تاریخ انتشار : سه شنبه 17 خرداد 1401 - 21:11
کد خبر : 90261

چرا سرمایه‌گذار خارجی نمی‌آید؟

چرا سرمایه‌گذار خارجی نمی‌آید؟

فضای نامساعد سرمایه‌گذاری در کشور ما، هر سرمایه‌گذاری را می‌ترساند و فراری می‌دهد و سرمایه‌گذار خارجی وقتی می‌بیند موج خروج سرمایه از ایران شکل گرفته و سرمایه‌گذار داخلی هم نمی‌تواند در ایران فعالیت کند، چرا باید در ایران سرمایه‌گذاری کند؟ گذشته از این، وقتی ایران تحریم است و شبکه بانکی از قواعد FATF پیروی نمی‌کند،

فضای نامساعد سرمایه‌گذاری در کشور ما، هر سرمایه‌گذاری را می‌ترساند و فراری می‌دهد و سرمایه‌گذار خارجی وقتی می‌بیند موج خروج سرمایه از ایران شکل گرفته و سرمایه‌گذار داخلی هم نمی‌تواند در ایران فعالیت کند، چرا باید در ایران سرمایه‌گذاری کند؟

گذشته از این، وقتی ایران تحریم است و شبکه بانکی از قواعد FATF پیروی نمی‌کند، سرمایه‌گذار خارجی چگونه می‌تواند پول و سرمایه خود را به ایران منتقل کند؟

در سال ۲۰۱۶ و در زمان امضای برجام نیز اغلب سرمایه‌گذاران خارجی که به ایران آمدند، تصمیم نداشتند سرمایه و فناوری را به ایران بیاورند و بیشتر آنها به دنبال آن بودند که در بازار بزرگ کشور جنس و کالا بفروشند.

علاوه بر تحریم، ضعف مدیریتی، فساد و ناکارآمدی و انواع رانت و قوانین سخت کسب‌وکار در ایران، عامل مهمی برای خروج سرمایه از ایران و جذب‌نشدن سرمایه خارجی است و در این فضا که سرمایه‌گذار ایرانی هم نمی‌تواند کار و رقابت کند، تفاوتی ندارد که سرمایه‌گذار از چین و روسیه باشد یا آمریکا و اروپا؛ زیرا آنها نیز نمی‌توانند همچون سرمایه‌گذار ایرانی در این فضا کار کنند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....