تاریخ انتشار : دوشنبه 14 تیر 1400 - 21:26
کد خبر : 52623

پیش بینی قیمت طلا با نگاه به نوسان اونس و دلار

پیش بینی قیمت طلا با نگاه به نوسان اونس و دلار

درحالی‌که با شروع کار بازار‌های جهانی ارزش اونس نسبت به آخرین معاملات اندکی افزایش یافته، اما کاهش نرخ ارز در بازار امروز باعث شد قیمت طلا و سکه اندکی کاهش یابد؛ از طرفی امروز اعضای اتحادیه طلا هم از کاهش تقاضا تحت تاثیر تعطیلی بازار خبر دادند. اقتصاددان؛ امروز اونس جهانی با رشد حدود ۵دلاری

درحالی‌که با شروع کار بازار‌های جهانی ارزش اونس نسبت به آخرین معاملات اندکی افزایش یافته، اما کاهش نرخ ارز در بازار امروز باعث شد قیمت طلا و سکه اندکی کاهش یابد؛ از طرفی امروز اعضای اتحادیه طلا هم از کاهش تقاضا تحت تاثیر تعطیلی بازار خبر دادند.

اقتصاددان؛ امروز اونس جهانی با رشد حدود ۵دلاری نسبت به آخرین معاملات در سطح ۱۷۹۱دلار کار خود را آغاز کرد که می‌توانست بر روند بازار طلای داخلی تاثیرگذار باشد اما این عامل افزایشی تحت تاثیر روند نزولی بازار ارز و بازگشت دلار به کانال ۲۴هزار تومان خنثی شد و به همین ترتیب امروز شاهد کاهش جزیی قیمت طلا و سکه بودیم.

بر همین اساس در راستای روند نزولی بازار ارز، امروز قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار در مقایسه با دیروز حدود ۱۷هزار تومان، سکه امامی ۲۱۰هزار، سکه طرح قدیم ۱۰۰هزار، نیم سکه ۱۵۰هزار و ربع سکه هم ۵۰هزار تومان ارزان شده است.

حالا در کنار کاهش قیمت‌ها، امروز محمد کشتی‌آرای نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از پایین آمدن حجم تقاضا تحت تاثیر تعطیلی مجدد بازار به دلیل شروع موج پنجم کرونا خبر داد؛ این درحالیست که طی هفته پیش گفته می‌شد پس از مدت‌ها رکود، با ورود سرمایه‌های خرد به سمت خرید طلا و سکه بازار اندکی رونق گرفته است.

بنابراین علاوه بر تاثیر افت نرخ ارز بر کاهش قیمت طلا و سکه در بازار امروز، کم شدن تقاضا هم در این روند بی‌تاثیر نبوده است و پیش‌بینی می‌شود چنانچه این شرایط ادامه پیدا کند، شاهد کاهش بیشتر قیمت طلا و سکه خواهیم بود که البته نادر بذرافشان دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا تاکید دارد که نوسان صعودی یا نزولی بازار تحت هر شرایطی بیش از هفت درصد نخواهد بود.

قیمت طلا و سکه ۱۴تیر ماه ۱۴۰۰

بر اساس آخرین قیمت‌های اعلام شده توسط اتحادیه طلا و جواهر تهران، امروز قیمت سکه امامی به ۱۰میلیون و ۶۱۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۵۰۰هزار تومان رسیده است؛ نیم سکه هم با قیمت پنج میلیون و ۶۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۶۵۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۵۰هزار تومان به فروش می‌رسد.

همچنین امروز ارزش اونس جهانی به ۱۷۹۱دلار، هر مثقال طلای ۱۷عیار به چهار میلیون و ۵۸۶هزار و طلای ۱۸عیار به گرمی یک میلیون و ۵۸هزار تومان کاهش یافت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....