تاریخ انتشار : شنبه 9 اردیبهشت 1402 - 20:51
کد خبر : 124175

پشت پرده تغییر ۱۵ مدیر دولتی به دستور رئیسی

پشت پرده تغییر ۱۵ مدیر دولتی به دستور رئیسی

روایت یک نماینده از دلیل رئیس جمهوری برای برکناری ها تغییر زیر ساخت، تامین منابع مالی و کارآمدی مدیران سه موضوع مهمی است که نمایندگان مجلس برای پیشرفت و توسعه خوزستان از آنها یاد کردند. روز گذشته و در پی سفر استانی سید ابراهیم رئیسی و هیات دولت به استان خوزستان که در چارچوب دور

روایت یک نماینده از دلیل رئیس جمهوری برای برکناری ها

تغییر زیر ساخت، تامین منابع مالی و کارآمدی مدیران سه موضوع مهمی است که نمایندگان مجلس برای پیشرفت و توسعه خوزستان از آنها یاد کردند.
روز گذشته و در پی سفر استانی سید ابراهیم رئیسی و هیات دولت به استان خوزستان که در چارچوب دور دوم سفر های استانی صورت گرفت، معاون اجرایی رئیس‌جمهوری از برکناری ۱۵ مدیر استان خوزستان براساس ارزیابی‌های صورت گرفته خبر داد.

محسن منصوری در این جلسه اظهار داشت: بررسی عملکرد مدیران از اهداف دور دوم سفرهای استانی است؛ براساس ارزیابی‌ها و مشورت با استاندار خوزستان ۱۵ نفر از مدیران استان خوزستان تغییر می‌کنند و جای خود را به مدیران تازه‌نفس و انقلابی خواهند داد. وی تصریح کرد: پیرو دستور رئیس‌جمهور محترم این تغییرات در اسرع وقت توسط دستگاه‌های مربوطه انجام می‌شود و ۳نفر از این تعداد برکنار شدند.

این تصمیم و آمار بالای تغییرها نشان از خانه تکانی دولت در خوزستان دارد که احتمالا در دیگر استانها هم تکرار خواهد شد. این امر درحالی است که نمایندگان خوزستان در مجلس هم از این اقدام دفاع می‌کنند.

وعده‌ای که عملی شد

به گزارش اقتصاددان به نقل از همشهری آنلاین ، در همین زمینه سید کریم حسینی، نماینده اهواز و باوی درباره تغییر ۱۵ مدیر خوزستانی گفت: این اتفاق وعده دولت در سفرهای استانی بوده است. مدیرانی که ارزیابی می‌شوند ضعیف هستند و در اجرای مصوبات سفرهای رئیس جمهور اقدامات لازم را صورت نداده‌اند و در ارزیابی، ناکارآمدی آنها مشخص شده است. طبق بررسی‌هایی که صورت می‌گیرد و آنهایی که نتوانستند مطالبات مردم را برآورده کنند در لیست تغییر قرار می‎‌گیرند.

سید کریم حسینی این اقدام را ضروری دانست و افزود: برای این تغییرات ‌طبعا نمایندگان مجلس ورود می‌کنند. اما اصل تغییر را برای تحول در وضع موجود استان مثبت می‌بینیم و این اقدام ضروری است. به هر حال ما مدیرانی داریم که واقعا نتوانسته‌اند نمره قبولی را از مردم بگیرند و این تغییر موجب تحول و حل مشکلات مردم خواهد شد.

او در پاسخ به این که مدیران کدام دستگاه‌ها در لیست تغییر قرار دارند، گفت: ما دخل و تصرفی در این تغییرات نداریم، ولی در برخی از دستگاه‌های ضعف وجود داشت و ما بر اساس وظیفه نظارتی خود باید مسئولان امر را مطلع می‌کردیم. بدون جهت‌گیری خاصی معتقدیم در برخی از دستگاه‌های اجرایی تغییر ضرورت داشت و باید صورت می‌گرفت.

این نماینده به برخی از مشکلاتی که در خوزستان وجود دارد، اشاره کرد و گفت:‌ در اشتغال مشکل جدی داریم، این مسئله علاوه بر همه‌گیری آن در کشور اما در خوزستان متفاوت است و از ظرفیت‌های موجود استفاده نشده است. درباره زیرساخت‌ها مشکل داریم، آن پیشرفت و تحولی که باید صورت می‌گرفت، نگرفته است. درباره مسائل معیشتی مردم ضعف‌هایی وجود دارد، شکایات بسیاری از سوی مردم به نمایندگان مجلس شده است. اینها مواردی است که برای بهبود، نیاز به ترمیم مدیریت استان داریم.

حسینی به تاثیر این تغییرات در استان اشاره کرد و بیان کرد:‌ قطعا این تغییرات تاثیر بسزایی دارد. سفرهای استانی رئیس جمهور انتظاراتی را برای مردم ایجاد می‌کند. وعده‌هایی در این سفرها داده می‌شود و تغییر شرایط موجود یکی از انتظارات مردم از این سفرهاست و بر همین اساس سوءمدیریت‌هایی که وجود دارد باید حل شود.

او افزود:‌ انتظار داریم سفرهایی‎که انجام می‌شود در حداقل زمان ممکن با یک عزم ملی برای برطرف کردن مشکلات استان اقدام شود. این مشکلات در برخی مواقع زبانزد می‌شود و انتظار داریم هر چه سریعتر برای از بین بردن و کم کردن آن‌ها تلاش مضاعف و به وعده‌ها عمل شود. در مجلس هم پیگیر آن هستیم.

 

مدیران ناکارآمد و نالایق برکنار شوند

نماینده بهبهان درباره تغییر در مدیران دستگاه‌های خوزستان گفت: با توجه به شعار صادق الوعد بودن دولت سیزدهم، آقای رئیسی وعده داده بود که عقد اخوتی با هیچ مدیر ناکار آمدی ندارم. هر زمان ناکارآمدی مدیری اثبات شود، بدون ملاحظه مسائل جانبی نسبت به تغییر آن اقدام می‌شود.

محمد طلا مظلومی آبزرگه افزود: در این سفر استانی با بررسی‌های همه‌جانبه‌ای که، نهاد ریاست جمهوری انجام داد به ناکارآمدی برخی مدیران پی برده شد. این مدیران واقعا برای پیشرفت استان نقش و اثرگذاری نداشته‌اند. بنابراین در همین راستا به جمع‌بندی رسیدند که ۱۵ مدیر استان را تغییر دهند.

این نماینده ادامه داد:‌ این اقدام جای تقدیر و تشکر دارد. مردم نیز امیدوار باشند که آقای رئیسی در جهت خلاف پیشرفت استان در کشور با کسی عقد اخوت ندارد و امید که این اقدام برای خوزستان پر از خیر و برکت باشد.

مظلومی اضافه کرد:‌ دلیل برکناری مدیران خوزستانی، ناکارآمدی و به تعبیر آقای رئیس‌جمهور نالایقی این افراد است.
وی درباره انتشار اسامی مدیران ناکارآمد اینگ.نه گفت:‌ آقای رئیس جمهور دراین باره سخنی نگفت. اسامی این مدیران باید از منابع رسمی اعلام شود. به خاطر حفظ حرمت افراد منتظریم از این منابع اعلام شود.

نماینده بهبهان بیان داشت: قطعا نمایندگان خوزستان برای پیگیری موضوع اراده جدی دارند. ‌ نه تنها نمایندگان بلکه خود دولت هم به دنبال ارزیابی مدیران است و این جزو برنامه‌های دولت است که به ارزیابی مدیران بپردازد.

او درباره مشکلات خوزستان گفت:‌ یکی از بزرگترین مشکلات خوزستان ناکارآمدی برخی از مدیران است که باید با توجه با این تجربه برای انتخاب مدیران، مولفه‎ ها و شاخص‌هایی قرار داده تا مدیر کارآمدی جایگزین شود، تا اینکه دوباره مبتلا به مسئله قبلی نشویم.

مظلومی ادامه داد:‌ خوزستان مشکلات زیادی دارد. با توجه به این‌که درگیر جنگ بوده، خیلی از زیرساخت‌ها دراین استان وجود ندارد. بنابراین لازم است برای حل مشکلات این استان رئیس‌جمهور به خوزستان سفرهای زیادی داشته باشد. بر این اساس نیز زیر ساخت، تامین منابع مالی و کارآمدی مدیران باید در کنار هم قرار گیرد تا به پیشرفت و توسعه لازم برسیم.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....