسابدار روستا مدیریت کرد که محصول، مساحت تحت پوشش و غیره را بیان می کند. این کلاهبرداری “پاشنه آشیل” است که منتظر تحقق کار مجرم است.

بانکداری تعاونی و کشاورزی

اکثر مشتریان مبتنی بر درآمد کشاورزی به دلیل حمایت محلی و کنترل ضعیف تمایل به بانکداری با مؤسسات تعاونی دارند. به خصوص بانک‌های District Central Co-op (DCC) یک منطقه خاکستری هستند که کلاهبرداری بزرگی در آن اتفاق می افتد. DCC مستقیماً تأمین مالی نمی کند و به نوبه خود وجوه وام را به کشاورز نهایی می دهند. بنابراین مقررات، انطباق و کنترل; اگر تمرین شود فقط روی بانک های DCC است.

با پیوندهای بیش از حد و لایه بندی در این طرح از چیزها، برای پنهان کردن “مسیرها” و استفاده از درآمد کشاورزی به عنوان یک جبهه برای تبدیل وجوه نامشروع ایده آل است. اگرچه، تنظیم کننده ها؛ RBI، اداره مالیات بر درآمد و اداره درآمد دولتی از این حقایق آگاه هستند، چندین مسئله عملی وجود دارد. هند سرزمین تنوع است، نه فقط از نظر جغرافیایی. از نظر الگوی محصول، از نظر فصلی و حتی سیستم اندازه گیری زمین. ضمناً نرخ تعیین شده برای زمین های کشاورزی بر اساس حق تمبر پایین است که توسط چند نفر برای ثبت اسناد با نرخ حق تمبر استفاده می شود و مازاد بر ارزش بازار به صورت نقدی پرداخت می شود. این گونه پول نقد غیرقانونی و حساب نشده در بانک های تعاونی به راحتی جابجا می شود.

بنابراین اجزا و فرآیند این طرح مانند یک فیلمنامه ایده آل برای پولشویی است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....