تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 اسفند 1400 - 12:08
کد خبر : 79027

پوتین اوکراین را به آتش کشید

پوتین اوکراین را به آتش کشید

لحظه موعود رسید و روسیه آتش به روی اوکراین گشود. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین، دستور عملیات ویژه در منطقه دونباس را صادر کرد. با این حمله پس از دو سال، قیمت نفت بار دیگر سه رقمی شد و قیمت ۱۰۲ دلاری را تجربه کرد.

لحظه موعود رسید و روسیه آتش به روی اوکراین گشود. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین، دستور عملیات ویژه در منطقه دونباس را صادر کرد. با این حمله پس از دو سال، قیمت نفت بار دیگر سه رقمی شد و قیمت ۱۰۲ دلاری را تجربه کرد.

خبرنگار الجزیره از دونباس گزارش داد که وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که حمله هوایی یا موشکی در کار نیست.

براساس گزارش «راشاتودی»، پوتین گفته است این دستور پس از آن صادر شده که سران این منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین خواستار کمک نظامی روسیه در پاسخ به افزایش «تجاوزات اوکراین» شدند.

پس از آنکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از آغاز عملیات نظامی ویژه برای حفاظت از منطقه دونباس خبر داد، رسانه‌ها از شنیدن صدای انفجار در تعدادی از شهرهای اوکراین در سحرگاه امروز خبر دادند.

وقوع انفجار در مناطق مختلف اوکراین

شبکه «راشاتودی» خبر داده پس از آغاز «عملیات ویژه» روسیه در دونباس، صدای انفجار در مناطق مختلف اوکراین به گوش رسیده است. همچنین گزارش آمده که برخی از مردم کیف اوکراین آغاز به فرار کرده‌اند و برخی نیز دست به دعا برداشته‌اند.

22213ba3 a6b9 40ba 9e3a a5f0209c5f4b ThuFeb242022 اقتصاددان نوشته

 

وزارت دفاع روسیه اهداف حمله در اوکراین را مشخص کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده ارتش روسیه به‌عنوان بخشی از عملیات جاری در اوکراین به تأسیسات نظامی اوکراین حمله می‌کند و این کشور هیچ حمله‌ای به شهرها و مناطق مسکونی اوکراین نخواهد کرد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده از سلاح‌های دقیق علیه زیرساخت‌های نظامی، سایت‌های دفاع هوایی، فرودگاه‌های نظامی و هواپیماها استفاده می‌شود.

سخنرانی تهدیدآمیز پوتین

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی تلویزیونی در رسانه‌های روسیه گفت‌: عملیات نظامی ویژه برای محافظت از دونباس شروع شود.

اوکراینی‌ها سلاح در دست نگیرند و اگر خونی ریخته شود مسئولیت آنها متوجه کسانی خواهد بود که مقاومت کنند.

پاسخ روسیه فوری خواهد بود و شما را به چنین عواقبی سوق خواهد داد که هرگز در تاریخ خود با آن مواجه نشده‌اید. ما برای هر گونه تحول وقایع آماده‌ایم. تمام تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شده است.

واکنش‌ها به حمله روسیه به اوکراین

به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان، دبیرکل ناتو در واکنش به این حملات گفته: حمله گستاخانه روسیه به اوکراین را که جان تعداد بیشماری از غیرنظامیان را به خطر می اندازد به شدت محکوم می کنم. ما در این زمان وحشتناک در کنار مردم اوکراین می‌ایستیم، ناتو تمام تلاش خود را برای محافظت و دفاع از همه متحدان انجام خواهد داد.

وزیرخارجه اوکراین نیز در واکنش به این خبر گفت: روسیه جنگی تمام‌عیار علیه اوکراین به راه انداخته است. شهرهای اوکراین زیر حمله هستند.

این یک جنگ تجاوزکارانه است. اوکراین از خود دفاع کرده و پیروز خواهد شد. جهان می‌تواند و باید جلوی پوتین را بگیرد. اکنون زمان عمل است.

اوکراین: یک هواپیمای روسی را ساقط کردیم

ارتش اوکراین گفته پدافند هوایی این کشور یک فروند هواپیمای روسی را در شرق اوکراین ساقط کرده است.

رسانه‌های اوکراینی گزارش دادند بخش تحت کنترل اوکراین در منطقه لوهانسک در حال تخلیه غیرنظامیان است.

رئیس منطقه کریمه هم می‌گوید صدای تیراندازی و انفجار در نزدیکی مرز با اوکراین شنیده می‌شود.

درخواست با تاخیر سفارت ایران در اوکراین برای خروج ایرانیان از این کشور بعد از آغاز جنگ

اطلاعیه سفارت ایران در اوکراین:

با توجه به آخرین تحولات در اوکراین و محدودیت‌های اعلام شده از سوی دولت اوکراین، موارد زیر را به ترتیب اولویت اعلام می‌نماید:

۱- تمامی ایرانیان مقیم و دانشجویان از هر امکانی برای خروج از اوکراین اقدام کنند.

۲- در صورت فراهم نبودن شرایط خروج از اوکراین، اکیدا درخواست می‌شود در نقاط امن و پناهگاه‌های معرفی شده از سوی مسئولین شهری و استانی مستقر شوند.

۳- اکیدا توصیه می‌گردد از نزدیک شدن به مراکز نظامی و حساس اجتناب نمایند.

۴- با توجه به اینکه در شرایط کنونی آسمان اوکراین بسته است، رایزنی‌های سفارت با دولت اوکراین به‌منظور کسب مجوز پرواز در صورت رفع محدودیت‌ها ادامه دارد و مراتب متعاقبا طی اطلاعیه‌های بعدی اعلام می‌گردد.

سفارت چین در اوکراین: شهروندان چینی برای ایمنی پرچم چین را روی خودروها نصب کنند

سفارت چین در اوکراین بامداد پنجشنبه با صدور بیانیه ای هشدارآمیز خطاب به اتباع چینی ساکن اوکراین، از آنها خواست برای ایمنی، پرچم چین را روی خودروهای خود نصب کنند.

در بیانیه سفارت چین آمده است: “وضعیت در اوکراین به طرز چشمگیری بدتر شده است. در چندین شهر انفجارهایی رخ داده است و عملیات نظامی در حال انجام است.. در این شرایط شهروندان چینی در خانه باشند و از پنجره ها یا شیشه ها دور بمانند.. احتمال وقوع “شورش های جدی” در شهرهای اوکراین دور از انتظار نیست.”

توییت ۲ روز پیش “دمیتری مدودف” رییس جمهوری سابق و معاون کنونی شورای امنیت روسیه:

” اولاف شولتز، صدراعظم آلمان دستور توقف روند صدور گواهینامه خط لوله گاز نورد استریم ۲ را صادر کرد. خب. به دنیای جدید و شجاعی خوش آمدید که در آن اروپایی ها به زودی برای هر متر مکعب گاز طبیعی ۲ هزار یورو خواهند پرداخت!

c224b9e1 cb80 41f6 82fc 7adc61273343 ThuFeb242022 اقتصاددان نوشته

 

نشست اضطراری ناتو از حمله روسیه به اوکراین و واکنش‌ها

نشست اضطراری وزرای خارجه کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو صبح روز پنج‌شنبه پنجم اسفند (۲۴ فوریه) در بروکسل آغاز می‌شود.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرد و آن را “گستاخانه و نقض آشکار حقوق بین‌الملل” خواند. استولتنبرگ در توییتر خود نوشت که این حمله امنیت اروپا را تهدید می‌کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، حمله “بی‌دلیل و غیرموجه” روسیه به اوکراین را محکوم کرد و گفت زلنسکی را از اقدامات برنامه ریزی شده آمریکا و متحدان آن علیه روسیه از جمله “تحریم های سخت” مطلع کرده است. |دویچه‌وله

اوکراین: ۵ هواپیمای روسی را ساقط کردیم/ روسیه: دروغ است

ارتش اوکراین گفته پدافند هوایی این کشور ۵ هواپیمای روسی را ساقط کرده است اما روسیه اعلام کرده که هیچ‌کدام از هواپیماهایش ساقط نشده‌اند./ فارس

کی‌یف: صدها نظامی اوکراینی کشته شدند

در حالی که خبرگزاری‌ها هنوز هیچ آماری را تایید نمی‌کنند، وزارت کشور اوکراین گزارش داد: مطمئنا صدها نظامی تاکنون در اثر حملات موشکی روسیه جان خود را از دست داده‌اند.

پوتین: نمی‌خواهیم اوکراین را اشغال کنیم

ما هیچ برنامه‌ای برای اشغال اوکراین نداریم و می‌خواهیم اوکراین خلع سلاح و از شر نئونازی‌ها خلاص شود. مسئولیت هرگونه خون‌ریزی با رژیم اوکراین است./ ایرنا

بایدن: آمریکا و هم‌پیمانانش یکپارچه به روسیه پاسخ خواهند داد

رئیس جمهوری آمریکا:

مردم اوکراین مورد حمله “بی‌دلیل” نیروهای روسیه قرار گرفتند و روسیه مسؤول پیامدهای این حمله “بی‌دلیل” به اوکراین است.

پوتین جنگی را انتخاب کرد که موجب تلفات انسانی شدید و مشکلات زیادی خواهد شد.

روسیه مسئول مرگ و کشته شدن کسانی است که در اثر حمله به اوکراین جان خود را از دست خواهند داد.

آمریکا و هم‌پیمانان و شرکایش به شکلی یکپارچه و قاطعانه به حمله روسیه به اوکراین پاسخ خواهند داد./ ایسنا

بلینکن: توانمندی‌های ناتو در شرق اروپا را تقویت می‌کنیم

وزیر خارجه آمریکا به حمله روسیه به شرق اوکراین واکنش نشان داد.

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا گفت: «ما در پاسخ به روسیه و تقویت توانمندی‌های ناتو در شرق اروپا متحد هستیم.»

بلینکن اظهار کرد: «با دبیرکل ناتو درباره محکومیت حمله روسیه صحبت کردم و ما پاسخ هماهنگ شده‌ را بررسی کردیم.»

فم در لاین رئیس کمیسیون اروپا نیز در واکنش به تحولات اوکراین گفت: «در این ساعات سیاه تمامی فکر و ذهن ما با اوکراین و زنان، مردان و کودکان بی‌گناهی است که با این حمله بی‌دلیل مواجه شده‌اند و نگران جانشان هستند.»

وی افزود: «ما کرملین را به خاطر این حمله مسئول خواهیم دانست.»

هشدار پوتین به دخالت سایر کشورها در درگیری اوکراین

پاسخ روسیه فوری خواهد بود و شما را به چنین عواقبی سوق خواهد داد که هرگز در تاریخ خود با آن مواجه نشده اید. ما برای هر گونه تحول وقایع آماده ایم. تمام تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شده است.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....