تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهریور 1402 - 13:02
کد خبر : 137543

چهار روز کلیدی برای بازار سکه

چهار روز کلیدی برای بازار سکه

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در معاملات پشت خطی دوشنبه شب، کمتر کسی حاضر بود در موقعیت خرید سکه قرار بگیرد و فلز گران‌بهای داخلی در همان محدوده عصر دوشنبه یعنی ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به کار خود پایان داد. اقتصاددان: در حالی که عده ای از فعالان بازار سکه معتقدند که قیمت سکه

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در معاملات پشت خطی دوشنبه شب، کمتر کسی حاضر بود در موقعیت خرید سکه قرار بگیرد و فلز گران‌بهای داخلی در همان محدوده عصر دوشنبه یعنی ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به کار خود پایان داد.

اقتصاددان: در حالی که عده ای از فعالان بازار سکه معتقدند که قیمت سکه امامی نسبت به اخبار و سیگنال‌های سیاسی تا حدودی بی‌حس شده اما دسته‌ای دیگر نظر کاملا متفاوتی دارند و دلیل احتیاط معامله‌گران در بازار سکه را ناشی از اخبار سیاسی می‌دانند.

به عقیده فعالان سیاسی و اقتصادی روزهای حساس برای مذاکرات هسته ای و برجام در راه است. به نظر می‌رسد توافق تبادل زندانیان در مراحل آخر خود قرار دارد و ایران و آمریکا در انتظار بازگشت زندانیان هستند.

از سوی دیگر آزادسازی منابع ارزی بلوکه‌شده ایران همچنان موضوع مهمی است که بین معامله گران ارز و سکه دست به دست می شود.

اخیرا المانیتور نیز در گزارشی چهار تاریخ کلیدی را در روابط ایران و آمریکا برشمرد.

اولین تاریخ مربوط به ۲۰ شهریورماه است که پرونده ایران در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) در وین در دستور کار قرار خواهد گرفت. قرار است تا آن زمان موضوع دو مکان اختلافی دیگر میان ایران و آژانس نیز تعیین تکلیف و حل‌و‌فصل شود. روز یکشنبه هفته جاری بود که محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی از سفر قریب الوقوع معاون رافائل گروسی، مدیر کل آژانس انرژی اتمی خبر داد.

در این گزارش از ۲۵ شهریور به عنوان دومین تاریخ کلیدی یاد شد که همزمان با نخستین سالگرد ناآرامی‌‌‌ها در ایران است.

همچنین در این گزارش به ۲۸ شهریور اشاره شده که ابراهیم رئیسی، رئیس‌‌‌‌‌‌‌‌‌جمهور ایران برای حضور در نشست‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک می‌رود.

۲۶ مهرماه نیز چهارمین تاریخ کلیدی مورد اشاره در گزارش است؛ تاریخی که ضمن لغو تحریم‌‌‌های موشکی و پهپادی، روز انتقال برجام هم آغاز می‌شود؛ این روز ممکن است مهم‌ترین تاریخ در اینجا باشد.

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس انرژی اتمی هم در آخرین اظهارات خود، بار دیگر گفته با اینکه توافق هسته‌ای مرده اعلام نشده اما به پوسته‌ای خالی تبدیل شده و هیچ کس هیچ تعهدی و وظیفه‌ای را در این توافق انجام نمی‌دهد. البته گروسی گفته ایران هیچ سلاح هسته‌ای ندارد.

به این ترتیب در شرایط فعلی، در صورتی که سکه‌بازان مرز ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را از دست بدهند سکه مرز مهم ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد، با این حال اگر مرز ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حفظ شود احتمال ورود مجدد سکه به کانال ۲۸ میلیون تومان وجود دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....