تاریخ انتشار : یکشنبه 12 فروردین 1403 - 20:48
کد خبر : 162364

مقایسه با جهان

وضعیت ایران در زمینه انرژی های پاک

وضعیت ایران در زمینه انرژی های پاک

جهان در حال گذار به سمت منابع انرژی های پاک و پایدار است و انرژی‌های تجدیدپذیر نیز نقشی کلیدی دارند. اما ایران در این زمینه در چه وضعیتی قرار دارد؟  انرژی های پاک از جمله تجدیدپذیر منبع مهم انرژی هستند زیرا کشورها برای کاهش انتشار دی اکسید و کربن و وابستگی به سوخت‌های فسیلی وارداتی

جهان در حال گذار به سمت منابع انرژی های پاک و پایدار است و انرژی‌های تجدیدپذیر نیز نقشی کلیدی دارند. اما ایران در این زمینه در چه وضعیتی قرار دارد؟

 انرژی های پاک از جمله تجدیدپذیر منبع مهم انرژی هستند زیرا کشورها برای کاهش انتشار دی اکسید و کربن و وابستگی به سوخت‌های فسیلی وارداتی تلاش می‌کنند

انرژی‌های تجدیدپذیر عمدتاً برای تولید برق استفاده می‌شوند، اگرچه فناوری‌های تجدیدپذیر می‌توانند برای گرم کردن خانه‌ها و ساختمان‌ها نیز استفاده شوند. سوخت های زیستی تجدیدپذیر نیز یک راه حل فناوری نوظهور برای کربن‌زدایی بخش‌ های بخش حمل و نقل است.

وضعیت انرژی های پاک در جهان و ایران

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز  ، بیش از ۵۰ درصد از ظرفیت نیروگاه‌های نصب شده برق در آلمان تجدیدپذیر است و با وجود پیشرفتی که این کشور تاکنون در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر داشته، قصد دارد تا سال ۲۰۳۰، ظرفیت نیروگاهی تجدیدپذیر خود را به بیش از ۶۵ درصد برساند.

اکنون، ۳۰ درصد ظرفیت نیروگاهی نصب شده در اسپانیا نیز انرژی های پاک و تجدیدپذیر است و تا سال ۲۰۵۰ این عدد به ۱۰۰ درصد می‌رسد، علاوه بر این در کشور شیلی تا سال ۲۰۵۰، ظرفیت نیروگاه‌های نصب شده تجدیدپذیر به ۷۰ درصد خواهد رسید.

به نقل از انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر، ۱۵ درصد از ظرفیت نیروگاه‌های نصب شده در مالزی را نیروگاه‌های تجدیدپذیر تشکیل می‌دهند و قرار است تا سال ۲۰۳۰ ظرفیت این نیروگاه‌ها به ۲۰ درصد برسد. در ژاپن نیز ۳۲ هزار گیگاوات برق از طریق نیروگاه‌های تجدیدپذیر تولید می‌شود که تا سال ۲۰۳۰، ظرفیت این نیروگاه‌ها به ۲۴ درصد می‌رسد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....