تاریخ انتشار : شنبه 17 اردیبهشت 1401 - 20:38
کد خبر : 86895

چهار ضلعی صعود قیمت دلار

چهار ضلعی صعود قیمت دلار

امروز شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ قیمت دلار در دو بازار سلیمانیه و هرات صعودی بود و از طرفی قیمت درهم بالا رفت . اقتصاددان: اسکناس آمریکایی در بازار امروز شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ یکه تازی کرد. قیمت دلار امروز سقف مقاومتی ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان را شکست و به سمت نیمه کانال ۲۸ هزار

امروز شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ قیمت دلار در دو بازار سلیمانیه و هرات صعودی بود و از طرفی قیمت درهم بالا رفت .

اقتصاددان: اسکناس آمریکایی در بازار امروز شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ یکه تازی کرد. قیمت دلار امروز سقف مقاومتی ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان را شکست و به سمت نیمه کانال ۲۸ هزار تومان پیشروی کرد اما در نهایت با ۲۸ هزار و ۴۳۰ تومان معامله شد.

برخلاف بازار آزاد قیمت دلار در بازار متشکل ارزی عصر امروز نوسان محدوی را ثبت کرد و با ۲ تومان افت با قیمت ۲۵ هزار و ۵۷۹ تومان مبادله شد.

چهار ضلعی صعود دلار

قیمت دلار در بازار سلیمانیه و هرات امروز بر مدار صعود قرار گرفت. دلار سلیمانیه امروز بالای ۲۸ هزار و ۷۰۰ تومان بود و دلار هرات هم کانال شکنی کرد و با ۲۸ هزار تومان مبادله شد.

نرخ حواله درهم امروز با ۱۰۰ تومان رشد را تجربه کرد. قیمت درهم امروز با ۷ هزار و ۸۷۰ تومان مبادله شد. نرخ برابری قیمت درهم به دلار به یک قدمی ۲۹ هزار تومان رسیده بود و بر روی ۲۸ هزارو ۹۰۶ تومان ایستاد.

از طرفی هم به نظر می رسد مذاکرات برجام به بن بست رسیده و همین امر موجب شده انتظارات صعودی در بازار تهران شکل بگیرد و قیمت دلار افزایش یابد.

برخی از معامله گران معتقدند که رشد قیمت دلار باعث شده خالی‌فروشان ارزی تمایل کمتری برای ورود به معاملات دلار داشته باشند. سود خالی فروشان ارزی در کاهش قیمت دلار است، در نتیجه طبیعی است که در روزهای افزایشی بازار، تمایلی برای ورود به بازار نداشته باشند.

قیمت دلار بازار طلا و سکه را بهم ریخت

قیمت اونس طلا امروز تقریبا ۵ دلار از روز گذشته پایین تر بود و با ۱۸۸۳ دلار به فروش رسید. اما در بازار داخلی ایران با شوک صعودی قیمت دلار، قیمت طلا و سکه بهم ریخت.

قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ۷ هزار و ۴۰۰ تومان بالا رفت و بر روی ۱ میلیون و ۳۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان قرار گرفت. قیمت سکه هم امروز ۹۵ هزار تومان بالا رفت و با ۱۳ میلیون و ۴۳۵ هزار تومان مبادله شد.

با احتساب قیمت ۲۸ هزار ۴۳۰ تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۲ میلیون و ۶۰۳ هزار تومان بود و اندازه حباب سکه هم نزدیک محدوده ۶ درصد بود. قیمت بازار در بالای ۸۰۰ هزار تومانی ارزش ذاتی قرار گرفت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....