تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اسفند 1402 - 21:28
کد خبر : 160039

چه راهکارهایی را جایگزین گشایش اقتصادی کنیم ؟؟

چه راهکارهایی را جایگزین گشایش اقتصادی کنیم ؟؟

دکتر مهدیه ضیائیان _ اقتصاددان و پژوهشگر اقتصادی  و عضو شورای سردبیری با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت : به طور خلاصه باید عرض کنم هرچه سریعتر باید اقتصاد ایران را از روزمرگی و سیاست زدگی دور نمود. تدوین برنامه توسعه ای بلندمدت در این راستا قابل تعریف است. تنها با شایسته سالاری و استفاده

دکتر مهدیه ضیائیان _ اقتصاددان و پژوهشگر اقتصادی  و عضو شورای سردبیری با درج یادداشتی در اقتصاددان نوشت : به طور خلاصه باید عرض کنم هرچه سریعتر باید اقتصاد ایران را از روزمرگی و سیاست زدگی دور نمود.

تدوین برنامه توسعه ای بلندمدت در این راستا قابل تعریف است. تنها با شایسته سالاری و استفاده بهینه از نخبگان و ظرفیت سرمایه انسانی می توان به این مهم دست یافت.

و اما به عنوان عضو کوچکی از جامعه اقتصادی به دولت محترم پیشنهاد میکنم برای نجات اقتصاد ایران در شرایط تحریم و تنگنا
سفارتخانه های ایران درخدمت صادرکنندگان قرارداده شود ، بازار سرمایه مامور هدایت نقدینگی بسوی تولید شود .

توصیه میشود سازمان تامین اجتماعی برای تامین مخارجش بجای فشار بر کارآفرینان، هزینه های زایدش را مهار کند، همچنین توصیه میکنم بانک مرکزی با روشهای نوین جایگزین سوئیفت نظیر رمزارزها، پیمانهای پولی دوجانبه و… تحریمهای بانکی کشور را کم اثر کند.

بعنوان آخرین پیشنهادم با شناسنامه دار کردن همه تراکنش های بانکی و تلفیق بانکهای اطلاعاتی موجود، میتوان از فرارمالیاتی ثروتمندان جلوگیری و کسری بودجه موجود را جبران کرد .

تمامی این راهکارها بدون ایجاد هزینه اضافی و ساختار جدید قابل پیاده سازی میباشد و میتوان قابل جایگزین با طرح گشایش اقتصادی باشد که هم مشکلات کسری بودجه دولت را حل خواهد کرد و هم میتوان راهگشای مسائل اقتصادی پیش رو باشد .

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....