تاریخ انتشار : یکشنبه 10 اردیبهشت 1402 - 21:41
کد خبر : 124298

پیشنهاد و توصیه انجمن روزنامه‌نگاران استان تهران به خبرنگاران

پیشنهاد و توصیه انجمن روزنامه‌نگاران استان تهران به خبرنگاران

حجت اله اکبرآبادی   :  مدتها بود تصمیم گرفته بودم برای علیرضا دبیر چیزی ننویسم، چون خواب رفته را می توان بیدار کرد اما کسی که خودش را به خواب زده،بیدار کردنش غیر ممکن است.   اقتصاددان :  اما وقتی این روزها بعضی رفتارها و برخوردها را از رئیس فدراسیون کشتی می بینم، نمی توانم بیش

حجت اله اکبرآبادی   :  مدتها بود تصمیم گرفته بودم برای علیرضا دبیر چیزی ننویسم، چون خواب رفته را می توان بیدار کرد اما کسی که خودش را به خواب زده،بیدار کردنش غیر ممکن است.
  اقتصاددان :  اما وقتی این روزها بعضی رفتارها و برخوردها را از رئیس فدراسیون کشتی می بینم، نمی توانم بیش از این سکوت کنم.بویژه که اخیرا در مجمع فدراسیون کشتی به یک خبرنگار آنچنان پرخاش می کند و او را از سالن بیرون می کند که آدم می ماند ابن نوع رفتار علیرضا دبیر را چگونه تعبیر و تفسیر کند. انگار ادب و متانت گفتاری و رفتاری در وجود او جایی ندارد و نمی داند بر فرض حق به جانب بودن نیز، نباید واکنشی نشان دهد که با جایگاه حقوقی او تناسبی ندارد. بی شک دبیر حق دارد در جایگاه شخصی و‌حقیقی خود هر رفتاری را انجام دهد اما به هیچوجه حق ندارد در جایگاه حقوقی رئیس فدراسیون گویش و رفتاری سئوال برانگیز را از خود بروز دهد .‌البته نیک واقفیم که دبیر اکنون دیر زمانی است که برای جامعه رسانه ای کشور شمشیر را از رو بسته و تاکید دارد آنقدر از من انتقاد کنند که بمیرند!اما باید خدمت رئیس فدراسیون کشتی عرض کنیم که به اشتباه در این جایگاه قرار گرفته است. رشته ای که به اخلاق و منش پهلوانی شهره عام و خاص است، زیبنده نیست که رئیسی را در راس خود ببیند که به اخلاق، فتوت، گذشت و اخلاق پهلوانی پایبند نیست. برای همین نیز خدمت علیرضا دبیر عرض می کنیم که به احترام کشتی و جایگاه رفیع آن در ورزش کشور کنار بکشد. یقینا این کار بیشترین خدمتی است که دبیر می تواند به کشتی ایران انجام دهد.آخر” در خانه اگر کس است یک حرف بس است “.

نادر بشیری:  علیرضا دبیر را تحریم کنید

انجمن روزنامه‌نگاران استان تهران به خبرنگاران پس از توهین علیرضا دبیر به یک خبرنگار ورزشی و اخراج او از جلسه، اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

در این اطلاعیه با اشاره به رفتار زننده علیرضا دبیر و همچنین سخنان چندی پیش مسعود درخشان آمده است: دو اتفاق رسانه‌ای در روزهای اخیر، نشان از وضعیت نابسامان جایگاه روزنامه‌نگاری در ایران است. در یکی از این دو رویداد مسعود درخشان مهمان یک برنامه تلویزیونی به صراحت روزنامه‌نگاران را «منحط» می‌خواند و در رویداد دیگر علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی حتی یک کلمه انتقادی را برنمی‌تابد و در نامودبانه‌ترین شکل ممکن، به خبرنگاری که از وی سئوال کرده است توهین می‌کند و حکم به اخراج خبرنگار از جلسه می‌دهد.

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران ضمن حمایت از خبرنگار حاضر در جلسه، با محکوم کردن توهین و اخراج خبرنگاران از حوزه کاری ایشان، بر ارزش‌های اجتماعی فعالیت روزنامه‌نگاران در شرایط سخت فعلی تاکید می‌کند و به همکاران خود پیشنهاد می‌کند در برخورد با مسئولانی که جایگاه روزنامه‌نگاری را درک نکرده و توهین روا می‌دارند بطور منسجم اعتراض کرده و از پوشش خبری فعالیت‌های آنان خودداری کنند.

انجمن همچنین عکس‌العمل مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ را در این مورد به‌موقع و مثبت ارزیابی می‌کند و انتظار دارد در سایر موارد اتهام و توهین به کلیت خبرنگاران نیز این روش در پیش گرفته شود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....