تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مرداد 1402 - 21:00
کد خبر : 135858

پیشنهادهای طلایی برای کاهش هزینه‌های جهیزیه

پیشنهادهای طلایی برای کاهش هزینه‌های جهیزیه

کاهش هزینه‌های جهیزیه یا بهتر بگوییم، خرید جهیزیه ارزان به این معنا نیست که برای عروس و داماد کم بگذاریم بلکه راهنمای خرید هوشمندانه لوازم زندگی آنها است.   اقتصاددان : بعد از تأمین خانه مناسب برای زندگی مشترک، هزینه‌های خرید لوازم جهیزیه به عنوان دغدغه اصلی زوج‌های جوان مطرح می‌شود. در انتخاب وسایل جهیزیه،

کاهش هزینه‌های جهیزیه یا بهتر بگوییم، خرید جهیزیه ارزان به این معنا نیست که برای عروس و داماد کم بگذاریم بلکه راهنمای خرید هوشمندانه لوازم زندگی آنها است.

  اقتصاددان : بعد از تأمین خانه مناسب برای زندگی مشترک، هزینه‌های خرید لوازم جهیزیه به عنوان دغدغه اصلی زوج‌های جوان مطرح می‌شود. در انتخاب وسایل جهیزیه، ملاک‌های ضرورت و عملکرد مهم هستند و نیاز نیست بیش از حد خود را به دردسر بیاندازید.

در گذشته، هدف اصلی از جهیزیه، کمک در تأمین هزینه‌های زندگی بود و با تجملات کمتری همراه بوده است. در اقوام مختلف، نقش داماد یا عروس در تهیه جهیزیه متفاوت است و در برخی جوامع به داماد این وظیفه اختصاص دارد و در برخی دیگر عهده‌دار تهیه جهیزیه، عروس خانم است و برخی هم مشترکا جهیزیه را خریداری می‌کنند. امروزه، تصمیم اینکه چه کسی وسایل خانه را تهیه کند، به صورت توافقی انجام می‌شود و ممکن است داماد یا عروس خودشان تصمیم به خرید و تهیه لوازم جهیزیه بگیرند که مسئله جهیزیه در هر حالت، برای طرفین مهم بوده و هست برای همین لازم است نکاتی را برای کاهش هزینه‌های جهیزیه بدانید.

تهیه لیست وسایل اصلی جهیزیه

ابتدا لیستی از وسایل ضروری مانند لوازم آشپزخانه، ابزار‌های خانگی، مبلمان و… تهیه کنید و تا زمانی که این آیتم‌ها تامین نشده‌اند، به خرید لوازم غیرضروری نپردازید.

روی وسایل ضروری‌تر تمرکز کنید

تمرکز بر لوازم ضروری مسئله مهمی است؛ در انتخاب لوازم تزئینی، از خرید اشیای غیرضروری مانند بوفه و متعلقات آن پرهیز کنید.

از خرید لوازم برقی کم کاربرد اجتناب کنید

در خرید لوازم برقی نظیر ساندویچ‌ساز، مخلوط‌کن و… انتخاب‌های کاربردی‌تری مثل جاروبرقی شارژی یا بخارشو را در نظر بگیرید، اما عدم داشتن آن‌ها هم مشکلی را به وجود نمی‌آورد.

خرید یک وسیله بجای چند وسیله

می‌توانید از یک وسیله که ترکیبی از رنده برقی، آسیاب، آبمیوه‌گیری و مخلوط‌کن باشد، استفاده کنید تا از خرید تک‌تک این وسایل جلوگیری کنید.

روی خرید فرش دستبافت اصرار نکنید

به جای تمرکز بر فرش دستباف، فرش‌های ماشینی با طراحی‌های زیبا نیز میتوانند گزینه‌ای مناسب برای شما باشند.

به عنوان مثال برای خرید هوشمندانه میز ناهارخوری بهتر است فضا و تعداد نفرات را در نظر بگیرید و به این فکر کنید که مدت‌ها فقط شما و همسرتان قرار است از آن استفاده کنید نه نفرات بیشتر. اگر به خرید میز ناهارخوری نیاز دارید، به سایز کوچک‌تر و کارآمدتر آن تمرکز کنید.

استفاده از حراج و تخفیف‌ها

در فصول حراج یا کسادی بازار و حتی تخفیف‌های ویژه مغازه‌ها خرید کنید تا با یک تیر دو نشان زده باشید.

خرید یکجا و عمده

برخی لوازم مصرفی مانند حوله، لوازم بهداشتی و… را به صورت انبوه تهیه کنید تا با قیمت کمتری خریداری کنید.

ظروف پذیرایی حتما نباید کریستال باشد

نگران نباشید که پذیرایی فقط باید با ظروف کریستالی انجام شود. می‌توانید از ظروف مختلف و با دیزاین‌های متنوع استفاده کنید.

خرید مستقیم از تولیدکننده

وسایل چوبی و مبلمان را می‌توانید از کارگاه‌های تولیدی خریداری کنید تا با قیمت ارزان‌تر و با کیفیت بهتری به دست آورید.

توجه به اندازه‌ی مناسب تلویزیون

اندازه تلویزیون را با ابعاد خانه‌تان هماهنگ کنید و از خرید سیستم‌های صوتی پرهیز کنید تا هزینه‌ها را کاهش دهید.

مدیریت بهینه یخچال و فریزر عروس

حتما نباید داخل یخچال و فریزر را از خوردنی‌های متنوع و گرانقیمت پر کنید، بهتر است به جای صرف هزینه‌های زیاد در تزیین یخچال عروس، کمی بیشتر به سلیقه خود اکتفا کنید تا هوشمندانه‌تر عمل کرده باشید.

خرید آنلاین

معمولاً در فروشگاه‌های آنلاین می‌توانید محصولات را با قیمت‌های مناسب‌تری خریداری کنید. البته به شرط آنکه فروشگاه اینترنتی مطمئن را انتخاب کرده باشید.

کم‌تر کردن تجملات

در انتخاب لوازم تزئینی و تابلو‌ها به سادگی و استفاده مؤثر توجه کنید تا زرق و برق جنس، تا به این شکل هزینه‌های جهیزیه کاهش یابد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....