تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 اسفند 1402 - 17:54
کد خبر : 159594

واگذاری ماموریت‌های ویژه وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

واگذاری ماموریت‌های ویژه وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت برای حل مسائل حوزه سلامت ماموریت‌های ویژه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی واگذار می‌کند. به گزارش اقتصاددان به نقل از ایرنا، یونس پناهی عصر پنجشنبه در حاشیه نخستین همایش ملی ۲ روزه تغییر اقلیم و سلامت در دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه تغییر اقلیم یکی

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت برای حل مسائل حوزه سلامت ماموریت‌های ویژه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی واگذار می‌کند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایرنا، یونس پناهی عصر پنجشنبه در حاشیه نخستین همایش ملی ۲ روزه تغییر اقلیم و سلامت در دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه تغییر اقلیم یکی از تهدیدهای بخش سلامت است، افزود: ماموریت ویژه انجام مطالعات ملی تغییر اقلیم و سلامت در کشور توسط وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی دزفول واگذار شد.

وی ادامه داد: تغییر اقلیم تاثیر مستقیمی بر سلامت عمومی، افزایش بار بیماری و هزینه‌های درمانی دارد و تهدیدهای فراوانی در بخش‌های مختلف از جمله ایجاد تنش آبی، خشکسالی، ریزگرد و نیز تغییرات جمعیتی و مهاجرت موجب می شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، نبود قطب علمی و تحقیقاتی برای مطالعه پیرامون تغییر اقلیم و سلامت را یکی از خلاهای جدی این بخش دانست و افزود: ایجاد شبکه علمی میان مراکز تحقیقاتی کشور برای تولید داده‌های علمی و تدوین راهکارهای اجرایی مرتبط با تغییر اقلیم به دانشگاه علوم پزشکی دزفول واگذار شده است.

وی با بیان اینکه مجوز ایجاد مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت نیز طی ماه‌های اخیر توسط وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی دزفول داده شده است، ادامه داد: مقرر شده است دانشگاه علوم پزشکی دزفول سکان دار و متولی انجام تحقیقات علمی تغییر اقلیم در کل کشور باشد.

پناهی بیان کرد: ماموریت‌های ویژه وزارت علوم با بررسی زیرساخت‌ها، توان هیات علمی، مسایل مبتلابه منطقه و همچنین اعلام آمادگی دانشگاه به دانشگاه‌های علوم پزشکی واگذار می‌شود.

وی افزود: خوزستان یکی از استان‌هایی است که با وجود بارش‌های خوب باران با تنش آبی و ریزگرد مواجه است به همین دلیل با توجه به مخاطره‌های تغییر اقلیم در تشدید این مسایل و اعلام آمادگی دانشگاه علوم پزشکی دزفول، ماموریت ویژه انجام مطالعات ملی تغییر اقلیم و سلامت به دزفول واگذار شد.

افزود: وزارت علوم از دستاوردهای علمی دبیرخانه دائمی همایش ملی تغییر اقلیم و سلامت حمایت می‌کند و آمادگی این را دارد تا راهکارهای اجرایی و عملیاتی استخراج شده از این پژوهش‌ها را در قالب سیاست‌های اجرایی و قانون به تصویب دولت و مجلس برساند.

وی افزود: این همایش به دنبال شناسایی تمامی رشته‌های تخصصی، مراکز مطالعاتی، سازمان‌های مردم نهاد و افراد فعال در بخش‌های مرتبط با تغییر اقلیم در کشور است که می‌تواند بستر لازم برای ایجاد شبکه علمی میان این مراکز فراهم کند.

در این کنگره ملی که با حضور متخصصان و پژوهشگرانی از سراسر کشور طی ۲ روز به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی دزفول برگزار شد، مسوولان دستگاه‌های مختلف کشوری و استانی مرتبط با تغییر اقلیم نیز حضور داشتند.

۲۷۰ مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که با داوری‌های انجام شده توسط اساتید و نخبگان علمی کشور از این تعداد ۲۳ مقاله برای ارایه به صورت سخنرانی انتخاب شد.

کنگره ملی تغییر اقلیم و سلامت برای نخستین بار در کشور با حمایت وزارت بهداشت توسط دانشگاه علوم پزشکی دزفول برگزار شد.

قرار است دومین دوره این کنگره در سال آینده و در سطح بین المللی و با حضور میهمانانی از کشورهای مختف دنیا به میزبانی دزفول برگزار شود.

در پایان این همایش از سخنرانان برتر و همچنین پوسترها و فناوران برتر نیز با اهدای لوحی تجلیل شد.

دکتر احمد بدیعی نژاد، دکتر علی اکبر شمسی پور و دکتر فاطمه رضایی به عنوان سخرانان برتر این همایش معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....