تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 اسفند 1402 - 21:52
کد خبر : 159259

هوش مصنوعی چه کمکی به صنعت گردشگری می‌کند؟

هوش مصنوعی چه کمکی به صنعت گردشگری می‌کند؟

هوش مصنوعی به میدان آمده تا دقت عمل و افزایش کیفیت را در تمامی حوزه‌ها از جمله گردشگری رقم بزند. طی دو سال اخیر نیز در برخی از نقاط جهان از جمله ایتالیا و آمریکا، شاهد نقش مستقیم هوش مصنوعی در تسهیل روند گردشگری و شناخت مخاطب و ارائه خدمات خاص او که توسط هوش

هوش مصنوعی به میدان آمده تا دقت عمل و افزایش کیفیت را در تمامی حوزه‌ها از جمله گردشگری رقم بزند. طی دو سال اخیر نیز در برخی از نقاط جهان از جمله ایتالیا و آمریکا، شاهد نقش مستقیم هوش مصنوعی در تسهیل روند گردشگری و شناخت مخاطب و ارائه خدمات خاص او که توسط هوش مصنوعی شناسایی شده است، در نمونه‌های مشخصی بوده‌ایم.

هوش مصنوعی صرفاً در حوزه‌های فنی و یا برنامه بنویسی به کار نمی‌رود؛ این تکنولوژی در تمامی حوزه‌ها خود را ثابت کرده و حالا در حوزه گردشگری نیز شاهد نقش قابل توجه هوش مصنوعی هستیم. هوش مصنوعی در موضوعاتی از جمله خدمات سفر، شامل نقشه‌یابی، ترجمه، شناخت مقاصد گردشگری، تبادلات بانکی، رزرو‌های مورد نیاز از جمله هتل و تاکسی و … حضور داشته است. هر چند هتل‌های ایران هنوز به این ابزار مهم مسلح نشده‌اند اما در خارج از ایران نمونه‌های قابل توجهی از نقش هوش مصنوعی در حوزه سفر و گردشگری مشاهده می‌کنیم.

تورلیدرها کم کار می‌شوند؟

به گزارش اقتصاددان به نقل از تجارت نیوز  ، گردشگری امری زمان بر است که برای هر لحظه آن، گردشگران در حال پرداخت هزینه هستند. این هزینه و زمان با استفاده از هوش مصنوعی از ابتدای سفر، که شامل رزرو‌ها، مراجعه به فرودگاه و یا ترمینال، شناخت مقاصد و زبان می‌شود، هدررفت زمان را برای گردشگر کنترل می‌کند و حتی نقش تورلیدر‌ها نیز در مواردی کم رنگ‌تر می‌شود. اگرچه تورلیدر‌های مجهز به دانش جدید نیز وجود دارند که با رساندن خود به ارتفاع پیشرفت‌های فناوری در این حوزه، نه تنها شغل خود را از دست نداده بلکه با خلاقیتی جدید و حتی گران‌تر به میدان می‌آیند. هوش مصنوعی در این حوزه باعث ارتقا سطح کیفی و سواد فنی گردشگر و تورلیدر خواهد شد. تاجایی که از این پس، گردشگران ناچار به آشتی با تکنولوژی و ابزارهای مختلف هوش مصنوعی هستند.

کارشناسان چه می‌گویند؟

به جهت بررسی نقش هوش مصنوعی در حوزه گردشگری، با دو کارشناس این حوزه گفتگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانیم:

حبیبه نیک سرتی، نویسنده و کارشناس گردشگری، درباره تأثیر هوش مصنوعی بر حوزه گردشگری  گفت:

تاجایی که من اطلاع دارم، اقداماتی برای ورود هوش مصنوعی به عرصه گردشگری انجام شده است. هر پدیده جدیدی که به وجود می‌آید، به تمام حوزه‌ها اثر می‌گذارد و گردشگری نیز حوزه‌ای‌ست که تأثیر می‌گیرد؛ به زودی شاهد تأثیر جدی هوش مصنوعی بر حوزه گردشگری خواهیم بود؛ به هر حال در تمام دنیا اینگونه است که هوش مصنوعی باعث جلب توجه بیشتر گردشگر‌ها نیز می‌شود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....